Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Problemer med frambrems Suzuki GSX-R 600 2006

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Har problemer med frambremsen på banesykkelen. Hendelen kjennes grei ut når sykkelen har stått litt. Kunne kanskje vært litt hardere, men greit nok. Etter ca. 10 min kjøring er vandringen blitt så lang at den går nesten helt inn i styret.

Gikk over sykkelen i fjor, da demonterte og inspiserte jeg bremsepumpen. Den så bra ut. Har stålomspunnede bremseslanger. Har luftet ørten ganger. Bremsevæska er DOT 5.1, byttet i fjor.

Er det noen som har noen tips?

Vis Medlemmets Profil
Vil tro det er noe tregheter i caliperer som bør sees på /og et skifte av bremseveske.
Mye varmgang i bremser elder bremsevesken fort.

Vis Medlemmets Profil
Meget mulig at bremsevæsken er dårlig nå, men jeg tror problemet har vært slik hele tiden. Dvs. hendelen har vært litt svampete men grei nok i hele fjor. Da kjørte jeg kun i Malmedalen, uten de kraftige oppbremsingene. Dette er første gang jeg kjører denne sykkelen på skikkelig bane. Tror derfor ikke at det er bremsevæsken i seg selv som er problemet. Skifter den uansett, men tror ikke problemet ligger kun der.

Hva bør jeg se etter på caliperene?

Vis Medlemmets Profil
Jeg ville forsøkt å bytte bremsevæske igjen. Ett år siden sist synes jeg er lenge for en banesykkel.

Blir bremsene unormalt varme?

Vis Medlemmets Profil
Byttet bremsevæske på tirsdag. Brukte sprøyte og fylte fra kaliperene. Kom ikke noe luft, og hendelen kjennes som før. Neste skritt er å demontere og rense kaliperene.

Skulle gjerne ha kjøpt en brembo bremsepumpe, men det er ikke lov. Bremsepumpe må være som typegodkjent. Litt surt å måtte kjøpe nytt uten å kunne kjøpe noe bedre, bremsepumpen skal være en svakhet etter det jeg kan se på nettet.

Bremsene blir ikke unormalt varme. Dvs. de blir veldig varme, og det er normalt. Har ikke målt temperaturen.

Vis Medlemmets Profil
inunf skrev:Byttet bremsevæske på tirsdag. Brukte sprøyte og fylte fra kaliperene. Kom ikke noe luft, og hendelen kjennes som før. Neste skritt er å demontere og rense kaliperene.

Skulle gjerne ha kjøpt en brembo bremsepumpe, men det er ikke lov. Bremsepumpe må være som typegodkjent. Litt surt å måtte kjøpe nytt uten å kunne kjøpe noe bedre, bremsepumpen skal være en svakhet etter det jeg kan se på nettet.

Bremsene blir ikke unormalt varme. Dvs. de blir veldig varme, og det er normalt. Har ikke målt temperaturen.

En har ikke lov til å oppgradere bremsepumpe på banesykkel?!Merkelig.Er bare norge som har det slik?

Vis Medlemmets Profil
Mahatma skrev:
inunf skrev:Byttet bremsevæske på tirsdag. Brukte sprøyte og fylte fra kaliperene. Kom ikke noe luft, og hendelen kjennes som før. Neste skritt er å demontere og rense kaliperene.

En har ikke lov til å oppgradere bremsepumpe på banesykkel?!Merkelig.Er bare norge som har det slik?
Det har med regler innenfor hver klasse å gjøre. I production-klasser skal det meste være slik sykkern kommer fra fabrikk.

Vis Medlemmets Profil
I Norgescup 600 skal sykkelen være iht. reglementet for NM-klassen superstock 600. Her er det ganske mye begrensninger på hva som er tillatt å bytte for å holde kostnadene nede. Deriblant må bremsepumpen og kaliperne være originale, bremseskiver må ha samme diameter og tykkelse som originalt osv. Litt frustrerende av og til, men greit å slippe å kjøre om kapp med sykler hvor alt er oppgradert.

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]