Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hayabusa GSX 1400 RR goes on....

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 9]

51 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 10:07

Jaja - da ble det en liten tur igår - men noen kompiser som er hekta på klassikere - en RD350 og en H2 - begge trimmet - H2 ganske mye - 138 rwhp (DIN norm) og c. 117nm - den funket også som myggfjerner - la fin totaktrøyk over området.

Problemet er at sånne sykler synes de har vært på langtur når de passerer bomringen - så det var såvidt vi passerte kommunegrensa. Men vi fikk jo tatt noen drag - og Kawan gikk bra den - men litt smalt register.... og ytelsen er vel i overkant av hva sykkelen ellers har av egenskaper.

Så ble det Tyrigrava - masse folk og sykler - bl.a en skokk av H2 H1 - så bare en annen Busa der....

Ellers er det litt skummelt å kjøre sammen på den måten - det blir litt herjing og testing - om med 3 stk skal du ha kontroll på en foran og en bak - og det ble noen tilløp av det...

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 10:10

Du har vel ingen av disse veteransyklene foran deg??

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 10:27

HAHAHAHAHA! :-D

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

54 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 10:51

Å joda - foran bak - gøy å ligge bak å se dem gi jernet så blårøyken står - mens man ligger og lunker på 3. og et lite rykk i høyrehanda sender deg flying pass på bakhjulet.... Man er ikke kommet i powerband på 3. engang før Kawan begynner å woble og han ikke tør a dra på mer.... da er det Hayabusa time!!!

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 11:32

Haya99 skrev: Kawan gikk bra den - men litt smalt register.... og ytelsen er vel i overkant av hva sykkelen ellers har av egenskaper.

En kompis som har en H2 sa det ganske treffende: "Det e som å monter en jetmotor på en gammel spark!"
E vel ikke uten grunn de har originalmontert styredemper OG justering/stramming av styrelageret "on the fly"..

Litt kjipt da, når man har stramma styredemperen og styrelageret og plutselig må bremse ned for ei rundkjøring el.l.. Da kan man fort gå på snørra, for i 20 km/t greier man knapt å vri på styret! :)

"The widowmaker" kalles de, og det e faen ikke kødd engang! :/

Sist endret av Continental den Tor 6 Sep 2012 - 15:05, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 12:32

Haya99 skrev:Jaja - da ble det en liten tur igår - men noen kompiser som er hekta på klassikere - en RD350 og en H2 - begge trimmet - H2 ganske mye - 138 rwhp (DIN norm) og c. 117nm - den funket også som myggfjerner - la fin totaktrøyk over området.

Problemet er at sånne sykler synes de har vært på langtur når de passerer bomringen - så det var såvidt vi passerte kommunegrensa. Men vi fikk jo tatt noen drag - og Kawan gikk bra den - men litt smalt register.... og ytelsen er vel i overkant av hva sykkelen ellers har av egenskaper.

Så ble det Tyrigrava - masse folk og sykler - bl.a en skokk av H2 H1 - så bare en annen Busa der....

Ellers er det litt skummelt å kjøre sammen på den måten - det blir litt herjing og testing - om med 3 stk skal du ha kontroll på en foran og en bak - og det ble noen tilløp av det...
Da var det dere jeg kjørte sammen med i går med Guzzien da, fra Statoil Skøyen. :) Det lukta ikke særlig godt av den totaktsolja, tror jeg ville byttet merke... pig

Det var en del fint på Tyrigrava i går, som jeg rakk å registrere den korte tida jeg var der. Masse gamle totaktere ja, men det gjeveste var vel en Bimota KB1, som denne her:

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 12:35

Continental: Joda - eieren har vel brukt 60 lapper på motoren nå - og må vel til med noe på chassie - han kjører jo med orig hjul også - store diameter og stålfelger-
kan jo tenke seg hva det betyr i endene av ei ramme av overkokt spaghetti.... her hadde nok etpar BST gjort stor nytte....

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tor 6 Sep 2012 - 12:38

mortal skrev:
Haya99 skrev:Jaja - da ble det en liten tur igår - men noen kompiser som er hekta på klassikere - en RD350 og en H2 - begge trimmet - H2 ganske mye - 138 rwhp (DIN norm) og c. 117nm - den funket også som myggfjerner - la fin totaktrøyk over området.

