Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Styggeste serieproduserte motorsykkel

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 4]

26 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Fre 21 Okt 2016 - 18:25

knutk skrev:

Når det gjelder form og funksjon: BMW K1 er dratt fram, og jeg synes ikke den er pen. Men utseende var tross alt resultat av et forsøk på å lage et aerodynamisk effektivt design, samt bruk av mest mulig komponenter allerede i produksjon og benyttet på andre modeller.
Sykkelen hadde for sin tid svært lav luftmotstand. Om man kikker på Hyabusa ser man tydelig at de har "lånt" mange av ideene fra K1.

Nå var nok H***A før BMW med aero og innkapsling, så det passer vel bedre at pølsegnagerne hos BMW har "lånt" fra japsen. Og at de eminente folkene hos Suzuki har skjelt på produkter fra sitt eget rike.  clown

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Fre 21 Okt 2016 - 18:43

ellers har en jo litt av hvert som har ulik appell...

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Fre 21 Okt 2016 - 19:22

intrudergubbe skrev:BMW R 1200 C var ifølge mange en stygging ? Men øyet som ser....

kan noen legge inn et bilde,gjør ikke slikt sjøl... Shocked Sad

......å så vakker Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 14:05

WagenLagenKranken, Von skrev:
knutk skrev:

Når det gjelder form og funksjon: BMW K1 er dratt fram, og jeg synes ikke den er pen. Men utseende var tross alt resultat av et forsøk på å lage et aerodynamisk effektivt design, samt bruk av mest mulig komponenter allerede i produksjon og benyttet på andre modeller.
Sykkelen hadde for sin tid svært lav luftmotstand. Om man kikker på Hyabusa ser man tydelig at de har "lånt" mange av ideene fra K1.

Nå var nok H***A før BMW med aero og innkapsling, så det passer vel bedre at pølsegnagerne hos BMW har "lånt" fra japsen. Og at de eminente folkene hos Suzuki har skjelt på produkter fra sitt eget rike.  clown

Nå var det ikke min hensikt å starte en pisse-lengst konkurranse om hvem som var først. Poenget mitt var at K1s rare form var et resultat av utstrakt vindtunell testing, hvor det estetiske ble ofret på aerodynamikkens alter.
Har ikke hevdet at K1 var den første serieproduserte mc med helkåpe, og avbildete Honda er en klassisk kåpesykkel fra sin periode. Den kvalifiserer neppe i denne tråden, og aerodynamikken er så-som så. Spesielt hekk-løsningen er ugunstig med hensyn til optimale luftstrømmer. Om man ser på Hyabusa og K1 ser man fellestrekk hvor man brøver å lukke tomrommet bak førerens rygg.

Om noen nå skulle la seg friste inn på pisse-lengst galleien kan det være på sn plass å ta med første serieproduserte mc med helkåpe.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 15:25

knutk skrev:

Om noen nå skulle la seg friste inn på pisse-lengst galleien

Ingen konkurranse om å pisse lengst her, jeg eier ikke konkurranseinstinkt, ingen doping eller psykotisk grining offentlig her, som visse andre som blir tatt på fersken med "leppekrem" med steroider clown

Bare påpeker at ting nok ikke er helt som du forfekter, og at du gir for mye ære til pølsegnagerne.

PS!
Stjele måtte dem, (pølsegnagerne) med de osteklokkene de hadde før dem tok tak. rabbit
Men stygge sykler kan dem hvertfall! Når man ser på kandidatene her!

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 15:50

WagenLagenKranken, Von skrev:

Bare påpeker at ting nok ikke er helt som du forfekter, og at du gir for mye ære til pølsegnagerne.

Ok.
Da sier vi det sånn. Og ingen har mere respekt for kvinner enn D Trump.

Tilbake til stygge sykler...

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 15:53

OK:

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 19:47

Vinneren er allerede kåret Wink

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 21:40

Mahatma skrev:Vinneren er allerede kåret Wink

Hey.. Hold your horses!!!

Her kommer et par kandidater til:

Siden vi kan ta med scootere og, hva med denne, Harley Topper.

Eller fra Honda:

Ikke scooter, men jæ...la stygg fra alle vinkler:

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 22:56

Ingen rekker BMWs K1 til anklene engang når det gjelder estetiske forbrytelser.Ikke gjennom historien har et fordon blitt designet så gjennomført elendig fra alle vinkler.Det er som om de pissa på kundene sine,for de visste at de ville kjøpe den uansett.

Bare min mening sunny

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Lør 22 Okt 2016 - 23:46

Ducati Indiana er etter min mening en skamplett på en ellers lang serie med godt design, de toppet det med 916  clown ...ehh  750F1 seff   sunny

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_750_indiana%2087.htm

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 0:22

Mahatma skrev:Ingen rekker BMWs K1 til anklene engang når det gjelder estetiske forbrytelser.Ikke gjennom historien har et fordon blitt designet så gjennomført elendig fra alle vinkler.Det er som om de pissa på kundene sine,for de visste at de ville kjøpe den uansett.

