Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bra momentnøkkel

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Bra momentnøkkel on 16.06.18 15:02

Hei.Den jeg har har bestemt seg for å være en fastnøkkel,så trenger en ny.Trenger en i 3/8" størrelse og bor i oslo.Er biltema sin bra?Åpen for å bruke litt penger på en bra en.foot pound og newton meter ville vært fint også,men det går ann å konvertere.

Takk på forhånd

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Bra momentnøkkel on 17.06.18 22:17

Jeg kjøpte en 3/8" Biltema for ca 25 år siden som er ok, men den ligner ikke momentnøklene de selger nå. Skalaen var bare klistret på og er nesten slitt bort nå.
Jeg har en 3/8" elektronisk en fra SnapOn, den er jeg glad i Laughing  Piper og vibrerer ved innstilt moment, samtidig som man kan følge med og lese av moment på display. Jeg bruker den veldig mye, sånn som KTMen har oppgitt moment på alle mulige skruer og muttere. Det begynner å bli mange år siden jeg dro over gjenger nå Cool

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Bra momentnøkkel on 17.06.18 22:28

pelsen skrev:Jeg kjøpte en 3/8" Biltema for ca 25 år siden som er ok, men den ligner ikke momentnøklene de selger nå. Skalaen var bare klistret på og er nesten slitt bort nå.
Jeg har en 3/8" elektronisk en fra SnapOn, den er jeg glad i Laughing  Piper og vibrerer ved innstilt moment, samtidig som man kan følge med og lese av moment på display. Jeg bruker den veldig mye, sånn som KTMen har oppgitt moment på alle mulige skruer og muttere. Det begynner å bli mange år siden jeg dro over gjenger nå Cool

Hvor får en kjøpt den snapon momentnøkkelen?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bra momentnøkkel on 18.06.18 9:02

Herregud. Kjøp deg en på Biltema. Jeg nekter å tro at du har et bruksmønster som krever noe svindyre greier. De jeg har kjøpt der har alle vært kalibrert i UK(?) et eller annet sted, iflg en lapp som har vært pakket ned med dem. clown

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Bra momentnøkkel on 18.06.18 9:53

WagenLagenKranken, Von skrev:Herregud. Kjøp deg en på Biltema. Jeg nekter å tro at du har et bruksmønster som krever noe svindyre greier. De jeg har kjøpt der har alle vært kalibrert i UK(?) et eller annet sted, iflg en lapp som har vært pakket ned med dem. clown
Ok

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Bra momentnøkkel on 18.06.18 12:08

Jeg hadde gjerne kjøpt på Biltema. Står angitt avvik +-3 % under info der, så da er de rimelig presise.

Det finnes vel nesten ikke grenser for øvre pris på avanserte momentnøkler, men de ligger litt utenfor det vi hobbymekanikere har behov for.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Bra momentnøkkel on 20.06.18 9:03

Mahatma skrev:
pelsen skrev:Jeg kjøpte en 3/8" Biltema for ca 25 år siden som er ok, men den ligner ikke momentnøklene de selger nå. Skalaen var bare klistret på og er nesten slitt bort nå.

Jeg kjøpte den på en messe i Tyskland, aner ikke hvor man får tak i slikt i Gnore. De er på Techno Classica i Essen hvert år og det er jeg også.  drunken  Messetilbud på ca 400 euro for momentnøkkern, så den er ikke billig.
At det er overkill til hobbybruk er jeg selvfølgelig enig i, men for meg er service og modifikasjon av mc og bil en stor del av hobbyen. Godt verktøy også, har et par skraller av samme merket, har pælma såpass mange søpleskraller i veggen at jeg har investert i noen bra etterhvert.  clown

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Bra momentnøkkel on 20.06.18 19:45

Mahatma skrev:

Berner på Rud i Bærum (tidligere frimann dahl)

Ebay?

K-E

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]