Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bensintank i glassfiber +/-

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Bensintank i glassfiber +/- on Tor 15 Des 2016 - 18:45

Hei.Vurderer å kjøpe en bensintank i glassfiber fra italia til hawken min.Lurer på om det finnes noen ulemper med materialvalget?Vekt,styrke,lekkasje-de sier de har lagt en hinne inni som skal motstå at bensinen lekker.Link under.Takk på forhånd :)

https://www.motoforzafairings.com/tank-innovative-honda-nt-650-hawk-gt-bros-88-93

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Tor 15 Des 2016 - 19:30

Har desverre ingen erfaring å dele med deg men er litt skeptisk med tanke på at etanolmengden i bensinen bare øker. E85 er jo ganske agresiv mot selv gummislanger og plastkomponeter som i utganganspunktet tåler bensin. Glassfiber har jo polyester som bindemiddel og den liker jo ikke etanol. Vet du hva den behandlet med innvendig? Epoxy derimot er mer egnet og Formel 1 og Moto har jo brukt epoxybakt carbon i mange år, også drivstofftanker. Og det er jo ikke akkurat Gøy-saft de gutta fyrer med.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Tor 15 Des 2016 - 19:56

Ikke noe annet enn hva de sier selv på siden dems:

- The tank is poured inside a special resin which is resistant to the effects of ethanol fuels.

Det er ingen brukte tanker jeg har funnet på nett (ebay,blocket.se,diverse forum...),så dette virker som eneste fornuftige alternativ.Med mindre en synes en karbonfiber tank til ca 26000 er fornuftig til en sykkel som kostet rundt 20000 i innkjøp,og må stå på gata...

Kanskje bare hoppe i det,og håpe på det beste :)

Må en bytte bensinslanger i fremtiden når de tilsetter etanol i større kvanta?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Tor 15 Des 2016 - 20:19

Nå er jo ikke handelsbensin på nivå med E85, enda, men å bytte til slanger som er mer etanolresistante enn 20-30 år gamle slanger er jo uansett ingen nedgradering.
Når det gjelder handelsbensin og etanolinnhold, se hvordan vi blir lurt https://amcar.no/Aktuelt/652/etanol+i+bensin.html
Når det nå blir enda mer "tvangsinnblanding" av etanol slik politikerne vil (som jo har jævelig greie på dette Mad ) så må vi dyse om alt vi har av gamle forgassermotorer.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Tor 15 Des 2016 - 22:08

Kjøpe carbontank til Busan for 3000 på Ebay....

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 0:34

Når guttungen bulka tanken på 450èn i sommer så bare rettet og lakket jeg den...funker jo det også?

skal jeg ta en titt på tanken og ev. rette og pusse litt?
Gir ingen garanti men så koster det ikke noe heller...

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 9:30

mekkern skrev:Når guttungen bulka tanken på 450èn i sommer så bare rettet og lakket jeg den...funker jo det også?

Dette er jo et tilbud som ikke kan avslås pirat

8 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 9:57

mekkern skrev:Når guttungen bulka tanken på 450èn i sommer så bare rettet og lakket jeg den...funker jo det også?

Hot damn!Slår til på den dealen :) Sykkelen står bortgjemt for tiden,men hvis jeg får gravd den frem,så er det vel bare en kort biltur unna :) Ellers tar jeg kontakt til våren.Takker og bukker for tilbudet.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 9:59

Haya99 skrev:Kjøpe carbontank til Busan for 3000 på Ebay....

Får kjøpt carbon tank til min også,men når tanken koster 2800 dollar noe som er langt over sykkelens verdi.og den må stå på gata,så tar jeg det billigere alternativet Wink

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 11:01

Mahatma skrev:

Får kjøpt carbon tank til min også,men når tanken koster 2800 dollar noe som er langt over sykkelens verdi.og den må stå på gata,så tar jeg det billigere alternativet Wink

3000NOK - carbisfelga kostet 12000 NOK - man må slå til i rette øyeblikk....

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 12:19

Haya99 skrev:
Mahatma skrev:

Dette var billig ja, var det brukt tank da? Og 12.000,- for et felgsett? Eller per hjul?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 13:54

mortal skrev:
Haya99 skrev:
Mahatma skrev:

Dette var billig ja, var det brukt tank da? Og 12.000,- for et felgsett? Eller per hjul?

Tanken var nok kjøpt fra en som hadde kjøpt den og lakket den sort - men laget en S-logo i klart -hvor carbonet skinner gjennom - ganske flott.

Felga hadde tilhørt Ghostrider (men ikke stjælt) og så vært solgt til en som hadde Hardley utstillingssykkel - var ikke brukt på vei - et sett med nye dekk for 18 000 SEK - som da stod i 0,88 - så jeg regner at felga kostet 12t NOK.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 14:02

Mahatma skrev:

Hot damn!Slår til på den dealen :) Sykkelen står bortgjemt for tiden,men hvis jeg får gravd den frem,så er det vel bare en kort biltur unna :) Ellers tar jeg kontakt til våren.Takker og bukker for tilbudet.

Den er grei rabbit

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 16:51

mekkern skrev:
Mahatma skrev:

Den er grei rabbit
Dette er det besteste forumet, mange hjelpsomme folk her! cheers

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Bensintank i glassfiber +/- on Fre 16 Des 2016 - 18:34

mortal skrev:
mekkern skrev:
Mahatma skrev:

Den er grei rabbit
Dette er det besteste forumet, mange hjelpsomme folk her! cheers

Det er ikke mange forum som kommer detta til knærs bounce

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]