Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hedebo Classic MC

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hedebo Classic MC on Tor 9 Aug 2012 - 21:54

Her er en som har pusset opp/tatt vare på en rekke gamle motorsykler,mener han sa at det stod 110 stykker inne i garasjen. Samtlige kunne startes,iflg eieren.
Verdt et besøk,hvis dere farer forbi Sæby,rett sør for Fredrikshavn,i innkjørselen til Hedebo Camping.
Åpent et par timer hver kveld i sommerhalvåret,vinterstid bor han i Florida.

Hønsehuset til Trollerud blir nok bare småtteri i forhold,er jeg redd rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

2 Re: Hedebo Classic MC on Tor 9 Aug 2012 - 22:39

KnutR

Admin
Jeg skulle egentlig tipse deg om denna gærningen der før du dro på ferie, men glemte hele greia.
Var der selv i sommer, fikk helt "kid-in-candystore"-syndromet, men fikk da tatt noe bilder:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151957644880529.879936.821670528&type=3&l=545d944bcd

Det var en del sykler der som godt kunne fått plass i garasjen min... :)

Og btw, det var 115 :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hedebo Classic MC on Lør 11 Aug 2012 - 12:46

Tenkte å legge inn flere bilder,men de ser igrunn akkurat like ut som dem du linka til.

Synd at syklene stod så tett,det gjorde det umulig å få gode bilder.

Jeg likte denne. Fjæringen bak bestod av to gummistrikker festet i setet.Ingen svingarm.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

4 Re: Hedebo Classic MC on Søn 12 Aug 2012 - 1:16

KliffArne skrev:Tenkte å legge inn flere bilder,men de ser igrunn akkurat like ut som dem du linka til.

Synd at syklene stod så tett,det gjorde det umulig å få gode bilder.

Jeg likte denne. Fjæringen bak bestod av to gummistrikker festet i setet.Ingen svingarm.

Nimbus er jo en Adventuresykkel som slår GS ned i støvlene. Sjekk "the dumb way round"

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hedebo Classic MC on Søn 12 Aug 2012 - 8:36

Men Nimbusene - gikk vel ikke helt knirkefritt.... omtrent like driftssikre som trimma Busa...

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hedebo Classic MC on Søn 12 Aug 2012 - 18:42

KnutR

Admin
Haya99 skrev:Men Nimbusene - gikk vel ikke helt knirkefritt.... omtrent like driftssikre som trimma Busa...

Jeg sku likt å sett noen ta den runden der om 70 år på en av dagens sykler..

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hedebo Classic MC on Søn 12 Aug 2012 - 21:38

...så jo hvor langt jeg kom med moderne sykkel...
Men så sies det at jeg har svart belte i uflaks, da. clown

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

8 Re: Hedebo Classic MC on Søn 12 Aug 2012 - 22:13

Haeggis Knekkline skrev:...så jo hvor langt jeg kom med moderne sykkel...

De hadde MASSE trøbbel med de Nimbusene - men reparerte over en lav sko.

Ikke noe problem å bruke dagens sykler om 70 år - de er bedre enn de gamle - tro det eller ei...

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Hedebo Classic MC on Søn 12 Aug 2012 - 23:04

KnutR

Admin
Haya99 skrev:

Ikke noe problem å bruke dagens sykler om 70 år - de er bedre enn de gamle - tro det eller ei...

Jeg ville heller stått ovenfor en havarert 38-modell Nimbus enn en 2012 bmw GS dersom alt jeg hadde å reparere med var en leatherman, to meter ståltråd og en rull gaffa....

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hedebo Classic MC on Man 13 Aug 2012 - 6:48

KnutR skrev:
Haya99 skrev:

Jeg ville heller stått ovenfor en havarert 38-modell Nimbus enn en 2012 bmw GS dersom alt jeg hadde å reparere med var en leatherman, to meter ståltråd og en rull gaffa....

Om 70 år kan du sikkert stille diagnose på GSen via app - restarte elektronikken og limme med supergaffa - og kaldsveise.... på Nimbusen måtte man ha medbrakt smie....

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]