Bare min mening sunny

Kan heller ikke si at jeg vil bruke ordet pen om K1.

Men å kalle den for et elendig design vitner om lite kjennskap til sykkelen.

Den var basert på en konsept-sykkel vist fram i 1984. Hele karosseriet, om man kan si det om en sykkel, ble bygget for primært lav luftmotstand og således grundig gjennomtenkt. Koeffisient på 0.34 med fører er fortsatt et lavt tall for mc.

På den tekniske siden var det første k-modell med paralever, dvs hindret at kardangen løftet/sank sammen ved varierende gasspådrag. Første mc med digital innsprøyting med mapping, hvor man kunne mappe den om ved å skifte chip. Videre kom den med ABS og varmehandtak. Teknologisk var den langt foran sine konkurrenter. Men man kunne ikke feste kofferter på den.

På den tiden hadde produsentene en selvpålagt grense på 100 hk, så den ble ingen rakett. ABS systemet alene la på vekten med 10-12 kg, og helekåpe betydde mye plast. Vekten havnet på 235 kg. Da hadde tyskerne laget kåpene i relativt tynn plast. (På tysk folkemunne kalte de den for youghurt racer, siden plasten var så tynn). Den tette konstruksjonen gjorde at motor gikk varmt ved lav fart. Selv med alle fordelene på papiret ble det for sært for de fleste kjøpere. De ble bygget ca 6000 av dem.

I ettertid er det nok ingen som husker sykkelen fordi den var pen eller økonomisk vellykket. Men den var en milepel for BMW siden den var et forsøk på å lage sykler som ikke var så gubbepreget og bevege seg over på sykler med mer sportslige egenskaper.

En sykkel med så mye historie greier jeg ikke å kalle stygg. Jeg vil heller kalle den interessant :-)

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 11:06

knutk skrev:
Mahatma skrev:Ingen rekker BMWs K1 til anklene engang når det gjelder estetiske forbrytelser.Ikke gjennom historien har et fordon blitt designet så gjennomført elendig fra alle vinkler.Det er som om de pissa på kundene sine,for de visste at de ville kjøpe den uansett.

Bare min mening sunny

Den var basert på en konsept-sykkel vist fram i 1984. Hele karosseriet, om man kan si det om en sykkel, ble bygget for primært lav luftmotstand og således grundig gjennomtenkt. Koeffisient på 0.34 med fører er fortsatt et lavt tall for mc.

På den tekniske siden var det første k-modell med paralever, dvs hindret at kardangen løftet/sank sammen ved varierende gasspådrag. Første mc med digital  innsprøyting med mapping, hvor man kunne mappe den om ved å skifte chip. Videre kom den med ABS og varmehandtak. Teknologisk var den langt foran sine konkurrenter.  Men man kunne ikke feste kofferter på den.

På den tiden hadde produsentene en selvpålagt grense på 100 hk, så den ble ingen rakett. ABS systemet alene la på vekten med 10-12 kg, og helekåpe betydde mye plast. Vekten havnet på 235 kg. Da hadde tyskerne laget kåpene i relativt tynn plast. (På tysk folkemunne kalte de den for youghurt racer, siden plasten var så tynn). Den tette konstruksjonen gjorde at motor gikk varmt ved lav fart. Selv med alle fordelene på papiret ble det for sært for de fleste kjøpere. De ble bygget ca 6000 av dem.

I ettertid er det nok ingen som husker sykkelen fordi den var pen eller økonomisk vellykket. Men den var en milepel for BMW siden den var et forsøk på å lage sykler som ikke var så gubbepreget og bevege seg over på sykler med mer sportslige egenskaper.

En sykkel med så mye historie greier jeg ikke å kalle stygg. Jeg vil heller kalle den interessant :-)

Jeg mente elendig i henseende til utseende,ikke teknikken.Bare for å rette opp evt missforståelse Very Happy

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 12:05

Mahatma skrev:
knutk skrev:

Bare min mening sunny

På den tekniske siden var det første k-modell med paralever, dvs hindret at kardangen løftet/sank sammen ved varierende gasspådrag. Første mc med digital  innsprøyting med mapping, hvor man kunne mappe den om ved å skifte chip. Videre kom den med ABS og varmehandtak. Teknologisk var den langt foran sine konkurrenter.  Men man kunne ikke feste kofferter på den.

Jeg mente elendig i henseende til utseende,ikke teknikken.Bare for å rette opp evt missforståelse Very Happy

Enig i at utseende ikke appellerte noe særlig, og det syntes tydeligvis ikke kundene heller.

Det paradoksale er at opprinnelig design var ganske stilig. Men tydelig at en eller annen sjef har mygget ut og forlangte kostreduksjoner. Sete, tank, lykt, blinklys (fra R100RS, lansert 1976), og instrument var gjenbrukte komponent som låste designet og gjorde at de fleste ikke likte utseendet.

