Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

2009 Ducati Streetfighter S

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 2009 Ducati Streetfighter S on Ons 11 Okt 2017 - 11:00

Kjøpte en 2009 Ducati Streetfighter S på slutten av sommeren. Importert fra Sverige gjennom MC Import. Skulle egentlig importere fra Italia, men det var ingen kurante sykler innenfor budsjett der. Ikke i Tyskland heller. Den hadde gått ca. 13 000 km, har kjørt på den litt mer i løpet av høsten.

Den er stort sett original, eneste ekstrautstyr er radiatorbeskyttelse, kortere skiltoppheng og karbonfiberdeksel over eksosen.

Har ikke laget tråd om den her før nå, for det er først nå den har blitt prosjekt.

Hentet den ved Kongsvinger. Apriliaen er min fars nye sykkel som skal erstatte KTM'en.

Monterte feste for SW-Motech tankveske for å gjøre den litt mer touringvennlig. Bruksområdet er vel egentlig det samme som for GS'en jeg hadde, altså helgeturer til Ålesund og Trondheim pluss turer rundt om i nærområdet.

Ingen synlige bolter, grunnen til at ringen må byttes.

Her er den nye ringen. Er ikke helt fornøyd hverken med kvaliteten eller passformen. Lokket sitter løst, og det er ikke flush med ringen når det er lukket.

Hadde forventet at det fulgte med skiver.

Med tankveske.

Tankvesken kommer i konflikt med tanken.

Hevet adapteret med lenger bolter og skiver. Skal teste dette, og hvis det er passe avstand ordner jeg distansestykker senere.

Grei klaring når tankvesken er tom, skal prøve å fylle litt i den i morgen.

Biltema tankpad. Synes både form og farge passer bra, liker at den er så nøytral.

Nytt baksetedeksel. Fulgte med et da den var ny, men det har blitt rotet bort før jeg kjøpte den.

I går kom det endelig pakke i posten, som er grunnen til at jeg føler den kvalifiserer for prosjekt-tråd.

Førsteinntrykket er veldig bra. Liker finishen, ser ganske nøytralt ut.

dB-killeren er festet med segerring, vi får se om den skal være med eller ikke.

Jeg gikk løs på originalanlegget i gårkveld.

Regner med jeg kommer til å lage nytt vameskjold selv, dette passer ikke helt med det nye anlegget.

Endelig fritt innsyn til bakfelgen! Gikk egentlig ganske greit å få av pottene mtp. at de har vært der i 8 år.

Litt styr å demontere mellomrøret, verst var eksosventilen.

Demontert!

Dette er det originale røret ned fra den bakre sylinderen. Måtte demontere det for å komme til. Det har blitt litt stygt, så jeg bestemte meg for å polere det opp.

Det ble ikke fantastisk, men det ble bedre.

Eksosventilmotoren etterlater seg et stort rom, håper jeg kan bruke det til noe.

Eksosventilmotoren. Synes den ligner veldig på eksosventilmotoren på RS 250, lurer på om det kan være samme greia?

Veide alle delene jeg skrudde av og alle de nye delene. Vektreduksjonen (med eksosventilmotoren og uten dB-killer) er ca. 5,7 kg. Det vil jeg si er signifikant, og mye av grunnen til at jeg gikk for SC-project i stedet for Termi slip-on. Termi helanlegg hadde vært kult, men fortsatt to potter og det er dyrt. Tror ikke det er noe særlig effekt å hente på å bytte de delene av originalanlegget som ikke er i kitet fra SC-Project.

Begynte monteringen. Vet ikke hva denne pluggen er til (drenering?), men vasket den, satte inn gjengene med kobberpasta og fant frem ny skive.

Det var så langt jeg kom i gårkveld, det kommer mer i morgen!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Ons 11 Okt 2017 - 18:17

Nytt prosjekt, igjen. Kult.
Den pluggen, ser ut som en hego(lamda)-sonde uttak.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Ons 11 Okt 2017 - 21:10

Så du klarer ikke å ha en sykkel som bare skal brukes??? Har jo prosjekter nok vel?
Men skjønner at du vil gjøre de moddene!

