Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

1976 Suzuki AC-50 Restaurering!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 7]

51 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 21 Jul 2012 - 19:07

Takk for svar:-) Da skal jeg prøve dette, og forhåpentligvis ikke ødelegge noe..

(hadde opprinnelig et bilde i hodet av et opplegg med en rørtang...)

Vis Medlemmets Profil

52 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Fre 27 Jul 2012 - 21:35

jaja...helt stille er det da ikke...

Mangler dekalene og klarlakk..

cat

Vis Medlemmets Profil

53 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 29 Jul 2012 - 1:23

Koden???? :)

Vis Medlemmets Profil

54 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 29 Jul 2012 - 12:04

Ozzt skrev:Koden???? :)

Har ikke fått den.. men skal spørre når vi skal hente delene.

Men vet ikke om en slik skanner lager noen kode eller om det bare kommer en liste med blandingsforhold etc..

Vis Medlemmets Profil

55 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Man 30 Jul 2012 - 13:10

Gode greier :)

Vis Medlemmets Profil

56 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Fre 10 Aug 2012 - 22:41

Funnet ut noe mer? :)

Vis Medlemmets Profil

57 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Fre 10 Aug 2012 - 23:21

Nja.. er lite updates for tiden..

Men slik ser delene ut nå.. Imorgen satser jeg på å monterte støtdempere bak, svingarm, bakskjerm og motor.. geek

Har desverre fortsatt ikke fått tak i fargekoden, da jeg ikke har kommet på å spørre.. alien Men skal prøve å ordne det Wink

Vis Medlemmets Profil

58 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 11 Aug 2012 - 12:29

Dette ser lovende ut :) Hadde glemt hvor fin den blåfarga var.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

59 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 11 Aug 2012 - 15:36

Hvor fikk du tak i dekalene btw? :)

Vis Medlemmets Profil

60 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 11 Aug 2012 - 17:28

Dekalene til sidedekslene kjøpte jeg på ebay for en god stund siden. Det er repro-dekaler, men de ser helt lik ut som de orginale.. rendeer

Dekalene til bensintanken kjøpte jeg hos "han" på finn.no som selger slikt. Skulle alt blitt 110% så skulle nok disse vært pinstripet eller vært av en bedre kvalitet som f.eks lot seg lakkere utenpå..

Foreløpig har vi montert svingarm, dempere og bakskjerm.. jocolor
Det går forholdsvis greit i sammen, men det er litt småting som må fikses og justeres underveis. F.eks var foringene i de nye demperne større hull i enn de orginale, og den øvre bolten som er gjennomgående må vi nesten bruke da jeg ikke har muglighet til å lage en ny. Løsningen ble å finne noen hylser med lik ytterdiameter men som var 10mm istedet for 12mm inni.
Demperne var også litt kraftigere enn de gamle, så de må spaces litt ut oppe for å ikke ta borti skjermen. Skjermen trenger også litt nye spacere/skiver/bolter og muttre for å sitte perfekt..

Vis Medlemmets Profil

61 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 19 Aug 2012 - 21:58

Det har skjedd litt her de siste dagene, men går mye tid med å finne/bytte/polere/tilpasse deler og bolter.. bounce

Styrekronen har blitt satt sammen med nye kuler og rikelig med grease. drunken

Gaflene har blitt polert og satt sammen med nye sim-ringer og olje. Krommen er ikke helt 100%, men det ble tålig bra etter litt shining. rendeer

Jeg var litt usikker på hvilken skjerm jeg skulle bruke. Org skjermen har en slik bøyle på seg, mens den som nå er montert har ikke dette. Jeg har ny skjerm til (uorg) med denne bøylen, men jeg syntes ikke den var like fin form på.. Pappa har undersøkt dette litt og han mener at 1976 modellen skal ha slik skjerm som vi nå har montert, men at 1975 skal ha bøyle. Iogmed at disse syklene ble importert i deler som gressklippere eller noe i den duren så er det jo ikke umulig den ble satt sammen hos forhandleren med en 1975 skjerm. (jeg husker ikke alle detaljene, men jeg tror det var begrensninger på hvor mange sykler man egentlig fikk importere)
geek

Motor og oljetank er på plass, sammen med mesteparten av ledningsnettet. study

Nå har jeg bestilt ny NOS batteriholder (den gamle var litt ødelagt, men jeg hadde tenkt å reparere den helt til jeg fant denne nå isted) og ny NOS bremsepedal til A100, men som tilsynelatende ser lik ut. Den gamle bremsepedalen er litt rusten samt at den mest sannsynlig har blitt veltet med noen ganger.

Vis Medlemmets Profil

62 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Fre 24 Aug 2012 - 0:00

Veldig bra tråd!
AC-50 var min første sykkel/mopp)!
"Oh those memories"... :)

Vis Medlemmets Profil

63 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Fre 24 Aug 2012 - 22:29

Takk for det.. :)

Imorgen satser jeg på å montere det nye styret som vi kjøpte tidligere i uken.

Ser ganske likt ut.. albino

Min far tok med seg det gamle styret til Bergen MC Senter, hvor det viste seg at mannen som solgte sykkelen ny i 1976 jobbet. Han hadde liggende en gammel katalog med div uorginale deler som det viste seg at fortsatt kunne skaffes, så iløpet av et par dager fikk de tak i dette styret.. Tommelen opp for service og hjelpsomhet jocolor (det var visst gøyere å hjelpe en jevnaldrende med AC50, enn en sjuskete "ungdom" som trengte deler til kjærestens FZ50... elephant )

PS: Morsomt at ledningene er trukket inni styret på denne "billig"-mopeden fra 1976, mens de er lagt utvendig med noen kjipe klips på en 300000kr Harley anno 2012... king

Vis Medlemmets Profil

64 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 25 Aug 2012 - 15:16

Lakkoden?? alien alien

Vis Medlemmets Profil

65 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 2 Sep 2012 - 21:04

Fortsatt ingen fargekode.. albino

Men, styret har kommet på og alle brytere, ledninger og wire er rengjort og smurt.. men ikke enda montert skikkelig.

