Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ferietur alene

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ferietur alene on Tir 3 Jul 2012 - 14:13

Hei

Endelig tatt motet til meg å meldt meg inn her etter å vært "hang around" en stund. Rolling Eyes
Har et spørsmål til forumets erfarne medlemmer.

Jeg har lyst å ta en tur nordover i ferien. Problemet er at ingen jeg kjenner har mulighet til å være med. Så da må det bli alene skal det bli tur. Akkurat hjemme etter en liten test tur. Må si det ble noe kjedelig på kveldstid. Må satse mest på telt og camping siden jeg ikke er millionær. En utfordring er jo at mange campingplasser ikke ligger sentralt midt i byer å da begrenser det seg litt hva man har å ta seg til.
Går greit når jeg kjører for da gjør jeg jo det jeg liker best Very Happy

Ser jo at noen koser seg på tur alene. Hva er bra tidsfordriv på kveldstid etter at middag er inntatt? Noen som kan dele litt av sine egne erfaringer? Legger ikke skjul på at jeg er av typen som liker best å kjøre sammen med andre når jeg skal langt.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ferietur alene on Tir 3 Jul 2012 - 14:45

Pondus skrev:Hei

Endelig tatt motet til meg å meldt meg inn her etter å vært "hang around" en stund. Rolling Eyes
Har et spørsmål til forumets erfarne medlemmer.

Jeg har lyst å ta en tur nordover i ferien. Problemet er at ingen jeg kjenner har mulighet til å være med. Så da må det bli alene skal det bli tur. Akkurat hjemme etter en liten test tur. Må si det ble noe kjedelig på kveldstid. Må satse mest på telt og camping siden jeg ikke er millionær. En utfordring er jo at mange campingplasser ikke ligger sentralt midt i byer å da begrenser det seg litt hva man har å ta seg til.
Går greit når jeg kjører for da gjør jeg jo det jeg liker best Very Happy

Ser jo at noen koser seg på tur alene. Hva er bra tidsfordriv på kveldstid etter at middag er inntatt? Noen som kan dele litt av sine egne erfaringer? Legger ikke skjul på at jeg er av typen som liker best å kjøre sammen med andre når jeg skal langt.

Da skal jeg begynne med å ønske deg velkomen hit.
Putt all sjenanse i baklomma, og drit i hva andre synes å mener om deg.
Se gjerne litt spesiell ut slik at folk blir nysjerrig, Hæggis sin hjelm på weirdo turen er ett strålende eksempel på å tiltrekke oppmerksomhet på Very Happy
På den måtene er det lett å bli kjent med nye folk som er ganske spennende.
Mc folk kan man jo altid prate med, og om du camper på steder som tiltrekker seg yngre menesker lignende rafting eller andre ekstremsports plasser vil det sikkert være mange å bli kjent med. Mc turer alene er bare morsomt.
new places to look, new people to sniff bounce

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Ferietur alene on Tir 3 Jul 2012 - 15:26

akkurat det tipset med hjelm ala Hæggis tror jeg du skal være forsiktig med ....jo lenger nord du kommer jo mer triggerhappy er folk...
og det er endel tjuvjakt utenfor sesongen ....så villsvin-looken kan være risikabel...

Jeg dro aleine uten å kjenne noen til ACR i 08 - på et sånt opplegg blir man kjent med folk enten en vil eller ikke ....
Ellers kommer jeg lett i prat med folk når jeg kjører sykkel aleine ... problemet er vel at det er mye mannfolk 50++ og det napper ikke akkurat i loffen...

Jeg liker enten å sove i villmarka for meg sjæl - eller ligge på hotell i byer - og da er det bare å ta en tur på byen - ingen kjenner deg og
du kan drite deg ut uten at folk får høre annet enn din versjon etterpå - det kan ha sine fordeler...

Jeg liker å kjøre aleine - da blir det lange etapper og passe fart ..... jo fler det er jo mere heft - folk pisser og røyker i et kjør..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Ferietur alene on Tir 3 Jul 2012 - 18:27

Nå er jo vanligvis gutta nordfra de som er mest rabiate på tastaturet, men når en søring forteller at han vil nordover, og trenger tak over hodet, litt varmt i kroppen, og en arm å ligge på, da er det ikke mange som trår frem og tilbyr normal, mellom-bikerslig gjestfrihet?

Nok en gang viser det seg at det er mest i kjeften med disse nordlendingene?

En "Bror" skal ut på tur, jeg er dypt skuffet over at ingen rekker ut en hånd, her.. Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ferietur alene on Tir 3 Jul 2012 - 22:34

99Trollerud skrev:Nå er jo vanligvis gutta nordfra de som er mest rabiate på tastaturet, men når en søring forteller at han vil nordover, og trenger tak over hodet, litt varmt i kroppen, og en arm å ligge på, da er det ikke mange som trår frem og tilbyr normal, mellom-bikerslig gjestfrihet?

Nok en gang viser det seg at det er mest i kjeften med disse nordlendingene?

En "Bror" skal ut på tur, jeg er dypt skuffet over at ingen rekker ut en hånd, her.. Evil or Very Mad

Altså en KVINNELIG arm kunne sikkert vært kos det. Litt usikker på hva du mener med "varmt i kroppen" Suspect Tror jeg står for det som skal i kroppen selv :)

Ellers er de andre tipsene notert. Se litt rar ut er bra, men ikke for rar for da kan du bli meid ned rundt neste sving!!

Noen flere?? alien

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Ferietur alene on Ons 4 Jul 2012 - 8:37

Tja, folk gjør forskjellig på tur. Selv sier jeg "jatakk, begge deler". Alt til sin tid. Nå skal jeg selv ut på en 7.000km lang tur, starter lørdag eller søndag. 80% av turen blir alene.
Hva man kan gjøre på kveldene, sånn alene? Hva med å oppdatere bloggen eller planlegge neste strekk. Se her hva denne mannen gjør (utover å bruke opp etpar-tre BMW'er):
http://www.kawanor.com/

Selv planlegger jeg stort sett telt (lavvo) eller herberge for overnatting. Men et stalltips kan være å stoppe langs veien der det er slike malte kryssfinér eller pappskilt med "Rom" på. De er ofte billige og svært greie å overnatte på.

Er du et "oversosialt" vesen (ikke negativt ment), så er campingplasser ganske greit. Som nevnt du blir kjent med folk enten du vil eller ikke. Er aldri et problem å ha med seg en liten en på innerlomma og labbe rundt i litt lett bikerbekledning. Alltid en eller annen sammenkomst som inviterer deg på "en prat". Men det fordrer jo selvsagt at du ikke legger deg inn på Havblikk SeniorCamp.. Wink

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Ferietur alene