Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Giroverføring på støttehjulsræseren

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Giroverføring på støttehjulsræseren on Fre 14 Apr 2017 - 0:11

KnutR

Admin
Guzzi'n har vært omtrent som å gire en gammel traktor den siste sesongen, dødgangen i overføringene kunne måles i centimeter.
Motoren står på tverka i ramma, noe som lager utfordringer på diverse plan - kanskje da spesielt giring.

Her slarker det i koblingen mellom del 45 og 51 - det er også en sprekk i gaffelleddet, og kuleleddet 48 hadde også god slingring. I tillegg er det en foring rundt girspaken som går gjennom ramma, denne er det god klaring på.. Vektstangprinsippet er ganske godt gjeldende her, utvekslingen blir stor - og slarket i enden av girpedalen var såpass at jeg måtte løfte hele beinet for å gire opp.

Redningen ble ... BILTEMA!
Fra våre venner med blå logo ble det kjøpt inn følgende duppedingser:

En dunk med 6mm muttere og en rustfri gjengestang ble også med.

Så skrider man til verket med finverktøy (legg merke til boltsaksa).

Resultatet ble ikke halvgæærnt:

Det var satan så jævlig trangt baki der, men fikk nå alt på plass til slutt.

Da mangler jeg bare å få orden på foringa som går gjennom ramma. Passende oppdrag for 3d-printeren min tenker jeg. Men det skjer ikke i dag...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Dette er skikkelig Guzzi-mekking. Very Happy Hos "oss" har det blitt brukt samme deler på en Ducati-racer. Man bør nesten ha noen slike deler liggende, kan løse problemer som oppstår det der.

Vis Medlemmets Profil
På en bekjent sin ganske så ny Guzzi datt det der kuleleddet bare av, skjedde da jeg trillet den ut av garasjen What a Face

Rett på Biltema, og dritten skrangler og girer ennå... VENT! Nei den gjør ikke det, for rett etter salg fikk den total hikke og døde, og skulle bli sendt til Tyskland for diagnose og fix, iflg han som optimistisk overtok elendigheten. alien

Vis Medlemmets Profil
WagenLagenKranken, Von skrev:På en bekjent sin ganske så ny Guzzi datt det der kuleleddet bare av, skjedde da jeg trillet den ut av garasjen What a Face

Rett på Biltema, og dritten skrangler og girer ennå... VENT! Nei den gjør ikke det, for rett etter salg fikk den total hikke og døde, og skulle bli sendt til Tyskland for diagnose og fix, iflg han som optimistisk overtok elendigheten. alien

Ikkeno rart at Gussin dæwwa når du satte Bilrema-ræl på den Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
ArcticTiger skrev:
WagenLagenKranken, Von skrev:På en bekjent sin ganske så ny Guzzi datt det der kuleleddet bare av, skjedde da jeg trillet den ut av garasjen What a Face

Hehe, venta i grunn bare på kommentaren ..
Den sykkelen der har gått med batteri fra Biltema de to siste eierne.

Når det er sagt, jeg har tre sykler som ble startet denne våren. To med batterier fra Biltema og en med yuasa (biltema har ikke riktig type). Sistnevnte batteri er det nyeste, 2 år gammelt.

Gjett hvilket batteri som hadde konka ut da det var tid for lading....

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:

Hehe  alien

God påske!

Vis Medlemmets Profil
Holder sikkert bra. De er ikke lakket Biltema-blå. Jeg er sikker på at det er noe i den blå lakken de bruker som gjør metall mykt og dårlig...

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Holder sikkert bra. De er ikke lakket Biltema-blå. Jeg er sikker på at det er noe i den blå lakken de bruker som gjør metall mykt og dårlig...

Håper da ikke det-jeg har en ammerikansk-rullende komfyr oppe på løftebukken(blå) nå og den veier 360kg..Hvordan er det mulig å lage en MC så tung egentlig???

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
joo skrev:Holder sikkert bra. De er ikke lakket Biltema-blå. Jeg er sikker på at det er noe i den blå lakken de bruker som gjør metall mykt og dårlig...

Håper da ikke det-jeg har en ammerikansk-rullende komfyr oppe på løftebukken(blå) nå og den veier 360kg..Hvordan er det mulig å lage en MC  så tung egentlig???

Ja tenk å sløse slik med mettallet Shocked  Det hadde jo vært nok til to ånnklie Mottor-sykkla Rolling Eyes

PS: Fått deg GåldWing mekkern Question

Vis Medlemmets Profil
Nix har ikke handlet ammerikansk...... jeg skal bare fikse litt på en road-king police som trenger litt omtanke..

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:eg skal bare fikse litt på en road-king police som trenger litt omtanke..

En hvit sak som har gått på Hurum, og som har en del tvilsomt i det elektriske anlegget?

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:
mekkern skrev:eg skal bare fikse litt på en road-king police som trenger litt omtanke..

En hvit sak som har gått på Hurum, og som har en del tvilsomt i det elektriske anlegget?

Den er hvit ja-tror de fleste er det.
Men om den har "gått på Hurum" vet jeg ikke.

er en bremselysbryter som ikke er helt "frisk" i værtfall.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Kjøpt