Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Dempe kjerringa

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Dempe kjerringa on 02.04.18 19:35

Stille og rolig fra denne kanten lenge nå. Jeg har pleid å vinterlagre syklene i stua (2 stk) I fjor kjøpte jeg ett par bllige slipon til moppen til kjerringa fra ebay. Prisen skjønte jeg når jeg fikk dem, det var 2 raka rør med en motstand i.
Med ett par grove gryteskrubber gikk det greit ut sesongen 17. I vinter kjøpte jeg ett par db killere fra Wish til den svimlende summen på kr 37 pr stk. Diameteren ble litt for liten på dem og potte ulla jeg kjøpte på biltema og surra rundt db killerne fløy ut av pottene i mikro partikler når jeg fyra sykklen og kjørte den ut av stua i dag (Kjerringa fikk litt jobb  med støvesuging og støvtørking etterpå men det gikk greit clown ) spørsmålet er om noen vet om noen som selger slik potte ull med noe bedre kvalitet?
Vurder og legge ett finmasket stål nett rundt ulla neste gang, noen synspunkter?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Dempe kjerringa on 02.04.18 23:28

KnutR

Admin
Jeg prøvde den dempeulla fra biltema på XL600'n .. Samme resultat som deg, det så ut som det var en sau med akutt røyteproblem bak sykkelen i det jeg starta.
Prøvde med relativt finmasket netting, type kjøkkensil-aktig. Resultatet ble bare at ulla var ENDA verre å få ut av garasjen etter oppstart.
Etter det siste forsøket kjørte jeg kun med gnistfanger...  Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500 (selges), Suzuki GS125 (selges), Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), Garelli Eureka Flex (låvefunnet, selges) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til regnværsdager, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

3 Re: Dempe kjerringa on 03.04.18 8:59

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Dempe kjerringa on 03.04.18 19:39

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Dempe kjerringa on 03.04.18 19:47

Da ser det ut til at jeg får prøve og få tak in noen skiver jeg kan sveise på db killerene slik at de tetter godt i røra og justere den flyttbare pluggen.
Noen som vet om forhandler av skiver med ø 52 mm yttersirkel confused

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Dempe kjerringa on 03.04.18 20:34

Ikke bare griseri...
noe av matta har brent seg fast slik at jeg ikke får ut demperne og kan pakke om... endte nesten med å slå de i filler før jeg gav opp...
SÅÅÅ.... jeg har kjøpt 2 nye til 450èn og setter de andre med ekstra innsatser på Hyosung 125ccm-blir nok tøff med ei potte på hver sylinder... Laughing

de nye har jeg fylt med dette:
https://www.demon-tweeks.co.uk/performance/exhaust-accessories/acousta-fil-exhaust-silencer-packing

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Dempe kjerringa on 03.04.18 21:27

mekkern skrev:Ikke bare griseri...
noe av matta har brent seg fast slik at jeg ikke får ut demperne og kan pakke om... endte nesten med å slå de i filler før jeg gav opp...
SÅÅÅ.... jeg har kjøpt 2 nye til 450èn og setter de andre med ekstra innsatser på Hyosung 125ccm-blir nok tøff med ei potte på hver sylinder... Laughing

de nye har jeg fylt med dette:
https://www.demon-tweeks.co.uk/performance/exhaust-accessories/acousta-fil-exhaust-silencer-packing

Takk for link Mekkern, da er det bestilt ny dott till kjerringa Very Happy
2-2 eksos er aldri feil cheers

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]