Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ideer for å øke aktiviteten her inne!

Gå til side : Previous  1 ... 17 ... 29, 30, 31

Go down  Innlegg [Side 31 av 31]

Testet KTM 990 Adv idag - flott sykkel - tøff og høy og maffig;
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=128831154

Ikke gal ifht turbulens - kunne kjørt noen mil på den uten problem... liker også designet på denne modellen - små særegenheter som at man må skru den fra hverandre for å skifte olje - pyttsann... Ikke god ved av-på gassen - spes på lavere gir - kan nok få noen sladder med den pga kraftig motorbrems.

Bra pris? Skal prøve å få kjørt 990 SM-T før jeg bestemmer meg.

Vis Medlemmets Profil
Skjeer' a?

Har du solgt Busa'en og begynt å lukte på grussykkel. Jaja, du kom deg ut av skapet du og

Har du solgt Busa'en og begynt å lukte på grussykkel. Jaja, du kom deg ut av skapet du og

...Er flere kompiser som kjører litt på grus så.... Selge Busan - angrer allerede... men gjort er gjort... etter å ha kjørt litt andre sykler forstår man hvor bra den Hayabusamotoren er... og GS - haha ... snakk om hype..

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
jhn skrev:
Haya99 skrev:.... trege folk som eier V-Strom.....  
Slabbedask

....helt enig ... igår fant jeg ut at jeg allikevel antakelig måtte ha GS .... dro og testet en 08 med ESA TC og mye annet dill.... Det første jeg legger merke til inne i byen var at det var mye turbulens - ute på landeveien var det helt jævlig det blåste fra alle kanter og smalt i vinden - forsøkte å huke meg ned etc - nyttet ikke.

Leser så tester i Bike - der er det bare skryt - og på minus - ingenting. Men jeg nekter å tro at de ikke hadde trøbbel med turbulens.
Så var det noe med sittestillinger - og for bredt styre - og vibrasjoner fra boxeren... skikkelig hypa sykkel!
Og hva skal du med TC når den har så lite krefter? Bra bremser hadde den.

Takke faen for V-Strom - mye mer komfortabel og romslig - og veldig stille bak skjermen.

Ser at KTM 990 ADV også har mye trøbbel med turbulens.
Vet ikke hvilken v-strom du har testet, men min, en 2007 har en helt for jævlig turbulens originalt
Men med ei sånn løus overleppe og litt prøving blei det bra til slutt.
Det største minuset må vel være manglende ABS .... men jeg har jo aldri hatt det så jeg vet jo ikke hva jeg savner egentlig, før jeg ligger i bakken

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
Haya99 skrev:
jhn skrev:
Haya99 skrev:.... trege folk som eier V-Strom.....  
Slabbedask

....helt enig ... igår fant jeg ut at jeg allikevel antakelig måtte ha GS .... dro og testet en 08 med ESA TC og mye annet dill.... Det første jeg legger merke til inne i byen var at det var mye turbulens - ute på landeveien var det helt jævlig det blåste fra alle kanter og smalt i vinden - forsøkte å huke meg ned etc - nyttet ikke.

Leser så tester i Bike - der er det bare skryt - og på minus - ingenting. Men jeg nekter å tro at de ikke hadde trøbbel med turbulens.
Så var det noe med sittestillinger - og for bredt styre - og vibrasjoner fra boxeren... skikkelig hypa sykkel!
Og hva skal du med TC når den har så lite krefter? Bra bremser hadde den.

Takke faen for V-Strom - mye mer komfortabel og romslig - og veldig stille bak skjermen.

Ser at KTM 990 ADV også har mye trøbbel med turbulens.
Vet ikke hvilken v-strom du har testet, men min, en 2007 har en  helt for jævlig turbulens originalt
Men med ei sånn løus overleppe og litt prøving blei det bra til slutt.
Det største minuset må vel være manglende ABS .... men jeg har jo aldri hatt det så jeg vet jo ikke hva jeg savner egentlig, før jeg ligger i bakken

En var 06 og den andre 05 - begge hadde ei leppe på toppen. Abs har jeg ikke hatt tidligere så ikke så opptatt av det - spes. hvis det er 1.gen ABS. Siden jeg ikke har kjørt på grus og det nok blir mye mindre enn 50% så heller jeg til å kjøpe en rimeligere V-Strom med lav km stand - så hvis det blir endel grus gå over på en KTM 1190 Adv.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:Skjeer' a?

...Er flere kompiser som kjører litt på grus så....   Selge Busan - angrer allerede... men gjort er gjort...  etter å ha kjørt litt andre sykler forstår man hvor bra den Hayabusamotoren er... og GS - haha ... snakk om hype..

Fullstendig enig.
Busa-motoren er helt rå.
Angrer forsåvidt ikke at jeg solgte "Kongen", men både GSXS'n og nå "All New Triple" er jo puddinger i forhold (ytelser altså) Sad

Har kjørt noen boxere, eide jo en GS en stund, og ja.... dette er virkelige "hypede" sykler etter min mening også.

