Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Oslo by night!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Oslo by night! on Lør 9 Jun 2012 - 0:31

Jeg må bare dele dette med dere..
Som en naiv trønder fra Verdalen tok jeg turen nedover til Lillestrøm for å delta på Eliaden. (elektromesse)

Vi skulle bo på hotellet ved Oslo S.
Vi var mange som dro nedover, fra flere elektrikerfirmaer..altså mye kjentfolk.
Etter en hel dag på messa bar det opp til Frogner-seteren for å spise middag..veldig god mat og drikke.

Så ble det selvfølgelig en by tur, en av våre leverandører hadde ordnet en egen bar med gratis drikke:-)

Utpå kvelden var det som å gå ut i en helt annen verden, tilbud om narko hver 15m, og jeg hadde visstnok en ny kjæreste på den samme lengden.
Dette var på Karl Johan, hadde jeg ikke hatt kroppen full av Fernet og pils, så hadde jeg aldri satt min fot der ute, og det lyste nok lang vei.

Glad i folk og munndiare så har jeg en svakhet med å prate med alle, jeg har alltid tenkt at folk er trivelige til det motsatte er bevisst..
Etter at vi kom hjem har jeg fått fortalt at en av mine kompiser ble frastjålet sin lommebok av en sykkeltaxi, en annen ble spurt om en hadde "fyr", og med det samme han sa nei, kom det en bakfra å slo han rett ned..mens de holdt på å rote i lommene hans kom politiet og avbrøt det hele..vi kan forbanne politiet for trafikkontroller, men de er faktisk der for å beskytte oss. Og det funker til tider!!

I ettertid har jeg innsett at så jeg nok ut som en halt gaselle på de afrikanske stepper..og halt er jeg etter en snøscooterkrasj for 10 år siden, nok om det.
Når dette er sagt så er jeg ikke helt bondeknøl for jeg har bodd 4 år i Trondheim og vært på interrail gjennom hele Europa må vite..så jeg har sett min del.

Har også kjørt motorsykkel ned til Nice og tilbake uten å få opplevd det ubehaget jeg hadde i vår hovedstad.
Jeg synest det er trist at det har blitt sånn, å fy pokkern hvor glad jeg er for at jeg bor i Trøndelag.

"Æ e trønder æ, å hærregud kor tøff æ e"....

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Oslo by night! on Lør 9 Jun 2012 - 2:08

Det er ikke helt uten grunn at JEG i hvertfall kaller Oslo en forvokst, kjølig landsby som har vokst uten kontroll og ikke en skikkelig by...
Oslo er et HØL.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

3 Re: Oslo by night! on Lør 9 Jun 2012 - 7:17

Har ikke vært "på byen" på år og dag, og når man leser dette, så frister det hvertfall ikke!

Det hender jeg "må" til Oslo (sentrum) på dagtid, i forb med jobb, og det er tragisk å se hvordan byen har utviklet seg. Før var det et relativt lite område rundt Oslo S og Skippergata man burda unngå, idag er det samme faen hvor du beveger deg, du må "være på vakt" hele tiden..

Livet er deilig på landet.. Aldri mer Oslo, eller noen storby på meg! cat

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Oslo by night! on Lør 9 Jun 2012 - 12:04

Æ har gått og ravet rundt i flere byer rundt middelhavet og i Colombia og kysten av vest-afrika, men aldri opplevd noen ubehageligheter som de man daglig leser om foregår i Oslo.
Selv Freetown i Sierra Leone og Monrovia i Liberia fremstod som rene Kardemomme-byer i forhold til Oslo.
Oslo e vel eneste byen æ har opplevd noe trøbbel i, ikke no alvorlig, men likevel..Eeh, ja også Vikersund da, men det var litt artig. Også Drøbak. Og Porsgrunn. Og Hammerfest. Og Alta.
Og Honningsvåg selvfølgelig, men det e jo hjemmebane.
Akk ja, det var tider det.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Oslo by night! on Lør 9 Jun 2012 - 15:13

Tigerstaden er ikke for pingler nei - så hold dere hjemme hos kua! Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Oslo by night! on Lør 9 Jun 2012 - 15:52

Det e vel kun en rase som e mere voldelig osloensere, og det e tenåringskyr rusa på sopp. Samtidig så e vel de største pinglene æ har møtt fra Oslo Shocked

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]