Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hva i all verden har jeg dratt på meg nå..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

KnutR

Admin
Og NEI, det er ikke snakk om en sykdom av noe slag....

Derimot har det ramlet inn en gammel moped i garasjen. Italiensk gammel jævel av merke "Garelli". Aner ikke modellnavn eller årsmodell (tidl. eier forsøker å finne regpapirer...)

Har noen noe peiling på hva dette kan være ? Trollerud, dette burde jo være i din gate.. Question

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Håh, den var kanontøff! Aldri hørt om Garelli, men kanskje i slekt med Benelli..?:)

Ser ut som en grei "fixer-upper" også.

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Det ER italiensk, men lite i slekt med Benelli.
Visstnok en kar, Adalberto Garelli, som jobba med totaktere hos Fiat tidlig på 1900-tallet, og ble litt skuffa når Fiat ikke ville satse videre på totakt. Han dannet da etter noen år et eget selskap etter å ha utviklet en egen motor på 350ccm. Utrolig greie egentlig, han dro 84 mil mellom to italienske byer i 1919 - med en snittfart på snaue 40 km/t. Fanken nesten så en ikke klarer det i Italia per i dag.

Uansett. Moppen er absolutt reddbar. Jeg mangler framdrev og kjede før jeg kan kjøre den. Skal montere litt wirer og vaske litt gammal drit i dag, så får vi se om jeg klarer å få fyr på den.

Gjett om dette blir fisketur-moped a... Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Flott grønn italiener detta her.
Skikkeli entusiastmoppe med egen wikiside der manualer ol. Kan lastes ned..
http://www.mopedarmy.com/wiki/Garelli

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Den føyer seg jo inn i rekka av tohjulinger i garasjen med trøblete deletilgang.. Alt ved det gamle clown

Om noen har liggende framdrev og motordeksel høyre side til denne rakkeren, så er det bare å si fra! Laughing

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Og der hadde jeg svaret gitt.
Finn dått ænno, FINN-kode: 34821880.

Dette er altså en Garelli Eureka Flex.

Da var det å sette i gang med delesøk... :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]