Hadde den VStrom hatt litt mer "krutt" kunne den vært ett bra alternativ nå som man snart bikker 60 og er klar for rullator. Sad

Men må vel prøve en slik KTM jeg og.
Hadde vel mest lyst på en 1290 nå i år da jeg (som vanlig) på impuls landet på en "All New Triple" (som forøvrig er en morsom og meget bra sykkel)

Vis Medlemmets Profil
Kongen skrev:
Haya99 skrev:

...Er flere kompiser som kjører litt på grus så....   Selge Busan - angrer allerede... men gjort er gjort...  etter å ha kjørt litt andre sykler forstår man hvor bra den Hayabusamotoren er... og GS - haha ... snakk om hype..

Fullstendig enig.
Busa-motoren er helt rå.
Angrer forsåvidt ikke at jeg solgte "Kongen", men både GSXS'n og nå "All New Triple" er jo puddinger i forhold (ytelser altså) Sad

Har kjørt noen boxere, eide jo en GS en stund, og ja.... dette er virkelige "hypede" sykler etter min mening også.

Hadde den VStrom hatt litt mer "krutt" kunne den vært ett bra alternativ nå som man snart bikker 60 og er klar for rullator. Sad

Hadde vel mest lyst på en 1290 nå i år da jeg (som vanlig) på impuls landet på en "All New Triple" (som forøvrig er en morsom og meget bra sykkel)

Så det ble Triumph? Den er jo ganske sprek - men litt for mye GS lookalike.. og siste KTM 1290 - med den delte lykta så ser det ut som et farlig og ekkelt insekt - hvorfor i helvete - 1190 ser jo mye bedre ut.

V-strom joda det er jo en variant av SV1000 og TL1000R motoren - så det er mulig - men da heller en KTM1190 - 150 gamp. Er jo også noe av poenget at man ikke skal kjøre så grassat.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
Kongen skrev:
Haya99 skrev:

Fullstendig enig.
Busa-motoren er helt rå.

Så det ble Triumph? Den er jo ganske sprek - men litt for mye GS lookalike.. og siste KTM 1290 - med den delte lykta så ser det ut som et farlig og ekkelt insekt - hvorfor i helvete - 1190 ser jo mye bedre ut.

V-strom joda det er jo en variant av SV1000 og TL1000R motoren - så det er mulig - men da heller en KTM1190 - 150 gamp. Er jo også noe av poenget at man ikke skal kjøre så grassat.

Speed Triple Haya... den er ikke like noe annet seg sjøl (Du tenker vel på Tiger elns) Wink
Den er sprek ja, men litt "dull" om du skjønner.
Var først imponert over hvor lett den gikk "på hjulet", men når man ser utvekslingene så er det ikke så rart. Gjør jo såvidt 100 på 1ste og 145 på andre. Da er det ikke så rart at forhjulet fyker i været med TC=off (Som er aaaltfor kronglete på denne modellen.. takke meg til Suzuki som tillot dette i farta). jocolor

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Du må ikke prøvekjøre de nye modellene...

Motorsykkel generellt er oppskrytt, sier kjærringa. Nå har hun bestemt oss for at vi vil ha Bo-bil Shocked Blir vel snart kasta ut herfra

Haya99 skrev:

Motorsykkel generellt er oppskrytt, sier kjærringa. Nå har hun bestemt oss for at vi vil ha Bo-bil Shocked   Blir vel snart kasta ut herfra
Du har jo bobil ... og såpass stor at du kan ligge på tvers i den.
Har det blitt no på dæ i sommer? ... laks altså

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Motorsykkel generellt er oppskrytt, sier kjærringa. Nå har hun bestemt oss for at vi vil ha Bo-bil Shocked   Blir vel snart kasta ut herfra
Du har jo bobil ... og såpass stor at du kan ligge på tvers i den.
Har det blitt no på dæ i sommer? ... laks altså

Ja, har jo det. Oppe i Gokk. Nå er det snakk om en med ståhøyde også, på tvers er ikke godt nok.

Joda, berga kvoten i år også. Men veldig lite vann i elvene der sør, så måtte hente de fleste på eiendommen din.

Noen som kjenner til KTM 950 Adventure? -De er vel generellt litt dårligere mekanisk enn 990 - men like spreke bare de går... men orker ikke mye mekking...

Sesongen lakker - så hvis det ikke kommer en må ha mulighet så mulig jeg avventer til våren...

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:

Nå har hun bestemt oss for at vi vil ha Bo-bil Shocked  
Kjøp min! Den har gjort sin nytte for meg nå. Den har allerde RJ skilter. Du vil innrømmez forumrabatt!  cyclops  

Vis Medlemmets Profil
WagenLagenKranken, Von skrev:
KliffArne skrev:

Kjøp min! Den har gjort sin nytte for meg nå. Den har allerde RJ skilter. Du vil innrømmez forumrabatt!  cyclops  

Tusen-metringer og greier cyclops

Vi kikker helst på sånne "By-bobiler", små og hendige. Men de koster jo skjorta.