Tanken har fått NOS tanklokk fra A100(uten lås) og venter på montering.

Iløpet av uken skal luftfilterboksen lakkeres. Vi har bestilt nye gummi-deler til denne, samt at kromdelene skal sendes til Centrum Fornikling for litt ny krom.

Delene som skal forkrommes på nytt er: Luftfilterboks-deksler, deksel på eksosanlegget, feste til eksosanlegget, baklykt/skiltfeste og kjedekasse.

Bagasjebrettet som står på er fra CB100, og det er mulig dette også skal fikses/monteres.. Det blir jo ikke helt orginalt, men det blir slik pappa hadde den da han brukte den.. rabbit

Vis Medlemmets Profil

66 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 2 Sep 2012 - 21:26

Øyvind skrev:Fortsatt ingen fargekode.. albino

Men, styret har kommet på og alle brytere, ledninger og wire er rengjort og smurt.. men ikke enda montert skikkelig.

Tanken har fått NOS tanklokk fra A100(uten lås) og venter på montering.

Iløpet av uken skal luftfilterboksen lakkeres. Vi har bestilt nye gummi-deler til denne, samt at kromdelene skal sendes til Centrum Fornikling for litt ny krom.

Delene som skal forkrommes på nytt er: Luftfilterboks-deksler, deksel på eksosanlegget, feste til eksosanlegget, baklykt/skiltfeste og kjedekasse.

Bagasjebrettet som står på er fra CB100, og det er mulig dette også skal fikses/monteres.. Det blir jo ikke helt orginalt, men det blir slik pappa hadde den da han brukte den.. rabbit

Hva må du betale for forkrommingen?

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com

67 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 2 Sep 2012 - 21:35

Jeg har bare sendt et bilde av delene på mail, og fått noen ca priser tilbake.

Skiltholder kr. 700.-
Luftfilterdeksler kr. 250.-/stk.
Kjedekasse kr. 950.-
Varmedeksel kr. 750.-
Stag kr. 250.-

I tillegg kommer frakt, eks. gebyr kr. 200.- og 25 % mva.

Da sender jeg delene som de er, (rengjort) og de fjerner rust og krom samt gjør hele krom-prosessen på nytt.. sunny

Vis Medlemmets Profil

68 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 2 Sep 2012 - 21:39

Takker og bukker.
Ikke billig men til å leve med.

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com

69 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Søn 2 Sep 2012 - 21:51

Sisko skrev:Takker og bukker.
Ikke billig men til å leve med.

Nei...det blir fort noen kroner, særlig om det er større ting som felger og skjermer også..

Men, enkelte ting går ikke an å få tak i nytt(dessuten er det jo litt gøyere med orginal-deler) samt at det er nødvendig nå som resten blir så bra.. cyclops

Vis Medlemmets Profil

70 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Man 3 Sep 2012 - 21:05

Hvor fikk du skaffa styret, jeg trenger sårt ett nytt ett? Og hva var prisen på det? :)

Vis Medlemmets Profil

71 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Man 3 Sep 2012 - 21:31

Ozzt skrev:Hvor fikk du skaffa styret, jeg trenger sårt ett nytt ett? Og hva var prisen på det? :)

Tror det står lengre oppe i tråden. Det ble bestilt via Bergen mc senter, kostet i overkant av 500,-

vil tro at om du ringer og sier at du har en AC, så klarer de å ordne et til..

Vis Medlemmets Profil

72 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 15 Sep 2012 - 19:01

study

Vis Medlemmets Profil

73 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 15 Sep 2012 - 19:08

Orker du å stå løpet ut, og fullføre dette prosjektet, eller skal du kaste inn håndkledet nå?

pig

Hvis du gir opp, vet jeg om en som kanskje vil kjøpe.. rabbit

Vis Medlemmets Profil

74 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 15 Sep 2012 - 20:16

Apropos sånne 50'er...var det ikke en som var på jakt etter en FZ50?
En av taxisjåførene her i byen fant en hjemme hos en gammel kar.
Komplett og dønn strøken...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

75 Re: 1976 Suzuki AC-50 Restaurering! on Lør 15 Sep 2012 - 23:47

Hvem er denne som kanskje vil kjøpe da? alien

Tror nok den kommer til å bli ferdig en gang før jul.. Det som gjenstår er i korte trekk:

- Montere bakhjul og kjede.
- Montere eksos.
- Montere luftfilterboks og div kromdeler (venter på deler)
- Montere blinklys(venter på deler)
- Montere batteri
- Montere og justere forgasser og oljepumpe.
- Montere sal

Det som jeg ønsker å få til i løpet av vinteren er; kontroll av eiker/felger. Ideelt skulle både eiker og baner blitt byttet ut. og Lakk/shining av navene. Jeg har også lyst på nye dekk.
De som kjører slike gamle sykler anbefaler Metzeler ME22, mens jeg har litt mer lyst på tidriktige dekk med knaster bak og ribbe-mønster foran..(om det heter det på norsk)

Det var en som heter Øyvind som var på utkikk etter en FZ50 ja.. Jeg har jo kjøpt en slik også. Denne står i kø for påbegynnelse av en total overhaling av motor samt litt lakk og fiks (dog litt en fattigmanns-versjon).. What a Face

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next