Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

tyveri av motorolje

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 0:27

trengte noen råd hos Motorsyklistenes fasebookside, men siden det var litt flaut for dem å ikke kunne svare så slettet administratoren tråden. Kanskje dere kan hjelpe meg istedenfor??? Problemstillingen var:
Har fått den nye mopeden nå en overligger 2015 Yamaha FZ8, men ser til min forferdelse at de hadde fylt noe humbugolje, Yamalube eller noe sånn. Tør ikke kjøre inn med sånn olje som jeg ikke kjenner til, så jeg kjøpte Biltema 20w-40. Nå er jeg redd for at noen skal stjele biltemaolja, er det lurt å bruke Locktite på oljepåfyllinga, eller må den sveises?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 1:16

Jeg ville tappet olja og tatt den med meg når jeg forlater sykkelen

Vis Medlemmets Profil

3 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 9:53

Er visst et kjent problem i racingmiljøet dette her, mange kleptomane og upålitelige folk som kjører, og som rapper olja til konkurrenten ved første og beste anledning. Der har man løst dette ved å pålegge alle å bruke låsetråd på både oljepluggen og påfyllingslokket.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 11:50

mortal skrev:Er visst et kjent problem i racingmiljøet dette her, mange kleptomane og upålitelige folk som kjører, og som rapper olja til konkurrenten ved første og beste anledning. Der har man løst dette ved å pålegge alle å bruke låsetråd på både oljepluggen og påfyllingslokket.
Det hender dessverre at tyvene kommer til likevel, en gang ble jeg frastålet olja i enden av langsiden på Anderstorp... What a Face

Vis Medlemmets Profil

5 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 12:20

Aj da, hjalp ikke med låsetråd heller nei? Disse kjeltringene er nok nesten verre enn ulven. Men bare nesten, for ulv er det mest forferdelig vi har.

Holdt du deg på hjul da, pelsen? (Hver gang jeg skriver nicket ditt får jeg svæært lyst til å hive på ordet for et kjent husdyr, men skal ikke gjøre det.) rabbit

Vis Medlemmets Profil

6 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 12:58

mortal skrev:Aj da, hjalp ikke med låsetråd heller nei? Disse kjeltringene er nok nesten verre enn ulven. Men bare nesten, for ulv er det mest forferdelig vi har.

Holdt du deg på hjul da, pelsen? (Hver gang jeg skriver nicket ditt får jeg svæært lyst til å hive på ordet for et kjent husdyr, men skal ikke gjøre det.)  rabbit

@Mortiz: Er det Stå-Pelsen du tenker på Shocked

@Trådstarter: Denderre bilræma-ållja skal du værtfall få ha i fred for min del Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

7 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 14:10

Om jeg holdt meg på hjul...nix.
Og etter å ha smurt opp banen, eller å ha gravd en grav for andre så fikk jeg selskap der nede Razz

Vis Medlemmets Profil

8 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 14:20

ArcticTiger skrev:
mortal skrev:Aj da, hjalp ikke med låsetråd heller nei? Disse kjeltringene er nok nesten verre enn ulven. Men bare nesten, for ulv er det mest forferdelig vi har.

Holdt du deg på hjul da, pelsen? (Hver gang jeg skriver nicket ditt får jeg svæært lyst til å hive på ordet for et kjent husdyr, men skal ikke gjøre det.)  rabbit

@Trådstarter: Denderre bilræma-ållja skal du værtfall få ha i fred for min del Rolling Eyes
scratch Stå, er det et kjent husdyr? Nei, er nok en annen kombinasjon. pig

Vis Medlemmets Profil

9 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 14:21

pelsen skrev:Om jeg holdt meg på hjul...nix.
Og etter å ha smurt opp banen, eller å ha gravd en grav for andre så fikk jeg selskap der nede Razz
He-he... Velsmurt bane ja, synes jeg ser det for meg... Laughing

Vis Medlemmets Profil

10 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 14:27

KnutR

Admin
mortal skrev:
pelsen skrev:Om jeg holdt meg på hjul...nix.
He-he... Velsmurt bane ja, synes jeg ser det for meg... Laughing

Har sett tilsvarende i langsvingen på Våler for noen år sia. Et eller anna gammalt engelsk ræl som tømte absolutt alt av flytende gjennom diverse hull i motoren. Flåklypa og disponent/raserfører Blodstrupmoens "Dirty tricks" ble nevnt. Razz

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

11 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 15:53

[quote="mortal"]
ArcticTiger skrev:

scratch Stå, er det et kjent husdyr? pig

Kanskje ikke hos deg, neiii Suspect

Vis Medlemmets Profil

12 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 16:12

Har også sett eksempler på voodoo med oljeutdrivning for å tilegne seg olje..
Dette gjaldt sidedeksler og veivhus på noen eldre engelske motorsykler...
de greide det kunststykket å få olja til å svette seg tværsj gjennom godset... et kunststykke Houdini verdig... clown

Vis Medlemmets Profil

13 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 16:41

Ikke høl i blokka, men våtsumping som blåste olja ut av veivhusventilasjonen. Rasa motor og vraka sykkel sunny
Paparazzibilde i MCM

og det er ikke Svine som er fornavnet  Laughing

Vis Medlemmets Profil

14 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 18:33

Faren til kompisen min er postbud, men jobbet som mekaniker under førstegangstjenesten sa at det var lurt å fylle på sagflis i motorolja, helt fullt. Da ville ikke oljetyver klare å pumpe ut olja, samtidig vil flisen hjelpe på slitasjen og fylle riper etc i sylinderene. Synes det var et bra tips

Vis Medlemmets Profil

15 Re: tyveri av motorolje on Tir 10 Jan 2017 - 19:04

inge.t skrev:Faren til kompisen min er postbud, men jobbet som mekaniker under førstegangstjenesten sa at det var lurt å fylle på sagflis i motorolja, helt fullt. Da ville ikke oljetyver klare å pumpe ut olja, samtidig vil flisen hjelpe på slitasjen og fylle riper etc i sylinderene. Synes det var et bra tips

Ja dette er det helt vanlig å jøre, både på mc- og bilmottorer. Fiskerne har brukt det på sine fiske-båtmottorer i all tid. Pga de store mottora i fiske-båtene bruker di grov flis, solgt under handelsnavnet Kutter-flis.
Og du kan med fordel bruke det for å fårebygge riper i cyllindern på din nye moped Very Happy

Og du ser på bildet over av Pelsen hvordan det går med de nybejynnnera som ikke bruker flis i ållja Shocked

Vis Medlemmets Profil

16 Re: tyveri av motorolje on Tor 12 Jan 2017 - 17:33

inge.t skrev:trengte noen råd hos Motorsyklistenes fasebookside, men siden det var litt flaut for dem å ikke kunne svare så slettet administratoren tråden. Kanskje dere kan hjelpe meg istedenfor???

Er det Motorsyklister på fasebokk?? affraid

Trodde det bare var kjærringer der Basketball

17 Re: tyveri av motorolje on Tor 12 Jan 2017 - 17:51

KliffArne skrev:
inge.t skrev:trengte noen råd hos Motorsyklistenes fasebookside, men siden det var litt flaut for dem å ikke kunne svare så slettet administratoren tråden. Kanskje dere kan hjelpe meg istedenfor???

Er det Motorsyklister på fasebokk??  affraid

Trodde det bare var kjærringer der Basketball

Kanskje inge.t er nettopp det, kjerring Shocked

@inge.t
..om du er så redd for oljetjuver, kjør uten olje da vel

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]