Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Rengjøre tank innvending.

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Rengjøre tank innvending. on Tor 22 Des 2016 - 21:03

gordone skrev:Aha ja, når tanker er nye hva gjør de då?
Så dere er redd for at 2k sealer kan løsne, ser den.
Må sende den i retur då jedna, så selv om tanken står i ro så begynner det ikke å ruste? Må ikke ha full tank heller?
Tenker vist jeg har i litt olje og bensin nå også fyller jeg på litt bensin senere som skvulper rundt også står den enn vinter han begynner ikke å ruste over bensin nivået då?

Ser fordførn med det dere sier, da kan jeg bruke fosfor syre enn annen gang også... ideelt vill jeg ikke ha rust igjen, men det er kanskje uengåelig....

Så lenge du ikke lar den stå med "den nye drittbensina" så lenge at den bunnfeller etanol/vann(faseseperasjon) så blir det nok ikke plagsom rust...

Men FØR du skal fylle den m bensin så ville jeg bare ha skvælpet en dæsj m parafin/lampeolje(eller diesel) rundt inni for å "fette" den opp litt-en spiseskjed olje i parafina så holder det som "coating" til du tar den i bruk.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Rengjøre tank innvending. on Tor 22 Des 2016 - 21:51

Okey er med på den, owatrol blir helt feil å bruke, har noe stående ser du?

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Rengjøre tank innvending. on Tir 3 Jan 2017 - 11:22

mekkern skrev:
gordone skrev:Aha ja, når tanker er nye hva gjør de då?
Så dere er redd for at 2k sealer kan løsne, ser den.
Må sende den i retur då jedna, så selv om tanken står i ro så begynner det ikke å ruste? Må ikke ha full tank heller?
Tenker vist jeg har i litt olje og bensin nå også fyller jeg på litt bensin senere som skvulper rundt også står den enn vinter han begynner ikke å ruste over bensin nivået då?

Ser fordførn med det dere sier, da kan jeg bruke fosfor syre enn annen gang også... ideelt vill jeg ikke ha rust igjen, men det er kanskje uengåelig....

Så lenge du ikke lar den stå med "den nye drittbensina" så lenge at den bunnfeller etanol/vann(faseseperasjon) så blir det nok ikke plagsom rust...

Men FØR du skal fylle den m bensin så ville jeg bare ha skvælpet en dæsj m parafin/lampeolje(eller diesel) rundt inni for å "fette" den opp litt-en spiseskjed olje i parafina så holder det som "coating" til du tar den i bruk.

Takk for info,

Det som er clue / utfordringen, er at når jeg har fått fikset tanken så ønsker jeg å koble den til syklen for å teste og tune forgasserne, også skal tanken lagres resten av vinteren...

Hva gjør jeg da ?
1. Fjerne rusten med fosfor syre og rengjøre den skikkeligg.
2. Blande litt olje i benisn og helle på, hvor mange 2-3 liter bensin ? og hvor mye olje?
3. Riste dette rundt i tanken inni mellom.
4. Rengjøre tanken med diesel også helle på benisn
5. justere forgassere.
6. Helle på litt olje og riste rundt inni mellom igjen?
7. Våren kommer så rengjør jeg med diesel igjen og fyller på bensin?

Kan dette verre en plan ?

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Rengjøre tank innvending. on Ons 4 Jan 2017 - 22:35

gordone skrev:
Det som er clue / utfordringen, er at når jeg har fått fikset tanken så ønsker jeg å koble den til syklen for å teste og tune forgasserne, også skal tanken lagres resten av vinteren...

Hva gjør jeg da ?
1. Fjerne rusten med fosfor syre og rengjøre den skikkeligg.
2. Blande litt olje i benisn og helle på, hvor mange 2-3 liter bensin ? og hvor mye olje?
3. Riste dette rundt i tanken inni mellom.
4. Rengjøre tanken med diesel også helle på benisn
5. justere forgassere.
6. Helle på litt olje og riste rundt inni mellom igjen?
7. Våren kommer så rengjør jeg med diesel igjen og fyller på bensin?

Kan dette verre en plan ?
Dette bør være greit. Men jeg gidder ikke gjøre så mye.

På BSAn har jeg hatt syre i tanken noen dager, skyllet den godt og har høytrykkspylt den inni.
Så har jeg tørket den på en elektrisk ovn og nå ligger den tørt innendørs.

Der ligger den til jeg skal prøvestarte, og den bensina får bli på til jeg kjører den opp.

Vis Medlemmets Profil

30 Takk for input on Søn 15 Jan 2017 - 1:18

Hei,

Ønsker bare å takke alle for inputs i denne saken. Idag har jeg gjennomført det vi har snakket om, har lat aceton ligge i å go gjøre seg i tanken enn ukes tid, hadde oppi litt bensin og endel grus og ristet rundt, tømte ut alt, også hadde jeg oppi utblandet fosforsyre sirka 4l rundt 20% ristet tanken.
Også lot jeg den stå sirka 15 minutter i alle posisjoner også rister jeg lenge i alle vinkler.... også tømte jeg ut... mørkt vann :) heeh

Renset så tanken med kokende vann to ganger... inn på bade for tørking også har jeg hatt på sirka 3 liter bensin med go dasj motor olje i.
Lagret den på lofte nå, så for jeg stikke opp også riste på den inni mellom.

Jeg har filter inni tanken for å unng å problemer med små partikler, men det ser veldig bra ut inni tanken nå vist jeg lyser inni.

Når jeg skal ta i bruk tanken når jeg er ferdig med forgasserne skal jeg vaske den i diesel også fylle på bensin,
men hvordan bør tanken lagres senere etter den er tatt i brukt ? det blir jo noen måneder til sesongen starter... altså hvordan vinter lagre dere tankene ? fyller dere dem helt fylle med bensin bare ?

Det gyle belegget i tanken er det fosforen som har laget ? det ser ikke ut som rust ?
Kan se ut som det som er gult er der det var litt lakkrester?
Fordi når jeg ser inni veggene inni tanken så er det metalt farget og ikke noe gult ?

[img][/img]

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Rengjøre tank innvending. on Søn 15 Jan 2017 - 6:22

fylle bensin- test forgassere-vent på vår- fyll opp og kjør. sunny

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2