Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen"..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen".. on Lør 14 Jul 2012 - 21:04

Som noen kanskje har fått med seg så kjøpte jeg i forrige uke en FZ50, i en ganske lurvete tilstand(iallefall sett utfra prisen)

Jeg har idag prøvekjørt den litt og jeg får den ikke til å gå skikkelig, særlig når den har blitt varm.

Hva jeg har gjort:

1) Honet sylinder og kontrollmålt denne, stempel og ringer
2) Rengjort forgasser, satt nålen til org innstilling og satt i en .60 dyse (org er enten .55 eller .57,5, litt avhengig av modell/land) Jeg har prøvd ulike justeringer på både tomgang og lufteskrue uten særlig hell.
3) Byttet tennplugg og justert riktig åpning på denne. NGK BR5HS, som jeg fikk anbefalt av en selvutnevnt guru på FZ (org plugg er BPR4HS. Etter litt kjøring inkl masse stopp/start så ser elektroden lys brun ut(tilsynelatende helt perfekt)

Symptomer:

Den starter med en gang, hver gang Men om jeg gir noe særlig mer enn 1/4 gass på rullen så virker den som at den kveles og vil tilslutt stoppe. Om jeg er veldig forsiktig med gassen så går den an å kjøre, men takler ikke noe motstand.

Det virker litt som at den får for mye bensin, og jeg har en .58 dyse som jeg tenkte å prøve med, men jeg kan ikke helt forstå at denne lille forskjellen skal utgjøre så mye.. Kan det være noe å justere på nålen?
Batteriet er ikke helt som nytt, men måler nå 5.9V etter litt småkjøring. Kan lav ampere på batteriet føre til at CDI/Coil-greiene ikke får nok strøm slik at den ikke klarer å lage sterk nok gnist?

Andre forslag?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: 1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen".. on Søn 15 Jul 2012 - 16:22

Tror fasiten er at det gamle/nye stempelet som jeg mente var godt nok etter en runde med matteduket har haverert..(dvs nå har det IALLEFALL havarert)

Stempelet var nylig montert da jeg overtok driten, men forrige eier har satt ringene opp ned slik at de nå gikk litt tregt i sporene sine.. Etter at jeg hadde "overhalt" greiene var det bare ringene jeg ikke var helt fortrolig med, så jeg bestilte et nytt stempel til å ha på lur..dette kom fortere til nytte enn jeg trodde, så nå må jeg "bare" få fikset sylinderen(igjen) og håpe at den ikke blir ut av spec for å kunne bruke org stempel.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]