Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Raskeste veien fra Haugesund til Tana Bru?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Raskeste veien fra Haugesund til Tana Bru? on Tir 28 Feb 2017 - 21:46

Som overskriften spør, raskeste vei fra Haugesund til Tana Bru, etter veien?

Regner med gjennom Sverige og kanskje Finland. Noen som har noe å si om hvor veiene er raskest? Skal kanskje kjøre bil opp dit.

Regner med gjennom Sverige og kanskje Finland. Noen som har noe å si om hvor veiene er raskest? Skal kanskje kjøre bil opp dit.

Se det ja - nå skal han på broinspeksjon - har hørt om trainspotting, flyspotting og mye annet men brospotting jeja Crying or Very sad

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Har vært oppover der et par år på rad nå.
Rot deg over på østkysten av Sverige og sikt nordover. Veldig fine veier, iallefall helt til du kommer et stykke innover i Finland. Ble overraska med 10 mil grusvei oppi der en plass.
Korteste er nok Trysil og noenlunde straka vegen til Sundsvall. Det er en etappe med litt ymse svingete vei, men ikkeno problem.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:Har vært oppover der et par år på rad nå.
Rot deg over på østkysten av Sverige og sikt nordover. Veldig fine veier, iallefall helt til du kommer et stykke innover i Finland. Ble overraska med 10 mil grusvei oppi der en plass.
Korteste er nok Trysil og noenlunde straka vegen til Sundsvall. Det er en etappe med litt ymse svingete vei, men ikkeno problem.

Har du kjørt 955 gjennom Finland og inn i Norge igjen?

Tommelfingerregel; jo flere siffer i veinr i Sverige og Finland, jo dårligere veier.
Tosifret er ok og fine asfaltveier. Tresifret kan være ymse og man kan treffe på gruspartier. Firesifret, så har de hugd vekk den grøvste skogen slik at du vet omtrent hvor du skal kjøre Wink  Asfalt eksisterer overhode ikke på firesifrede "veier".

Vis Medlemmets Profil
Har kjørt en del ganger oppover men aldri direkte til Tana bru, raskeste vei er østkysten Sverige E4 til Happaranda inn i Finland følg E75 nordover. Jeg har aldri kjørt lenger nord på E75 en til litt nord for Kaamanen hvor jeg har kjørt over til Karasjok. Har også kjørt over til Neiden det er en jævlig drittvei. Tror det er bedre og følge E75 til Norge hvor du kommer inn på E6 til Tana derfra, Jeg har heller ikke kjørt E6 på det strekket. Døds kjedelige veier omtrent bare skau Sleep

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:Har kjørt en del ganger oppover men aldri direkte til Tana bru, raskeste vei er østkysten Sverige E4 til Happaranda inn i Finland følg E75 nordover. Jeg har aldri kjørt lenger nord på E75 en til litt nord for Kaamanen hvor jeg har kjørt over til Karasjok. Har også kjørt over til Neiden det er en jævlig drittvei. Tror det er bedre og følge E75 til Norge hvor du kommer inn på E6 til Tana derfra, Jeg har heller ikke kjørt E6 på det strekket. Døds kjedelige veier omtrent bare skau Sleep
Har du kjørt E45?

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
KnutR skrev:Har vært oppover der et par år på rad nå.

Det var der 10 mil grusvei ble nevnt..
Støtter den med 1 eller 2sifrede veinummer. De er drit kjedelige, men du får iallefall ikke følelsen av overraskelse/panikk i det asfalten forsvinner og det fremdeles er 100-sone..

Sist endret av KnutR den Fre 3 Mar 2017 - 8:29, endret 1 gang

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
bikeridr skrev:
KliffArne skrev:
Tommelfingerregel; jo flere siffer i veinr i Sverige og Finland, jo dårligere veier.
Tosifret er ok og fine asfaltveier. Tresifret kan være ymse og man kan treffe på gruspartier. Firesifret, så har de hugd vekk den grøvste skogen slik at du vet omtrent hvor du skal kjøre Wink  Asfalt eksisterer overhode ikke på firesifrede "veier".

