Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Funky maling

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Funky maling on 08.12.17 15:48

Noen som har prøvd denne litt out-there malingen?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Funky maling on 11.12.17 16:38

Ser jo nesten for bra ut til å være sant Shocked

3 Re: Funky maling on 11.12.17 18:16

uten å ha sett dette så blir visstnok dette-og sprayutgavene gulnet over noe tid..
ellers så er jo dette knallstoff for plastdeler vil jeg tro... scratch

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Funky maling on 12.12.17 10:35

En kompis som er på Facebook sendte meg noen bilder og kommentarer fra en som har kjøpt detta vidundergreiene det er snakk om her. Ble jo selvfølgelig ikke som lovet, ser mer ut som elektroforzinking. Men dette er jo ikke noe nytt den typen av lakk, har jo figurert imange år, men denne ser ut som kan gi et godt optisk resultat. Greia er jo underlaget, jo slettere og blankere svart jo bedre resultat på selve sluttstøket. Temperaturen er også viktig, 25 grader sies det. Men så er det det med bestandigheten da? Tåler den bensin og oljer, er den UV-stabil, om ikke så har den ikke noe på en MC eller bil å gjøre. Hvor mekanisk slitesterk er lakken og kan den overlakkes med 2k klarlakk? Det er svar jeg ikke har funnet på nettet. Selges forøvrig på eBay for rundt 800 kr + frakt, mva og toll Mad
Har ikke trua på dette, det er kun crome som er crome. På store flater ville jeg heller gått for folie enn lakk om man er ute etter crome lookalike.
Håper jeg tar feil for hvor nyttig ville ikke denne lakken vært de som ikke må ha ting helt korrekt.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Funky maling on 12.12.17 12:38

Bromm skrev:Det er svar jeg ikke har funnet på nettet.

Hva med å gå på nettsiden til produsenten? alien Trykk på bildet for helheten.

Forøvrig er det egen grunning til dette, og vil tro det hvertfall gulner hvis ikke klarlakken har uv filter.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Funky maling on 12.12.17 19:36

WagenLagenKranken, Von skrev:
Bromm skrev:Det er svar jeg ikke har funnet på nettet.

Hva med å gå på nettsiden til produsenten? alien Trykk på bildet for helheten.

Forøvrig er det egen grunning til dette, og vil tro det hvertfall gulner hvis ikke klarlakken har uv filter.

Ble ikke mye klokere av det annet enn at den må ha uretan-klarlakk. Da misteker jeg at den ikke tåler petrolium uten å ha klarlakk på.
Har jo ikke brukt mye tid på dette. Har du vært borti den Kranken?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Funky maling on 13.12.17 8:58

Nei,ikke vært borti denne,  men jeg har troen. (ikke på vårherre!) Shocked

Den tåler nok ikke noe særlig av løsemidler og bensin uten klarlakk, ser de anbefaler klarlakk hvis objektet skal dilles med.
Hvis det er så at det blir seende ut som videoen, er den meget interessant!
Da er det bare å føyse over 2k klarlakk, så vil det tåle mye. rabbit

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Funky maling on 13.12.17 13:11

WagenLagenKranken, Von skrev:Nei,ikke vært borti denne,  men jeg har troen. (ikke på vårherre!) Shocked

Den tåler nok ikke noe særlig av løsemidler og bensin uten klarlakk, ser de anbefaler klarlakk hvis objektet skal dilles med.
Hvis det er så at det blir seende ut som videoen, er den meget interessant!
Da er det bare å føyse over 2k klarlakk, så vil det tåle mye. rabbit

Men vil det se like out-there med klarlakk? silent

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Funky maling on 14.12.17 10:02

Mahatma skrev:Men vil det se like out-there med klarlakk? silent

Ja, det vil jeg tro.
Hadde markedet vært større hadde jeg kanskje svidd i gang noe, så en kar i UK som fikk originale plast blinklys lakkert med dette i sommer, så veldig bra ut. Mener han betalte rundt 100 pund for  2stk. cyclops

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Funky maling on 14.12.17 11:35

WagenLagenKranken, Von skrev:
Mahatma skrev:Men vil det se like out-there med klarlakk? silent

Ja, det vil jeg tro.
Hadde markedet vært større hadde jeg kanskje svidd i gang noe, så en kar i UK som fikk originale plast blinklys lakkert med dette i sommer, så veldig bra ut. Mener han betalte rundt 100 pund for  2stk. cyclops

Ja,dyrt er det

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Funky maling on 14.12.17 11:45

Nja, syns prisen er grei jeg. I UK. Her ville det blitt dyrere. What a Face

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Funky maling on 14.12.17 16:34

WagenLagenKranken, Von skrev:Nja, syns prisen er grei jeg. I UK. Her ville det blitt dyrere. What a Face

Det er kanskje ikke så ille hvis det dekker hele malingsflaten,men får vel med veldig lite for de pengene.Syns noen snakket om ca 7 kvadrat fot,noe som er under 1 kvadrat meter.

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]