Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MC-messa 2017 - Noe interessant der?

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Var på mc-messa i helga som var, og merker at det ikke er så mye som jeg blir veldig interessert i. Men et par-tre modeller stakk seg ut, dette var en av dem:

R nineT Racer http://www.bmw-motorrad.no/no/no/bike/heritage/rninet_racer/rninet_racer_overview.html
Fin sportslig sittestilling, utprøvet motor med bra med krefter fra bunnen, og en effekt som er fornuftig til gatebruk. Prisen var ikke alt for ille heller.

Den andre sykkelen er KTM 1290 Super Adventure R http://www.ktm.com/no/travel/1290-super-adventure-r/
Her får man en fin tursykkel som kjører fletta av sportssykler når asfaltveiene blir litt dårlige. Og den klarer seg nok bra på grusen også.

Og siste er også en KTM, Super Duke R 1290 http://www.ktm.com/no/naked-bike/1290-super-duke-r-1/
En skikkelig bøllesykkel, som det er vanskelig å kjøre fornuftig med. Denne må man nesten kjøre på bane, på veien havner man enten i spjeldet for å ha kjørt for fort, eller kanskje under torva?

Vis Medlemmets Profil
Nye bladen ser jo snasen ut på bilder utenom den verktøyboksen av en eksospipe.

Vis Medlemmets Profil
Super Duke R 1290 , så jo ikke så verst ut

KnutR

Admin
Jeg må jo bare innrømme at jeg var særs nær å bryte løftet mitt til fruen; "Jeg skal ikke komme hjem med ny sykkel".
Husqvarna Vitpilen er en liten tass som jeg falt litt for.

Forøvrig var den nye biten av utstillinga stort sett plastikkraketter med merkelige nebb og udde former som absolutt ikke tiltaler meg.

Edit: Drit i at jeg ikke har fått snudd det ene bildet...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500 (selges), Suzuki GS125 (selges), Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), Garelli Eureka Flex (låvefunnet, selges) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til regnværsdager, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil
guttungen sa at "hvitpilen" så mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder..Så det er vel det du bekrefter? bounce

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
mekkern skrev:guttungen sa at "hvitpilen" så mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder..Så det er vel det du bekrefter? bounce

Absolutt. Det er første gangen på flere år at en ny sykkel har gitt meg "MÅ HA!" - følelsen i tykke lag.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500 (selges), Suzuki GS125 (selges), Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), Garelli Eureka Flex (låvefunnet, selges) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til regnværsdager, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:guttungen sa at "hvitpilen" så mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder..Så det er vel det du bekrefter? bounce
Enig med guttungen, har ikke likt den ut fra bilder jeg har sett, men den ser mye bedre ut IRL.

Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:

Absolutt. Det er første gangen på flere år at en ny sykkel har gitt meg "MÅ HA!" - følelsen i tykke lag.
Ikke like stort utslag hos meg, men fin er den.

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
mortal skrev:
KnutR skrev:

Ikke like stort utslag hos meg, men fin er den.

Det kan selvfølgelig ha en sammenheng med alt det andre rælet som var utstilt der... Wink
Tråla gjennom f.eks Yamahastanden, og kunne med hånda på hjertet si at jeg ikke ville hatt en eneste en av de syklene der - selv gratis.

Vis Medlemmets Profil
Hos Yamaha fant jeg to sykler jeg gjerne skulle hatt i garasjen: 1981 TZ 500 og en 1978 XT 500. Cool

Nei, selv jeg som er en Yamaha-gubbe fant ikke så mye av det nye som tiltaler meg. Men ser frem til den nye 700 ccm parallell-twin offroaderen, den virker lovende.

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
mortal skrev:Hos Yamaha fant jeg to sykler jeg gjerne skulle hatt i garasjen: 1981 TZ 500 og en 1978 XT 500. Cool

Nei, selv jeg som er en Yamaha-gubbe fant ikke så mye av det nye som tiltaler meg. Men ser frem til den nye 700 ccm parallell-twin offroaderen, den virker lovende.

De gamle syklene og turbobygget var selvfølgelig unntakene..

Fant nok ut at garasjebeholdningen min skal forbli urørt en liten stund til.

Vis Medlemmets Profil
Her er forresten prøvekjøring av KTM 1290 Super Adventure R, av Fastbikes.se:
http://www.fastbikes.se/index.php/sv/reportage/provkort/9864-ktm-1290-super-adventure-r-2017-provkoerd

Ser jo lovende ut, men 990-en blir nok neppe byttet ut. pirat

Vis Medlemmets Profil
Jeg var på messa og prøvesatt noen harleifer, for å kunne forhåndsbestille leiesykkel for en USA-tur neste år.
Og så var Tigerfrøken utstilt i hjemmebyggavdelingen Cool

Vis Medlemmets Profil
Så sykkelen din der ja, er en fin liten maskin det. Kjøpte tidligere magasinet der den er presentert også.

Fant du noe nytt der av interesse da, pelsen?

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Fant du noe nytt der av interesse da, pelsen?
Jeg er ikke på jakt etter ny sykkel, men siklet litt på KTM RC16 som stod utstilt. Det er ganske trygt siden den er ikke for salg.  clown
Bestilte formstøpte ørepropper, det blir litt spennende å prøve.
Messetilbud på restlager av hjelmer og forrige versjon av Tomtom Rider bet jeg ikke på. Gammel GPS har jeg fra før.

Fant ut at HD Road King er ok å sitte på, så det blir forhåpentlig en slik leiesykkel på meg i sørstatene neste år. Jeg kjente litt på balansen og sittestilling. Alt går jo an å kjøre i fart, men jeg valgte den touringsykkern som jeg syntes balanserte best stillestående. Er ikke vant til slike tunge dråg.

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
mortal skrev:Fant du noe nytt der av interesse da, pelsen?
Jeg er ikke på jakt etter ny sykkel, men siklet litt på KTM RC16 som stod utstilt. Det er ganske trygt siden den er ikke for salg.  clown
Bestilte formstøpte ørepropper, det blir litt spennende å prøve.
Messetilbud på restlager av hjelmer og forrige versjon av Tomtom Rider bet jeg ikke på. Gammel GPS har jeg fra før.

Fant ut at HD Road King er ok å sitte på, så det blir forhåpentlig en slik leiesykkel på meg i sørstatene neste år. Jeg kjente litt på balansen og sittestilling. Alt går jo an å kjøre i fart, men jeg valgte den touringsykkern som jeg syntes balanserte best stillestående. Er ikke vant til slike tunge dråg.

Du er jo ikke nøtt tel å kjøre Hardly Abelsome sjøl om du skal til USA da Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Du er jo ikke nøtt tel å kjøre Hardly Abelsome sjøl om du skal til USA da Rolling Eyes
Nei, men det koster endel mer å leie noe annet merke enn håde eller indianer. Jeg tror det blir helt greit å kjøre HD.

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]