Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Trådløst ryggekamera

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 16:20

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Parkeringshjelp/Ryggekamera-tradlost-43148/

Noen som har vært borti disse? Den har 50m rekkevidde trådløst,men må den isåfall ha direkte sikt mellom sender og mottaker?

Tenkte å montere et sånt bak på campingvogna,med skjerm/mottaker hengende på innespeilet i bilen.Avstand ca 11 meter. Vil det virke???

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

2 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 18:03

Er jo bare å kjøpe det! Biltema (i allefall her i Skien) er veldig greie å ha med å gjøre når det kommer til reklamasjoner...

Hvis det ikke funker på 11 meter når de reklamerer med 50 så vil jeg si du har en god sak:)

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 19:06

Trodde du akkurat hadde gått på kurs for å lære å kjøre OG rygge med vogn?

-Skulle ikke trenge noen slike tekniske hjelpemidler nå, du?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 19:36

Æ e ikke helt sikker på at han har lært det, vil huske han va meget misfornøyd med sensor, som visstnok va ei negerkjærring

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 19:59

@robert: det jeg er/var usikker på er om sender og mottaker trenger "fri sikt",eller om de ser hverandre selv om sender feks ligger inni støtfanger på vogna og mottaker selvfølgelig inni bilen sammen med skjerm.

@trollerud, uten å skryte,så lærte jeg ikke noenting av det dærre oppkjøringsgreiene.Waste of money,men nå får jeg ikke bot hvis jeg blir stoppa. Så nå håper jeg å bli stoppa ihvertfall ên gang ila sommeren,slik at jeg tjener pengene inn igjen. rabbit

@jhn,dæ va ittje ei negertjærring,ho va fra Bærrgen affraid

6 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 20:32

KliffArne skrev:
E det no bedre? Næ, trukke det

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 20:46

jhn skrev:
KliffArne skrev:

Fra Bergen? Våt hele tiden, hvertfall?

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 21:06

99Trollerud skrev:
jhn skrev:
KliffArne skrev:

Fra Bergen? Våt hele tiden, hvertfall?
Godt poeng. Merkelig nok, så tenkte æ ikke på det. Shocked
Sånnne poeng bruke æ som regel å fatte ganske kjapt
Idea Æ har vært altfor lite i Bergen, forstår æ

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 21:43

Fikk sjans på en Bærgenstøs for mange år siden,men av en eller flere grunner så ble det ikke noe med meg. Om ho var våt hele tiden vet jeg heller ikke,men hun het ihvertfall Randi.

Og hvis jhn må ha poenget inn med teskje,så er det bare å si fra pig

Men er det noen som vet om sender og mottaker på disse kameraene må "se hverandre" for å virke?

10 Re: Trådløst ryggekamera on Lør 23 Jun 2012 - 23:50

KliffArne skrev:Fikk sjans på en Bærgenstøs for mange år siden,men av en eller flere grunner så ble det ikke noe med meg. Om ho var våt hele tiden vet jeg heller ikke,men hun het ihvertfall Randi.

Og hvis jhn må ha poenget inn med teskje,så er det bare å si fra pig

Men er det noen som vet om sender og mottaker på disse kameraene må "se hverandre" for å virke?
No har æ tenkt. Den fuktigheta som Bergensdamer har kommer jo ikke fra noen slimhinner, så æ trur ikke det hjelper så mye.
Men for å være sikker gikk æ ut og tok hageslangen og simulerte Bergensvær over nabokjærringa, ho blei jo ganske tent, men ikke på et litt annet vis enn man skulle ønske.
Bare glem den teskjeia.
Men til spørsmålet ditt så kan æ ikke tru at de må se hverandre, da må jo kameraet plasseres i bakvindu. Det stod vel noe om at det kunne plasseres bak skiltet elns.
Æ trur det skulle gå fint med den planen du har

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Trådløst ryggekamera on Søn 24 Jun 2012 - 7:03

Hvorfor så mye mas om dette kameraet?

Er du redd for å sprenge feriebudsjettet med en mislykket investering?

Koster vel det samme som 3 stk softis til ungene, vet jeg lett skulle klare å spare beløpet inn andre steder, skulle det vise seg å være penger ut av vinduet.

