Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Lør 7 Jul 2012 - 20:09

Jeg fant ut idag at naboen har en 70-talls CB100 stående ute i et skur her og ifølge samboeren (min altså) så skal han visst kvitte seg med den.. Den er rød, har vært veltet slik at iallefall lykten er knust og styret/clutch-hendel er ødelagt. Ellers så har den visst stått lagret innendørs i x-antall år.. men, den har ikke stått særlig bra da det er mye rustflekker/korrosjon etc.. Vet heller ikke om det er mulig å få den til å starte..

Men, om jeg får den for et par tusen så hadde det blitt et fin fint prosjekt.. Den ser tilogmed ut til å ha de orginale dekkene, så det frister litt med å kun få den i teknisk god stand og så polere den best mulig men uten å lakkere/kromme/sandblåse hele sykkelen.

Hva kan noe slikt være verdt, og er det noe å samle på?

(Jeg skal kjøpe FZ50 imorgen eller på mandag, så jeg begynner jo allerede å ane hvilken vei dette kommer til å gå... What a Face )

Vis Medlemmets Profil

2 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Lør 7 Jul 2012 - 21:15

Vis ikke du skal ha den så tips meg.
Den eneste på den tidens lettvekter med 4 takter motor.
Motor lyden i sangen til Shang Ri Las "Leader of the pack"
Fantastisk bounce men vet ikke hva den er vært, mener den gikk ut med ny pris i 79 for 6900.-

Vis Medlemmets Profil

3 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Lør 7 Jul 2012 - 22:17

Ligger en ER 100 på Finn, som fyren håper å få 30k for.. Lykke til til ham, men for et par år siden var folk villige til å betale mye for allskens ræl. Sånn er det ikke lengre. Kanskje en fin CB 100 kan plukke 20k. Når du vet hva det koster å lakkere, så sier det seg igrunn selv at timelønna blir bedre om du tar noen ekstra overtidstimer på jobben?

By dem 1.500 spenn, kall det "Vrakpant", kanskje de lar den gå? Men om du legger den ut på Finn, som rep objekt, vil jeg tippe det kan være mulig å få en 6.000,- spenn for den. -Tror jeg, hvertfall..

Synes du skal la Custom få denne, jeg, du har AC og FZ, det får holde..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Lør 7 Jul 2012 - 22:43

Løp å kjøp,sikkert litt på motor som er defekt(kamakselopplagring), men alt kan fikses!
Går å borre til 125ccm og da blir det litt drag i den

Vis Medlemmets Profil

5 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Lør 7 Jul 2012 - 23:46

Takk for svar:-)

Jeg har ikveld googlet litt, og bl.a dette med opplagringen til kamakslingen er visst ikke helt ukjent.. alien

men, jeg tror det kunne blitt et gøy prosjekt.. geek

Prisene på de som ligger på finn er fra 6000 til nesten 30000kr for en strøken. Den til 6000kr var igrunn bare en haug med deler, men jeg anslo delene som i bedre stand enn naboens.. Om jeg "får" den for et sted mellom 0 og 4000kr så tror jeg fort at den ender opp i garasjen.

Trollerud: Trodde da at du kjente til dette problemet med å se potensiale i alskens fordums motorsykler og mopeder.. jocolor

_____

Om han skal ha mer penger, eller det ikke blir interessant etc så skal jeg sende deg en pm custom95

Vis Medlemmets Profil

6 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Lør 7 Jul 2012 - 23:55

Er en snekker her i distriktet som har en haug med 100 kubikkere kjøper, restaurer og selger.
det går en strøken Kawa 100 GA5 73 modell i gullfarge her også, vekker minner fra en var 16 og hadde ein slik ein.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Søn 8 Jul 2012 - 11:12

Noe sånt er ikke verdt mye.Selv om du får den gratis,vil den koste deg mere enn du får igjen.

Men det er jo gøy å fikse opp ting,da rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

8 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Søn 8 Jul 2012 - 11:35

Øyvind skrev:
Om han skal ha mer penger, eller det ikke blir interessant etc så skal jeg sende deg en pm custom95
Jeg tror det holder med at du trekker din interesse, jeg må også ta i betrakning at Bergen ligger så himla usentralt til Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

9 Re: 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe? on Søn 8 Jul 2012 - 22:34

Sykkelen ble visst gitt bort igår/dag....(!?!?!?)

men men.. hentet meg FZ50 idag, så det er kanskje nok å henge fingrene i... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]