Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Erfaring med KTM 640 Adventure?

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Ser ut til at min kjære far har pådratt seg en 640 Adventure. Er det noe spesielt man bør være obs på med en slik? Det er en 2003-modell, så den skal gå klar av problemet med lageret i girkassa (utbedret fom. 2003). Den har defekt starterclutch, men starter på kick. Noen som har erfaring med dette? Fant en oppskrift her, ser ganske rett fram ut. Ny starterclutch følger med og svinhjulsavdrager i rett dimensjon har jeg faktisk fra før. Er det ellers noe vi bør se nærmere på?

Vis Medlemmets Profil
Ingen som har erfaring med denne sykkelen?

Nå har den kommet i hus, men jeg har ikke fått inspisert den enda. Det rapporteres om at den er fryktelig tungstartet. Ble gjort forsøk på å få ut pluggen, men det var vanskelig siden de ikke hadde pluggnøkkel som passet. Er det noen som vet om det må spesialverktøy til for å bytte plugg på KTM 640-motorene?

Vis Medlemmets Profil
Har ikke egen erfaring med sykkelen, men har ikke hørt om spesielle problemer med disse. Vibrerer jo en del, og den har godt av et åpnere eksosanlegg. Kule sykler, er vel blant de høyeste som er levert.

Drener forgasseren og bytt plugg, evt. sjekk ventilklaringer, så tipper jeg den starter. Mener det er justerskruer for ventilklaringene på disse motorene.

Vis Medlemmets Profil
Har ingen erfaring med den jeg heller.
Men en kompis som gidder å ha KTM av litt eldre dato sier kickingen er enkel. Litt teknikk bare. (det sier jo alle...)
Mener det er snakk om ett rolig tråkk med choke og dekomp, så tråkke ned til et punkt der det skal komme et klikk, slippe opp og tråkke den i gang... teknikk, teknikk, trening og aldri kicke uten skikkelige støvler på Cool

Hadde en Beta som var umulig. Fikk et stalltips om å stenge bensinkrana når det var et par hundre meter igjen til jeg parkerte den. Hørtes dumt ut, men det funka! Ble lettere å kicke i gang fra kald da cheers

Vis Medlemmets Profil
De byttet plugg og luftfilter, fikk fortsatt ikke start. De fikk en prosedyre for hvordan man skal starte sånne sykler med kickstart, og mener at de fulgte den, men ikke noe tegn til liv. Kan det være at batteriet er dårlig? Har vært ute for at sykler med kickstart må ha greit batteri for å starte, er det rimelig å anta at det er slik med denne?

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]