Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Vaskemidler som funker!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Vaskemidler som funker! on Tor 10 Aug 2017 - 22:20

KnutR

Admin
Jeg er lat. For de som kjenner meg, kommer ikke det som noen bombe. For dere andre: Ta dere fem minutter og få igjen pusten.

Dette slår selvfølgelig ut på motorsykkelfronten, som alt annet. Vasking av motorsykkel er greit å drive med, men jeg vil gjerne slippe å stå opp ned og grave møkk med tannbørste for å få av driten.

Har testa jævlig mye rart oppgjennom årene. Alt fra Biltema - avfettinger og zalo til Muc-off og andre svindyre likører.

Nå har jeg endelig funnet gull: P3 Redskapsrens fra Felleskjøpet/Lilleborg.
Jeg blandet etter "ekstremt møkkete"-forholdet som sto oppgitt på kanna (10%), hadde det på ei spraykanne og lot det stå til.
Guzzien hadde siste turen under et regnvær som ble omtalt i avisa, og jeg har en kilometer grusvei inn til jobben. Legg til at jeg ikke rakk å spyle av etter turen, så kan dere tenke dere resten selv.

Jeg spraya på - og leira formelig rant av!? Baksvingen var full av olje og gørr fra tidligere tider, det er vondt å komme til der på en sidevognssykkel.. Spray på - spyl av - blankt!

Tør ikke å garantere at det her ikke angriper og herper nymotens miljøvennlig lakk, men på en Guzzi fra 79 der lakken er basert på kvikksølv og hamp, så funka det helt perrrrrfekt!

Prisen? 200 kroner for en 5-liter. Jeg brukte 1 dl på hele sidevognssykkelen... cheers

https://www.lilleborg.no/produkt/p3-redskapsvask/

Har noen erfaring med dette luriumet på mer moderne overflater?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

2 Re: Vaskemidler som funker! on Fre 11 Aug 2017 - 21:05

Nei.
Men hørt av folk som stadig griser ut sykla med moder natur, myr og slike saker at redskapsvasken funker gull. De gutta er ikke veldig opptatt av høyglans, og jeg vet ikke om den sliter unormalt mye på lakk... Men den skal jo kunne brukes på bil.
Den skal tynnes mye, og skylles veldig godt bort.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Vaskemidler som funker! on Lør 12 Aug 2017 - 8:05

ser ikke ut som den skal være for tøff mot lakk heller... Ph på 9 er heller ikke ille med tanke på aluminium/eloksering.
men voksen tar den nok..

men å la den få tørke i sterk blanding på flater er nok ikke anbefalt...

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Vaskemidler som funker! Yesterday at 17:58

For sånn helt-borti-natta-umulig-å få-av skjit:
Kjørte en sommer med subbing bak på dieselloffen, etter "litt vel lang" tid sjekka jeg sakene da felgen (alufelg) begynte å se gjennomrusta ut. Caliper satt fast, klossen var slipa ned på metallet osv osv.
Det som passer med topic her er felgen. Den var full av guffe, skjit og ruststøv. Vaska den med avfetting, høytrykk, prewask Extreme, høytrykk, vanlig såpe, Zalo osv. Det tok ikke en tøddel, saken var rustfarga med noen fagre sjatteringer i sort. Selv gryteskrubb ville jaggu ikke bite på dritten!

Kom over et stoff som heter "Cartec felgrens". Røska av den stygge felgen på loffen og dusja på guffa. Skal være syrefri, men sannsynligvis like viktig å ha maske og hansker og ikke la sakene tørke likevel. Denne er småsinna!
Lot det ligge på 1-2 minutter, la på mer og gikk på med oppvaskbørste.

Ja den er nok ikke det snilleste stoffet, passer garantert ikke for meteroseksuelle sosionomspirer med MDG-merke på ramma på DBS`en...

Men reint? Ja noe så borti natta bra cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]