Jeg vil heller høre mer om tente nabokjerringer og Villige Randi fra back in the days..

hmmmm... Mens jeg sitter her med mine skitne tanker; Dette kan jo være fennommenalt overvåkningsutstyr på campingplassen i sommer? Sjenke naboen snydens (come to think of it, DET klarer sikkert naboen uten noe hjelp?) og mens han er slått ut, plasseres kameraet strategisk på soverommet i vogna hans.. Kan bli en artig sommer for en kikker, og filmene kan i ettertid brukes til pengeutpressing etc..

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Trådløst ryggekamera on Søn 24 Jun 2012 - 10:49

99Trollerud skrev:Hvorfor så mye mas om dette kameraet?

Er du redd for å sprenge feriebudsjettet med en mislykket investering?

Koster vel det samme som 3 stk softis til ungene, vet jeg lett skulle klare å spare beløpet inn andre steder, skulle det vise seg å være penger ut av vinduet.

Jeg vil heller høre mer om tente nabokjerringer og Villige Randi fra back in the days..

hmmmm... Mens jeg sitter her med mine skitne tanker; Dette kan jo være fennommenalt overvåkningsutstyr på campingplassen i sommer? Sjenke naboen snydens (come to think of it, DET klarer sikkert naboen uten noe hjelp?) og mens han er slått ut, plasseres kameraet strategisk på soverommet i vogna hans.. Kan bli en artig sommer for en kikker, og filmene kan i ettertid brukes til pengeutpressing etc..

Dette ser ut til å bli en vinn vinn vinn sak clown
Det du ikke har lært, lærer du sjæl. Krok på vogna å kjør inn i de værste smuga du kjenner, selsagt med blindvei og ingen snu mulighet. Etter at du har kommet ut er utgangspunktet mye bedre, slik at du kan prøve på noe værre seinere. Trokke det kamera einer seg til annet enn å sjekke om det ligger noe rett bak vogna, noe man sjekker før man rygger selvsagt.
Men som overvåking drunken

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Trådløst ryggekamera on Søn 24 Jun 2012 - 11:21

99Trollerud skrev:Hvorfor så mye mas om dette kameraet?

Og hva kan jeg bruke et opptak av en utslått ballhest til? Huffåhuff for noen ideer du har Suspect Suspect

Men kan jo la alle damene på campingplassen skifte badetøy i skjul bak vogna,mens jeg sitter i bilen og hører på musikk geek

14 Re: Trådløst ryggekamera on Søn 24 Jun 2012 - 11:30

custom 95 skrev:[Dette ser ut til å bli en vinn vinn vinn sak clown
Det du ikke har lært, lærer du sjæl. Krok på vogna å kjør inn i de værste smuga du kjenner, selsagt med blindvei og ingen snu mulighet. Etter at du har kommet ut er utgangspunktet mye bedre, slik at du kan prøve på noe værre seinere. Trokke det kamera einer seg til annet enn å sjekke om det ligger noe rett bak vogna, noe man sjekker før man rygger selvsagt.
Men som overvåking drunken

Har ingen problemer med å håndtere ekvipasjen. Kjørte meg fast andre dagen på en smal vei,det vil si det kom en bil imot med et eldre ektepar i.Gamla kjørte,og hun bare stoppet rett foran meg og la armene i kors,og ventet på at jeg skulle flytte meg bakover så hun kunne komme seg videre. Hun rygge?? Glem det No

Kameraet tenkte jeg å bruke istedet for de svære ekstraspeilene for å overvåke trafikken bak. Men vet ikke helt om det er lovlig? Men det bryr jeg meg ikke om. jocolor

Og så har det jo kommet så mange gode forslag til alternativt bruk,her,så jeg tror jeg kjøper to clown

15 Re: Trådløst ryggekamera on Søn 24 Jun 2012 - 12:17

KliffArne skrev:Og så har det jo kommet så mange gode forslag til alternativt bruk,her,så jeg tror jeg kjøper to clown
SÅNN! Så kan du få 3D-film av nabokjerringene som skifter til bikini;

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]