Hehe, støttes.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
custom skrev:Har kjørt en del ganger oppover men aldri direkte til Tana bru, raskeste vei er østkysten Sverige E4 til Happaranda inn i Finland følg E75 nordover. Jeg har aldri kjørt lenger nord på E75 en til litt nord for Kaamanen hvor jeg har kjørt over til Karasjok. Har også kjørt over til Neiden det er en jævlig drittvei. Tror det er bedre og følge E75 til Norge hvor du kommer inn på E6 til Tana derfra, Jeg har heller ikke kjørt E6 på det strekket. Døds kjedelige veier omtrent bare skau Sleep
Har du kjørt E45?
Bare fra Graddis å sørover. drittvei

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:
jhn skrev:
Har du kjørt E45?
Drittvei kan jo være så mangt ... nå er det ei stund sida jeg kjørte E45, men jeg husker den som kjedelig, øde og innholdsløs, mye trær og lite svinger ... drittvei altså. Men asfalten var grei nok.
E4 er også en drittvei. Mye trafikk, mye midtdelere, veksler mellom et og to kjørefelt som lager kø, lite å se, lite svinger.
I følge Google går det litt fortere å kjøre E4, men i praksis tror jeg E45 er kjappere.
Drittvei er begge to, så jeg foretrekker E6

Eller ca sånn
https://goo.gl/maps/oFrXY45uaXv

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:
jhn skrev:
Har du kjørt E45?

HallaH Custom, nå er det lenge sia vi har sett noe til Amerika-Koffert-mottor-sykkern, du har den vel ennå?

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
custom skrev:
jhn skrev:
Har du kjørt E45?
Drittvei kan jo være så mangt ... nå er det ei stund sida jeg kjørte E45, men jeg husker den som kjedelig, øde og innholdsløs, mye trær og lite svinger ... drittvei altså. Men asfalten var grei nok.
E4 er også en drittvei. Mye trafikk, mye midtdelere, veksler mellom et og to kjørefelt som lager kø, lite å se, lite svinger.
I følge Google går det litt fortere å kjøre E4, men i praksis tror jeg E45 er kjappere.
Drittvei er begge to, så jeg foretrekker E6

Eller ca sånn
https://goo.gl/maps/oFrXY45uaXv
Er til dels enig med deg, men E45 har hatt dårligere dekke en E4 i alle år. Vi har hatt en del turer til Lakselv på jobben de siste årene og det var ett par som valgte E45 oppover men valgte E4 nedover pga av kvalieten på veien.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:
custom skrev:
jhn skrev:
Har du kjørt E45?

HallaH Custom, nå er det lenge sia vi har sett noe til Amerika-Koffert-mottor-sykkern, du har den vel ennå?
Hællæ Artig Tiggern
Joda har selvsagt koffert mopeden, det har fa...n ta meg vært den beste moppen jeg noen gang har hatt.
Fått trilla på`n 32 K lekende lett å kjøre vettu Laughing
Gikk til innkjøp av en liten koffert moppe til i fjor sommer, men den er forbeholdt til kjerringa som skal forsøke seg på lappen i år . hu fikk vel øvelseskjørt ca 150 mil på den i fjor, synes ikke det er så ille siden hu aldri har prøvd seg på 50 cc en gang tidligere affraid

Vis Medlemmets Profil
Det var Schtiiilig Custom! To Indianere på Indianer-teppe i selveste Fiin-stua Very Happy  Det kaller jeg gjenomført Vinter-lagring.
Selv har jeg bare slengt Mottor-sykkla mine inn i Gammel-fjøsen fra 1932 Embarassed

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Det var Schtiiilig Custom! To Indianere på Indianer-teppe i selveste Fiin-stua Very Happy  Det kaller jeg gjenomført Vinter-lagring.
Selv har jeg bare slengt Mottor-sykkla mine inn i Gammel-fjøsen fra 1932 Embarassed
Det er fjerde vintersesongen jeg lagrer i stua nå, må si det er trivlig å sitte blandt mopeder, men jeg har planer om å bygge om den ene garasjen. Men veldig ofte går ting treigt med meg på hjemmefronten scratch

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]