Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Tur til IoM

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Tur til IoM on Søn 5 Feb 2017 - 20:02

Jeg og to andre tenker litt løst angående tur til isle of man neste år.Har noen her tips for å få motorsykler over til England fra Norge (helst) eller Danmark/Sverige?Noen sa for noen år siden at DFDS kunne være behjelpelig fra brevik.Eksisterer det alternativet ennå?Ringe DFDS hadde selvsagt vært en ide,men tenkte å plukke forumets hjerner før jeg begir meg ut på de enkle løsningene Wink For meg går det fint å finne alternativ rute tilbake,men vet ikke om det er noen løsning for de andre,så tur retur er ett must.Tenker at det er lett å komme over til nederland og kjøre derfra.Lurer på om det går å frakte MC med spedisjonsfirma og fly til en port i England.Er det en løsning?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Tur til IoM on Søn 5 Feb 2017 - 21:42

Er ikke sikker på alternativer.
Men tror du bør være rask med å bestille for neste år allerede.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Tur til IoM on Søn 5 Feb 2017 - 21:52

Skal dere ikke kjøre mc da? Ellers er jo fly både enklere og raskere ja. rabbit

Men tror det er en opplevelse som alle med et snev av bensin i blodet bør unne seg i løpet av livet. Har ikke vært der selv (ennå), men kjenner folk som har vært der, og dette er rått.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Tur til IoM on Søn 5 Feb 2017 - 22:02

Var der i '99 og det ga mersmak.

Trodde jeg var tidlig ute nå jeg mekkern Shocked Kanskje '19 da Razz

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Tur til IoM on Søn 5 Feb 2017 - 23:09

DFDS fra Ijmuiden(Amsterdam) til Newcastle. Kjøre derfra til Lancaster eller Liverpool, ferge derfra til Douglas.

6 Re: Tur til IoM on Man 6 Feb 2017 - 8:47

Jeg skal ta ferje fra Rotterdam til Hull i høst, med Manx Grand Prix som destinasjon Very Happy Dessverre en lang og ikke veldig spennende kjøretur, hvis man ikke er spesielt glad i å flise avgårde på motorvei da.  What a Face

Fra Brevik til Immingham er det en Ro-Ro type lastebåt som går et par ganger i uka. Det er visst begrenset med plass til passasjerer ombord.
Å pakke sykler og utstyr i en varebil og sende den over må kunne være en mulighet? Eller i en kasse.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Tur til IoM on Man 6 Feb 2017 - 9:36

pelsen skrev:Jeg skal ta ferje fra Rotterdam til Hull i høst, med Manx Grand Prix som destinasjon Very Happy Dessverre en lang og ikke veldig spennende kjøretur, hvis man ikke er spesielt glad i å flise avgårde på motorvei da.  What a Face
Har du tid, så finnes det da ting å se på vei dit også. Men raskeste vei er jo selvsagt motorvei, da blir det transportkjøring. Men setter man av noen dager til reisa er jeg sikker på at det kan bli en bra opplevelse også.

pelsen skrev:Å pakke sykler og utstyr i en varebil og sende den over må kunne være en mulighet? Eller i en kasse.
Hvorfor da dra med seg syklene over, det aller enkleste er jo å fly...

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Tur til IoM on Man 6 Feb 2017 - 10:01

Turen vår er lagt opp med avgang fra Rotterdam samme dagen som ankomst Kiel, så det blir fortkjøring.

Forrige gang jeg var på IoM kjørte vi varebil til Kristiansand, tok ut syklene og kjørte dem inn på ferga til Newcastle. En veldig grei løsning med min '62 modell, kunne tøffe rundt i England og på IoM og slapp unna transportetappene i Norge. På turen til høsten er det dessverre helt utelukket å bruke en av de gamle engelske syklene mine, de går ikke fort nok til å klare tidskjemaet vi har lagt opp.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Tur til IoM on Man 6 Feb 2017 - 19:24

pelsen skrev:Turen vår er lagt opp med avgang fra Rotterdam samme dagen som ankomst Kiel, så det blir fortkjøring.

Forrige gang jeg var på IoM kjørte vi varebil til Kristiansand, tok ut syklene og kjørte dem inn på ferga til Newcastle. En veldig grei løsning med min '62 modell, kunne tøffe rundt i England og på IoM og slapp unna transportetappene i Norge. På turen til høsten er det dessverre helt utelukket å bruke en av de gamle engelske syklene mine, de går ikke fort nok til å klare tidskjemaet vi har lagt opp.

Tok også fergen fra kristiansand til newcastle da jeg var der,men jeg kjørte i plaskende regnvær fra sandvika til kristiansand i doc martens og sommerhansker.Den delen husker jeg var en av de mer misserable jeg har hatt.

Synd de la ned den fergen Sad

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Tur til IoM on Man 6 Feb 2017 - 20:03

Ja, ferge til Newcastle hadde vært fint å få opp igjen.

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]