Vet ikke om det er relevant, men har vært bort i annen type tysk maskineri hvor man brukte masse penger på fancy teknikk under skallet for å plutselig oppdage at utvikling av teknologien tømte kassa, så man klasket sammen noe som funket godt men utseende-messig var helt på jordet.

I denne tråden koker det ned til at sykkelen er en sterk konkurrent til C1.
Nå finnes der italienske kopier av C1 som utfordrer dens posisjon.
Med fasit i hånd kan man riste på hodet, men ambisjonene var å bygge en by-scooter hvor man ikke krevde ekstra kjøreutstyr (inkl. hjelm). Hele ideen kolapset da man aldri fikk myndighetene med på å droppe kravet om hjelm.

Historien bak gjør selvsagt ikke sykkelen penere, men jeg finner det spennende å lese historien som bidrar til at det ble som det ble, at det ikke utelukkende var et utslag av dårlig smak.

Denne derimot ser jeg ingen sakelig grunn i verden for at den ble som den ble:

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 14:52

R1200ST er sannsynligvis bedre enn den ser ut som Rolling Eyes

Men brasilianerne sitt mesterverk kan ikke være bra på noen måte lol!

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 15:20

joo skrev:

..........
Men brasilianerne sitt mesterverk kan ikke være bra på noen måte lol!

Denne var så stor at man kan vel kalle den for et heftig byggverk.

Husker jeg leste en "test" av den i Cycle world.
De skrev: "It's heavy, it's huge. In fact, whenever we approached a bus stop, people started grabbing for change"

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 17:39

Bimota DB3 Mantra?

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Søn 23 Okt 2016 - 18:09

Den Amazonas-greia så ikke bra ut. Er vel nesten så den er like stygg som denne:

Suzuki TL1000R

Bimotaen får jeg nesten litt vondt av. De har jo laget så mye fint, og så presenterer de den der? Men bra de tør å prøve noe nytt.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Man 24 Okt 2016 - 14:14

Hvis de er MC er vel disse trehjuls Piaggio noe raritet ??

...men så var det dette med bilde... Question What a Face

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Man 24 Okt 2016 - 16:43

intrudergubbe skrev:Hvis de er MC er vel disse trehjuls Piaggio noe raritet ??

...men så var det dette med bilde... Question What a Face

Får hjelpe en gammel mann  rabbit

46 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Man 24 Okt 2016 - 18:23

Jeg håper BMW R1100RT i det minste er en bra sykkel å kjøre.

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Tir 25 Okt 2016 - 10:30

Ja, da har vi fastslått at pølsegnagerne lager de styggeste bikene. Punktum.
Det som også bør nevnes er jo at BMW har dårlig byggekvalitet, og scorer elendig på forbrukertester.
Dette underbygger hvertfall det jeg hører og ser over hva BMW eiere rundt meg sliter med.

Men BMW eiere er jo middelaldrende og halvoghelgamle gubber, de liker vel å bli flådd. What a Face

BMW and Canada-based Can-Am are both estimated to have failure rates of around 40 percent by the fourth year of ownership.

Trykk på bildet for å komme til oversikten.

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Tir 25 Okt 2016 - 10:31

Kan vi ta med sykler som er delvis stygge?

Rumpa på denne er eh... mindre pen.

Og fronten på denne KTM har et utseende som kun en mor kan elske.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Tir 25 Okt 2016 - 10:33

WagenLagenKranken, Von skrev:Ja, da har vi fastslått at pølsegnagerne lager de styggeste bikene. Punktum.
Det som også bør nevnes er jo at BMW har dårlig byggekvalitet, og scorer elendig på forbrukertester.
Dette underbygger hvertfall det jeg hører og ser over hva BMW eiere rundt meg sliter med.

Men BMW eiere er jo middelaldrende og halvoghelgamle gubber, de liker vel å bli flådd.  What a Face

BMW and Canada-based Can-Am are both estimated to have failure rates of around 40 percent by the fourth year of ownership.

Trykk på bildet for å komme til oversikten.

Heller pølse og øl enn rå fisk og grønn te bounce

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Styggeste serieproduserte motorsykkel on Ons 26 Okt 2016 - 12:21

knutk skrev:Kan vi ta med sykler som er delvis stygge?
Klart det, her er alt lov.

knutk skrev:
Rumpa på denne er eh... mindre pen.
Ikke det vakreste Yamaha har laget nei.

knutk skrev:
Og fronten på denne KTM har et utseende som kun en mor kan elske.
Nesten alt er lov, nå nærmer du deg raskt grensa merker jeg... Wink
KTM-en er ikke direkte pen, men den har avstamming direkte fra Paris-Dakar, og har således rally-gener. Det gjør at jeg aksepterer den som den er. Og bedre grusmaskin enn denne tror jeg man sliter med å finne. Cool

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 4]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next