Har aldri hatt Ducati, men ser alltid litt langt etter dem når de passerer. Generelt mye lekkert de lager cheers

Vis Medlemmets Profil

4 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Tor 12 Okt 2017 - 9:01

Var ikke meningen å kjøpe et prosjekt, og det blir jo ikke noe kjempeprosjekt i den forstand, men kommer til å bytte ut litt småsnacks og modde til den passer meg bedre.

Tviler på at pluggen er til lambdasonde, den har allerede en lambdasonde for hver sylinder.

Fortsatte litt i gårkveld.

Når jeg først hadde tilgang vasket jeg av litt gammel dritt.

Ble ganske rent og pent.

Kjørte ei ny runde med polering på det vertikale røret her. Ville ha det blankere ned mot det nye Y-røret, men ikke for blankt, og ikke så blankt på toppen at det skilte seg veldig fra røret ut fra sylinderen. Kjøpte poleringsflapdisk til vinkelsliper og poleringspasta på Biltema, pluss et spann med Autosol.

Prøvde flapdisken med Biltema poleringspasta først. Det funket ikke. Den var for hard til å legge på skikkelig, og det var veldig lite effekt.

Deretter prøvde jeg autosol og flapdisk. Det gjorde vei i vellinga. Super effektivt, kan absolutt anbefales! Bare pass på å være forsiktig med flapdisken rundt fester og kanter, for den har lett for å flise seg. Har dessverre ikke noen gode bilder av før og etter, bare bildene over av røret etter montering.

Var litt bekymret over at potten kom så langt ut fra sykkelen. Originalpottene lå nesten helt inni bakdekket, kanskje 1-2 cm klaring.

Endte opp med å tvinge det på plass, ble litt bedre. Er litt skuffet over passformen, kunne fortsatt ha vært 2-3 cm lenger inn mot bakdekket. Det er ingen krise, og må si jeg er veldig fornøyd med utseendet. Fulgte med et klistermerke til å sette på potten, men jeg tror jeg bare beholder det slik. Liker at det ser litt nøytralt og nesten originalt ut.

Hadde mer på lur, og kvelden var enda ung. Trodde det skulle være en smal sak å bytte hendler. Viste seg å være et rent helvete. Faktisk ikke kina-hendlene sin feil, det var de originale Brembo-hendlene som var vanskelige å demontere.

Det ble bra, men angrer bittert på at jeg ikke valgte gull i stedet for rødt på justeringen. Heldigvis har jeg rikelig med reservehendler til banesykkelen, de ser ut til å være av samme type og har justeringen i gull. Kanskje jeg kan bytte om?

Det kommer seg, sakte men sikkert Very Happy

Vis Medlemmets Profil

5 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Tor 12 Okt 2017 - 13:34

Fint med nye prosjekttråder, store som små cheers

Vi "gamle-gutta" har jo gått helt i dvale

6 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Tor 12 Okt 2017 - 13:39

Ja, bra med småprosjekter også. Enig i at potta havnet litt vel langt ut fra hjulet, kanskje du kan modifisere litt for å trekke den nærmere? pirat

Vis Medlemmets Profil

7 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Tor 19 Okt 2017 - 10:23

Kommer nok ikke til å prioritere det med det første. Dette er i all hovedsak et bolt-on prosjekt.

Fikk godkjent potta i dag, første gang jeg har bytta til lovlig potte på en motorsykkel. Greit å ha papirene i orden hvis man skal utenlands.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: 2009 Ducati Streetfighter S on Tor 19 Okt 2017 - 16:52

mortal skrev:Ja, bra med småprosjekter også. Enig i at potta havnet litt vel langt ut fra hjulet, kanskje du kan modifisere litt for å trekke den nærmere? pirat

Hva med å snu klemma som holder potta slik at festepunktet kommer på pottas ytterside i stedet for innerside? Bringer det potta for nært bakhjulet?

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]