Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Første tur med MC

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Første tur med MC on Ons 15 Mar 2017 - 21:31

Kjørte min første tur ikveld.Starta relativt greit,men fant ut at sykkelen har utviklet en oljelekkasje under vinteren Sad

Oppdaget også midt under kjøring at jeg hadde glemt å sette på skiltet,så det ble en litt nervepirrende hjemtur.Hva er straffen for å kjøre uten skilter (som en har hjemme vel og merke)?

Blir oljeskift til helgen :) Andre som har fått ut fingærn?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 21:34

Tror jeg fant årsaken til lekkasjen:Pakningen til oljepluggen.Kan pakningsilikon gjøre jobben temporært til jeg får tak i ny pakning?Eller bare skru litt hardere til... clown Kanskje ikke det siste

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 21:40

Det er vel skive av kobber eller aluminium mellom skrue og blokka. Jeg bytter til ny hver gang, men om man ikke skulle ha det for hånden, kan man spenningsgløde kobberskiven før man monterer den igjen. Men det sikreste er å bytte til ny.

Tror vel neppe du får særlig feste med silikon om det er oljelekkasje der, men kan jo testes som nødløsning.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 21:54

Er ikke noe veldig prekært,så bestiller en ny skive,og bytter olje når den kommer.Tror oljen min nå er litt skitten,men hav er en uke eller tre med til og fra jobben kjøring Wink Takk for svar.Ville ikke vite hva spenningsgløde en kobberskive betyr om mitt liv skulle avhenge av det Razz

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 21:58

Mahatma skrev:Er ikke noe veldig prekært,så bestiller en ny skive,og bytter olje når den kommer.Tror oljen min nå er litt skitten,men hav er en uke eller tre med til og fra jobben kjøring Wink Takk for svar.Ville ikke vite hva spenningsgløde en kobberskive betyr om mitt liv skulle avhenge av det Razz

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 22:06

Eller egentlig en bedre (og kortere) snutt her:

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 22:06

Takk.Litt vanskelig i en leilighet antar jeg...Ny pakkning tror jeg er det beste.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 22:52

Vanskelig i leilighet? Hvorfor?
Det der bruker du jo bare en sånn "Creme Bruleé" brenner, evt campingprimusen til oppvarming av ringen på baderommet. Så slenger du bare kopperringen oppi (den halvfulle) vasken når ringen er rødglødende. Ringen er så liten at den er blitt kald før den treffer bunnen av vasken likevel.
(Har gjort det selv, og selv kona kjefta ikke, engang Wink )

NB! Du kan *IKKE* spenningsgløde aluminiumsring. *Kun* kopperring.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Første tur med MC on Tor 16 Mar 2017 - 23:22

Kanskje prøve det i helgen :)

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Første tur med MC on Fre 17 Mar 2017 - 14:07

Men ta ringen av sykkelen før du gløder den..... clown

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Første tur med MC on Fre 17 Mar 2017 - 19:21

mekkern skrev:Men ta ringen av sykkelen før du gløder den..... clown

Top tip of the day Very Happy Kjøpte nye pakninger idag.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Første tur med MC on Ons 22 Mar 2017 - 20:39

Merkelig utvikling av oljelekkasjen.Pakningen jeg kjøpte var akkurat for liten,så satte på den gamle som lakk.Vasket siden sykkelen,og har funnet ut at lekkasjen er stoppet opp.Kan det være at oljen blir mer tyntflytende når den har stått en lang stund?Problemet løst uansett.Byttet oljen BTW

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]