Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

VW Boble, noen som har peiling?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 VW Boble, noen som har peiling? on Lør 28 Jul 2012 - 8:09

Jeg driver å fikler litt med en Boblemotor som skal pimpes opp litt. Nå skal jeg handle forgasser, og jeg har bestemt meg for å finne en større, sentrisk plassert sak, f.eks denne:

Men valgmulighetene er mange, man har Webere, Holly, Dellorto, og flere til. Man har eldre 70-talls greier, og man kan gå for en moderne sak. Man skulle vel tru at ny = Bra, men kanskje det er noen annerkjente saker fra "back in the day" også?

Vel, spørsmålet skulle egentlig dreie seg om oppvarming av gasseren / manifold. Ser ut som Yankee'ene dropper det lille røret som, så vidt jeg har forstått, er for å varme manifolden, i 2 av 3 tilfeller, så valgmulighetene er fler om man lukker øynene for den lille detaljen..

Så hører det med til historien at min motor KUN skal brukes vintertid.. Om den noen gang blir ferdig, skal den leve i en beltebil. Det kan kanskje indikere et lite behov for tiltak mot forgasser-ising?

Kan man finne på andre løsninger som kanske til og med funker bedre enn det lille røret Hitler i sin tid forbarmet seg over? Utviklingen har vel kommet et skritt eller to videre siden de glade '30-åra?

Har fler VW spørsmål på lur, men vi kan jo se om noen har noe svar på dette først.. Rolling Eyes

-Motoren er en ganske standard 1600 dobbelport..

Vis Medlemmets Profil

2 Re: VW Boble, noen som har peiling? on Lør 28 Jul 2012 - 12:24

99Trollerud skrev:
Jeg driver å fikler litt med en Boblemotor som skal pimpes opp litt. Nå skal jeg handle forgasser, og jeg har bestemt meg for å finne en større, sentrisk plassert sak, f.eks denne:

Men valgmulighetene er mange, man har Webere, Holly, Dellorto, og flere til. Man har eldre 70-talls greier, og man kan gå for en moderne sak. Man skulle vel tru at ny = Bra, men kanskje det er noen annerkjente saker fra "back in the day" også?

Vel, spørsmålet skulle egentlig dreie seg om oppvarming av gasseren / manifold. Ser ut som Yankee'ene dropper det lille røret som, så vidt jeg har forstått, er for å varme manifolden, i 2 av 3 tilfeller, så valgmulighetene er fler om man lukker øynene for den lille detaljen..

Så hører det med til historien at min motor KUN skal brukes vintertid.. Om den noen gang blir ferdig, skal den leve i en beltebil. Det kan kanskje indikere et lite behov for tiltak mot forgasser-ising?

Kan man finne på andre løsninger som kanske til og med funker bedre enn det lille røret Hitler i sin tid forbarmet seg over? Utviklingen har vel kommet et skritt eller to videre siden de glade '30-åra?

Har fler VW spørsmål på lur, men vi kan jo se om noen har noe svar på dette først.. Rolling Eyes

-Motoren er en ganske standard 1600 dobbelport..
Tror Øyvind kan hjelpe deg her.Han driver å sysler med de greiene der. Cool

Vis Medlemmets Profil

3 Re: VW Boble, noen som har peiling? on Lør 28 Jul 2012 - 13:15

Uten at jeg kan si jeg hadde problem med ising noengang (kanskje jeg hadde forvarmerne - husker ikke), så sier alle boblegutta jeg kjenner til at det ER lurt å ha, skal man kjøre i kulda...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

4 Re: VW Boble, noen som har peiling? on Lør 28 Jul 2012 - 23:49

Er nok en fordel ja.. Kanskje det finnes noen slike forgassere med olje-varming gjennom flottørkammeret alla Ducati?

Jeg er ikke så god på sånne forgassergreier.. Senest idag koblet jeg feil av bensinslangen til forgasser og vakumslangen til kranen på fz´en.. Rare greier når det kommer en liter bensin ut av eksosen..

Ellers så ville jeg kjøpt stiftefri fordeler og en bra coil. F.eks slik som jeg har http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=PER%2DD186504 + Flamethrower coil..

Dette sammen med Bosch pluggledninger og Bosch plugger med litt høyere åpning(pga den fancy coilen) er defintivt den beste oppgraderingen jeg har gjort. Nå går den prikkfritt hele tiden, og starter alltid med en gang.

Cip1 leverer hjem på døren MYE raskere enn det tar å sende en liten norgespakke fra oslo til bergen..

Vis Medlemmets Profil

5 Re: VW Boble, noen som har peiling? on Søn 29 Jul 2012 - 7:12

Notert! Flamethrower coil og dertil hørende tenningskomponenter er et must og havner på lista over ting å bruke penger på.

Alle disse forkortelsene som forgasserene omtales med, da? Pict, Ida og what not? Noen som vet hva det betyr?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: VW Boble, noen som har peiling? on Søn 29 Jul 2012 - 9:25

Ny, kraftigere coil bifalles!
Den originale er ikke akkurat noen rakett.
Very Happy

...forskjellen er enorm!

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]