Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Iridium plugger. Holder de lenger?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Iridium plugger. Holder de lenger? on Tir 18 Okt 2016 - 22:37

På min F800GS skal tennpluggene skiftes hver 30K. Ventiler skal sjekkes hver 20K.
Det er en god del demontering som kreves for å komme til tennpluggene. Jeg anser det derfor som lite fristende å skru tilbake de gamle pluggene når jeg tar dem ut ifm. sjekk av ventilene.
Ser i andre forum at enkelte setter inn Iridium plugger og kjører dem lenger. I mitt tilfelle ville det da bli å eventuelt sette inn iridium pluggene nå og feks kjøre dem 40k slik at de beholdes ved neste ventil sjekk for deretter å bli skiftet derpå følgende ventilsjekk.

Er dette bryet verdt? pluggene koster bare litt mer, så økonomien er ikke avgjørende (vi snakker tross alt om to tennplugger). Eller skal jeg gjøre det enklest mulig, dvs skifte tennplugger når jeg sjekker ventilene (dvs hver 20K).
Vil jeg merke på motorgange om jeg bytta til iridium plugger?

Synspunkt?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Ons 19 Okt 2016 - 16:20

Merkelige greier, postet et svar, og så bare forsvant det.

Velevel, det jeg postet var at jeg ville brukt vanlige plugger og bare byttet dem hver 20k, da jeg ikke har peiling på om iridium gjør noen forskjell på motor gange.

3 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Ons 19 Okt 2016 - 16:39

knutk skrev:Vil jeg merke på motorgange om jeg bytta til iridium plugger?
Nei, du merker det bare på lommeboka.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Ons 19 Okt 2016 - 18:52

Jeg mener å merke forskjell på Betty med Irridiumplugger. Men mulig det er placebo.. clown

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Ons 19 Okt 2016 - 19:29

Tror han spurte om de pga lengre intervaller å bytte dem.Kjør til det fusker Wink

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Ons 19 Okt 2016 - 20:39

Jeg bruker konsekvent iridiumplugger på de gamle syklene/der pluggene sitter vanskelig til.

har hatt mindre problemer med nedsoting av iridiumplugger enn standard.

om de går voldsomt lengre spiller mindre rolle-bare det er stabil drift.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Ons 19 Okt 2016 - 21:14

Jeg har et par sykler som har vært kresne på plugger og har brukt dem opp fort, dette ble mye bedre med irridiumplugger.

I fjor hadde jeg golfen på eu-kontroll med plugger som hadde gått 70000, dvs 10000 over intervallet for pluggskift. Den gikk ikke gjennom pga høy CO.
Skiftet pluggene og fikk den godkjent med CO innefor kravene. Det betyr at mottorn bruker litt mer bensin med for gamle plugger.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Iridium plugger. Holder de lenger? on Tor 27 Okt 2016 - 21:32

Da er hammeren falt.
Siden jeg ikke har noe å utsette på hvordan motoren går med standard tennplugger gjør jeg det enkelt og følger ett av forslagene over.

Setter i nye plugger når jeg sjekker ventilene. Da blir det kun 20K på pluggene i stedet for 30K, men arbeidsinnsatsen for å hente ut de siste 10K av pluggene står ikke til besparelsen av ved å kjøre siste tredjedel.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]