Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nicasilbehandling?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 7:09

Noen som vet hvor i Norge man får utført rep på nicalsilbelagte sylindre?

Hva er fremgangsmåten for reprasjonen? "Nicasil" kalles vel også for "hardcrom"? Er det samme metode for å fjerne hardcrom, som det er å fjerne vanlig krom? (Syrebad?)

Det jeg EGENTLIG spør etter, er vel om det er NOE man kan gjøre i "egen-innsats" for å holde prisen på rep av sylinder på et minimum?

(Fattigfolk er og blir fattigfolk, og vi liker ikke å kaste vekk peeng..) What a Face

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 10:22

Vet ikke så mye om dette, Trollerud, men billig er det i alle fall ikke. Shocked http://motorsyklisten.no/Produkter/RESERVEDELER/NIKASIL-BEHANDLING Shocked
Vi fattigfolk får holde oss til sykler som ikke har nicasil-belegg, så får vi heller spandere på en boring og nytt stempel i ny og ne.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 10:48

Du kan jo starte med å lese deg opp på et utvalg av bøkene her:
http://www.finishing.com/Books/
king

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 10:55

Det er gunstige bytteprogrammer på ebay, 200 USD, så er man i mål, kanskje litt billigere enn det også.
-Men frakt til Usa er blitt så forbasket dyrt?

Tips om billig Usa-shipping mottas med takk..

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 11:10

Har du en link til dette? Ikke at jeg trenger det...
Min erfaring er at frakt med USPS stort sett er forholdsvis billig, men tror noen på e-bay setter opp svært høye fraktpriser, høyere enn de faktisk er. Og noen bruker nok dyre spedisjonsfirmaer.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 14:18

Hvis du kjøper en shippingadresse i USA, og samler forsendelser fra den via de store speditørene, er det ikke bare penger å spare, men du kan handle hos de som nekter å sende ut fra USA også...

Wink

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

7 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 19:00

Er ikke nicasil-belegg ut?

www.ceramiccoating.no Very Happy

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 21:49

Øyvind skrev:Er ikke nicasil-belegg ut?

De greiene der er vel neppe ment for sylindervegger. Ikke ville jeg latt dem legge på belegg på stempler heller, trur eg... Noen som har forsøkt?

Men til eksosanlegg etc. er det sikkert bra, jeg ville ikke vært i tvil der.
albino

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 22:15

erre hakk i sylindern til brøyt`n?

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Nicasilbehandling? on Man 25 Jun 2012 - 22:51

mortal skrev:
Øyvind skrev:Er ikke nicasil-belegg ut?

De greiene der er vel neppe ment for sylindervegger. Ikke ville jeg latt dem legge på belegg på stempler heller, trur eg... Noen som har forsøkt?

Men til eksosanlegg etc. er det sikkert bra, jeg ville ikke vært i tvil der.
albino

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig.. De reklamerer jo med at de kan legge belegg på f.eks stempler.. Noe som kan høres lurt ut i f.eks en luftkjølt to-takter..(?) men har også lest at man da "flytter" varmen ned i andre deler av motoren..

Når det er sagt så har R6´en min alu sylindre uten foring som er behandlet med "ceramic composit", så det er nok i denne gaten her..

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Nicasilbehandling? on Tir 26 Jun 2012 - 7:02

custom 95 skrev:erre hakk i sylindern til brøyt`n?

Nope, denne gangen er det vinterens leketøy, en 900cc snøscooter som trenger pleie og omsorg..

(Brøytsylinderen har jeg ikke kommet noe videre med, venter på at en nabo skal hjelpe til å løfte den ned på bakken, det var "litt" for tungt å holde på 3 meter oppe i lufta. Regner med at fortsettelsen kommer i fellesferien..)

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Nicasilbehandling? on Tir 26 Jun 2012 - 9:58

99Trollerud skrev:
custom 95 skrev:erre hakk i sylindern til brøyt`n?

Nope, denne gangen er det vinterens leketøy, en 900cc snøscooter som trenger pleie og omsorg..

(Brøytsylinderen har jeg ikke kommet noe videre med, venter på at en nabo skal hjelpe til å løfte den ned på bakken, det var "litt" for tungt å holde på 3 meter oppe i lufta. Regner med at fortsettelsen kommer i fellesferien..)
Har hørt noen har benyttet kjemisk stål i inn hakk på sylindere til gravemaskiner.
høyglanspoleres opp til 1200 papir med olje på tverr av sylinder, det har fungert

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Nicasilbehandling? on Tir 26 Jun 2012 - 10:42

Det som kalles "kjemisk stål", er varianter av epoksylim. Men det fungerer som nødreparasjon på gafler, og sikkert hydraulikksylindere også. Men nå var det jo ikke gravemaskinen som var tema her... Wink

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Nicasilbehandling? on Tir 26 Jun 2012 - 11:18

mortal skrev:Det som kalles "kjemisk stål", er varianter av epoksylim. Men det fungerer som nødreparasjon på gafler, og sikkert hydraulikksylindere også. Men nå var det jo ikke gravemaskinen som var tema her... Wink
Snøscootern til trollis blir sikkert gravd ned så snart brøyten er i orden Laughing

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Nicasilbehandling? on Tir 26 Jun 2012 - 11:24

He-he...
Det er vel det han burde ha gjort! sunny

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Nicasilbehandling? on Tir 26 Jun 2012 - 11:26

custom 95 skrev:
mortal skrev:Det som kalles "kjemisk stål", er varianter av epoksylim. Men det fungerer som nødreparasjon på gafler, og sikkert hydraulikksylindere også. Men nå var det jo ikke gravemaskinen som var tema her... Wink
Snøscootern til trollis blir sikkert gravd ned så snart brøyten er i orden Laughing

Der er ikke umulig.. Sånn en gang ut på vårparten i 2037, kanskje.. Wink

Tar tid med den graveren, tipper jeg..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]