Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hayabusa "trang" i gear

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hayabusa "trang" i gear on Tir 7 Aug 2012 - 9:59

Synes denna Hayaen jeg har handla er trang/hard i gearinga. Spes 5-6 der jeg må virkelig klemme til for å få det på plass.
Har en slik factory pro evo shift star noe for seg:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&Make=Suzuki&_nkw=Factory+pro+evo+shift+kit&_dmpt=Motorcycles_Parts_Accessories&Model=Hayabusa&rt=nc

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hayabusa "trang" i gear on Tor 9 Aug 2012 - 0:21

Sjekk at giroverføringsarmer og stag står 90 grader i forhold til hverandre. Siden du ikke har originalt fotvilerkit, så kan dette være montert feil.
Er dette ok, kan det være lurt å se over skiftemekanismen som sitter under et deksel på venstre side rett innenfor girakselen.Vannpumpa må mest sansynlig demonteres for å komme til.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hayabusa "trang" i gear on Tor 9 Aug 2012 - 9:40

Har hatt samme problem - det kommer under hardt pådrag - hvis ikke det S1000RR sier hjelper ;
mistenker det har noe med at akslingen i kassa er litt underdim - ble endret på gen2 .

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hayabusa "trang" i gear on Tor 9 Aug 2012 - 10:43

S1000rr: Har bytta til originalt fothvilersett da jeg ikke gadd å ha rælet til Haien. Regna med at det var relativt raklete etter 13 år og 90' km så jeg fikk tak i et "nytt" sett fra en 07 modell på Ebay, kosta ikke mer enn 500 levert i postkassa. Nå blei sittestillingen levelig.

Haya99: Sykkelen gearer faktisk bedre ved hardgassing enn når jeg bare dasser i 4-5-6 gear. Den er trang i alle gear men spesiellt 5-6 oppleves som en totrinnsoperasjon. Mulig jeg må "operere" litt men skal som S1000 nevner ta en titt på skiftemekanismen. Men det er vinterarbeid...

Btw så kan du få det forhvilersettet for de samma 500,- som jeg ga for "nytt" originalt. Kan ta det med inn til Bærum om du er intr.
Det er makan til dette i svart: http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=3751

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hayabusa "trang" i gear on Tor 9 Aug 2012 - 12:04

Tar det for 500 ja . Hvis du kjører forbi Labben til S1000RR kan du jo levere der - hvis ikke - hvor skal du?
Jeg er i sentrum.

....godt en ikke er eldre enn at man klarer å bøye kneleddet enda.... alien

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hayabusa "trang" i gear on Tor 30 Aug 2012 - 17:59

Voodoodoo skrev:S1000rr: Har bytta til originalt fothvilersett da jeg ikke gadd å ha rælet til Haien. Regna med at det var relativt raklete etter 13 år og 90' km så jeg fikk tak i et "nytt" sett fra en 07 modell på Ebay, kosta ikke mer enn 500 levert i postkassa. Nå blei sittestillingen levelig.

Haya99: Sykkelen gearer faktisk bedre ved hardgassing enn når jeg bare dasser i 4-5-6 gear. Den er trang i alle gear men spesiellt 5-6 oppleves som en totrinnsoperasjon. Mulig jeg må "operere" litt men skal som S1000 nevner ta en titt på skiftemekanismen. Men det er vinterarbeid...

Btw så kan du få det forhvilersettet for de samma 500,- som jeg ga for "nytt" originalt. Kan ta det med inn til Bærum om du er intr.
Det er makan til dette i svart: http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=3751

Tror de fleste sykler klikker lettere i gear ved aktiv kjøring enn ved rolig kjøring. Det er jo ikke akkurat synkroniserte kasser på mc.. har selv samme fenomen på min R-1000. Det som oftest er årsaken er at ved enkelte giringer treffet inngrepsklørne på ene girdrevet "kanten" på drevet det skal inn i og man må nesten holde trykk på pedalen til det går i inngrep, eller allerhelst slippe opp trykket og prøve på nytt som du skriver. Dette går lettere når man kjører hardt, fordi alt går fortere rundt inni kassa og og øker inngreps"treffprosenten" også fordi man oftest også er mere kontant med girfoten da..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]