Alkove vil vi ikke ha, er for gamle og skrøpelige til å komme oss opp dit Embarassed

WagenLagenKranken, Von skrev:
KliffArne skrev:

Tusen-metringer og greier cyclops

Vi kikker helst på sånne "By-bobiler", små og hendige.  Men de koster jo skjorta.

Alkove vil vi ikke ha, er for gamle og skrøpelige til å komme oss opp dit Embarassed
Kjøp nå ikke et Fiat produkt nå da. Registereimer med intervaller fra 3år 60000km, lekker vann inn i motorom som så fryser om vinteren, slik at nevnte registerem du akkurat har byttet fryser til, og du må bytte motor istedet. Var fire nå i vinter dette skjedde med på ene FB siden for bobiler.  alien Pluss en haug med andre udefinerte feil som er med disse motorene fra dette ikke noe særlig sjarmerende landet. Markedet på bobiler er åndssvakt, jeg regner med å tjene noen grunker på Ford dritet, (som faktisk er bedre enn Fiat hvertfall. ) rabbit

Vis Medlemmets Profil
Ikke lett å unngå Fiat i det segmentet der, leste en plass at 3 av 4 var bygd på Fiat. Sånn sett er jo ikke de 4 du nevner så avskrekkende mange. Er jo en easy fix for akkurat det vannet, så hvis den ikke er havarert allerede, så kan det jo unngås.

Men nyttig info, det var det. Og markedet er som du sier sykt. Vente litt til renta tar folk:-)

Hva er specs på den dritbilen din, da? Hva heter den, og hvorddan er den innreda?

Kliff det skal du ha - den er tydligvis en influencer her... du kjøper GS ....og etter ørten år så går jeg i - ikke GS fella , jeg prøvde den før jeg kjøpte, så det er helt uaktuellt - men iaf grusfella...

...men da er du allerede på vei videre inn i BOBIL - huff fremtiden er ikke lys... affraid

Vis Medlemmets Profil
Har jo fremdeles 3-4-5 mopper i garasjen, og en på soverommet, en bobil kommer bare som et supplement. Og sikter som nevnt mot disse høye varebilene som er innredet, og samtidig ikke større enn at de fint kan brukes som bil nummer to rundt dørene hjemme. Har jo varebil her oppe i gokk, som jeg bruker mens jeg er på jobb, samt på fisketurer rundt om. Veldig sparsommelig innredet, men holder til det bruket.

Og så blir man jo ikke yngre..

Hva er specs på den dritbilen din, da? Hva heter den, og hvorddan er den innreda?

Transit 2007 2,4 tdci. 140 hester. 6 gir med spaken på dashbord. Nest siste generasjon. Følger trafikken uten problem, er sprut i jævelen. Lager du kø er det veien sin feil.  cyclops Denne er bygget på ordentlig lastebil chassi. Forsterkede fjærer. Tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Spør du noen som har kjørt denne vil dem si at den er utrolig fin og kjøre, ligger bedre på veien enn hva det skal være av Fiat. Og det er sant. alien 
Oppusset innvendig, nytt plastgulv bla. Lys og fin.

Registerkjede seff, kjørt 116000 mener jeg, alkoven gjør at du har en fast seng, og MYE bedre plass i bilen. To faste køyeplasser bak. To bord framme. Seperat dusjrom bakerst med dassen. Webasto luftvarmer, gassvarmer vann. Narkosealarm, så ingen bryter seg inn og robber deg der du ligger i undikken din. USB uttak overalt pluss ved alle køyer.  Sengeplass for 6 og REGISTRERT for 6 med belter til alle. (sjeldent) god nyttelast nesten 600kg. Skiftet mye deler, fronten feks er kliss ny etter en BMW gnom viste fingen til meg etter å ha kjørt forbi meg på innsiden.  clown  Servicer tatt, i fjor storservice på aut verksted. kliss nye Hakkapelliita piggdekk. Bra sommerdekk. Hengerfeste, du kan ha med deg mopeden din. rabbit Kan ta flere bilder hvis du vil ha, bare rydde litt etter at meg og svigerfar var på Veteranmarknaden på Tingsryd. 

Dobbel gassovn med grill øverst. 4 kokebluss. Bilde tatt fra nederste køye bak.

Vis Medlemmets Profil
Veteranmarknaden i Tingsryd. Sykt stort var det.

Prøvde å selge BSA en jeg arvet, den var altså ferdig bygget om da. clown clown clown 

Nabobordet. alien

Vis Medlemmets Profil
..kranken...solgte du TURBO?

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:..kranken...solgte du TURBO?

Turbo var svigerfars dusjgarnityr, helt nytt i pakke. Ble ikke solgt. Men Jaguar XJ6 verkstedsboken min og svigerfar sin  platespiller og to blinklys fra ukjent MC  ble solgt. Men ikke BSAen. Noen her som er int? Motoren maler som katt. alien

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 31 av 31]

Gå til side : Previous  1 ... 17 ... 29, 30, 31