Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Parkeringsbot

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Parkeringsbot on Søn 9 Jul 2017 - 18:41

Fikk ilagt en parkeringsbot på ett europark område i oslo.De skrev på boten feil merke på sykkelen samt feil skiltnummer.De skrev at de tok bilder.Kan jeg bare se bort ifra denne?Hvis de ifra bildene kan gjenkjenne skiltnummeret og jeg ikke betaler boten i tide,hvilke valg har jeg/dem da?Kan de kreve inkasso med de merkostnadene det medfølger?Eller er værste scenario at jeg får en bot på 600kr tilsendt i posten og må betale den?

Først jublet jeg,men ble litt usikker da de sa de tok bilder av MC...

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Parkeringsbot on Søn 9 Jul 2017 - 21:03

Sjekk om regnr på boten stemmer med type sykkel angitt. Kan gjerne være noen frekkinger som har fått bota og flytta den til din bike...

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Parkeringsbot on Man 10 Jul 2017 - 0:07

joo skrev:Sjekk om regnr på boten stemmer med type sykkel angitt. Kan gjerne være noen frekkinger som har fått bota og flytta den til din bike...

Det var en MC til som fikk bot der,og det skiltnummeret stemte.Mitt var ett nummer feil,så det er nokk en betjent som har skrevet feil reg.nr. på sykkelen.Spørsmålet er hva skjer hvis jeg ikke betaler boten som er registrert på feil skilt.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Parkeringsbot on Man 10 Jul 2017 - 0:30

Feil merke på sykkelen og feil regnr på boten = du slipper å betale.
Hvis de krever betaling, viser du bare til at du ikje har fått noen bot. Dessuten svindelpark (eh.. "europark") er ikke statlig og de har bevisbyrden at det faktisk var *du* som kjøre sykkelen frem til, og parkerte, på den aktuelle parkeringsplassen. Har de bilde av deg idet du parkerte? Neppe. Dessuten, du har jo ikke mottatt noe "kontrollgebyr" som det heter i ikkestatlig selskap, da det kun er myndighet som har lov å utstede "bot" eller "mulkt". Den kontrollseddelen du har, er ikke med ditt regnr, ergo har du ikke mottatt kontrollgebyr.

M.a.o, drit i betalinga Very Happy

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Parkeringsbot on Man 10 Jul 2017 - 1:04

bikeridr skrev:Feil merke på sykkelen og feil regnr på boten = du slipper å betale.
Hvis de krever betaling, viser du bare til at du ikje har fått noen bot. Dessuten svindelpark (eh.. "europark") er ikke statlig og de har bevisbyrden at det faktisk var *du* som kjøre sykkelen frem til, og parkerte, på den aktuelle parkeringsplassen. Har de bilde av deg idet du parkerte? Neppe. Dessuten, du har jo ikke mottatt noe "kontrollgebyr" som det heter i ikkestatlig selskap, da det kun er myndighet som har lov å utstede "bot" eller "mulkt". Den kontrollseddelen du har, er ikke med ditt regnr, ergo har du ikke mottatt kontrollgebyr.

M.a.o, drit i betalinga Very Happy

Woohoo! Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]