Da var det dere jeg kjørte sammen med i går med Guzzien da, fra Statoil Skøyen. :) Det lukta ikke særlig godt av den totaktsolja, tror jeg ville byttet merke... pig

Det var en del fint på Tyrigrava i går, som jeg rakk å registrere den korte tida jeg var der. Masse gamle totaktere ja, men det gjeveste var vel en Bimota KB1, som denne her:

hehe - jasså - verden er ikke stor. Han med Kawan har skrudd endel på Guzzi også forøvrig - men har det med å kjøpe/selge i høyt tempo.

Så den Bimota saken ja - var jo en perle....

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 10:34

Ligger på været nå.... venter på finvær slik at jeg kan kjøre sykkelen ned til Labben igjen - og noen hemmelige deler så vi får testet ut om vi kan trylle fram noen flere hester igjen - her snakker vi vitenskap og innovasjon - er vel nesten snakk om patenter...

Og så skal vi måle litt på gaffelen og se om vi får ned i en Øhlins Cartridge av siste modell.... må også ha ny bensinpumpe med bedre kapasitet.

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 13:40

Haya99 skrev:Ligger på været nå.... venter på finvær slik at jeg kan kjøre sykkelen ned til Labben igjen - og noen hemmelige deler så vi får testet ut om vi kan trylle fram noen flere hester igjen - her snakker vi vitenskap og innovasjon - er vel nesten snakk om patenter...

Og så skal vi måle litt på gaffelen og se om vi får ned i en Øhlins Cartridge av siste modell.... må også ha ny bensinpumpe med bedre kapasitet.

Javel? Dette visste jeg ikke!

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 14:26

Det er fordi Haya forsøker seg med Ap-demagogikk. ;-)
Problemet er at det bare er han som biter på den, og det er så overdrevet at ingen henger med på hva han snakker om.
Sånn er det bare med disse apene, vettu! :-D

62 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 14:52

Må ikke drive flisespikking her nå....

Er jo meldt flott seilvær i helga også ; frisk vind fra vest og nordvest og sol - det betyr lite bølger og stor fart på Vestfoldkysten.....

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 15:01

S1000RR skrev:
Haya99 skrev:Ligger på været nå.... venter på finvær slik at jeg kan kjøre sykkelen ned til Labben igjen - og noen hemmelige deler så vi får testet ut om vi kan trylle fram noen flere hester igjen - her snakker vi vitenskap og innovasjon - er vel nesten snakk om patenter...

Javel? Dette visste jeg ikke!

Nettopp! For nå skal det skrus OW01, så kan Haya seile sin egen sjø! Det er lenge til Baneviken 2013, nå får Busan stilles i en krok og vente på våren. Egotripperen og sosialdemokraten (samme mann, om noen var i tvil!) har turet frem på andres bekostning lenge nok nå! Mad

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 15:57

Var vel egentlig det med "patent" jeg tenkte på, er vel ikke noen oppfinnelse som er tenkt benyttet, men heller en måte å kompansere for pumpetapet som oppstod med Gen1 sylinder-rekke uten utsparinger i underkant.
Blir vel å gjøre som det ble gjort av noen team i WSBK og WSS, før det ble forbudt.
Ga +4hk på en CBR600RR på høyt turtall....

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 16:14

S1000RR skrev:Var vel egentlig det med "patent" jeg tenkte på, er vel ikke noen oppfinnelse som er tenkt benyttet, men heller en måte å kompansere for pumpetapet som oppstod med Gen1 sylinder-rekke uten utsparinger i underkant.
Blir vel å gjøre som det ble gjort av noen team i WSBK og WSS, før det ble forbudt.
Ga +4hk på en CBR600RR på høyt turtall....

....hysj - nå avslører du for mye...

4hk på en 600 blir jo 10 på en 1400...enkel matte det der....

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 16:30

Ja det var en imponerende utregning!
Nå er jo CBR600RR en litt nyere konstruksjon hvor det er jobbet mye med pumpetap og derfor har den store hull og utsparinger i blokka, så teoretisk sett skulle det bli mer, men det vil jeg se først!

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 17:02

S1000RR skrev:Ja det var en imponerende utregning!
Nå er jo CBR600RR en litt nyere konstruksjon hvor det er jobbet mye med pumpetap og derfor har den store hull og utsparinger i blokka, så teoretisk sett skulle det bli mer, men det vil jeg se først!

Desto bedre.... få tak i den dingsen fra NASA nå da.... albino

Vis Medlemmets Profil

68 Pumpetap on Tir 11 Sep 2012 - 17:07

Har ikke nye Panigale denne hemmelige dingsten som std ?

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 17:32

NASA???, var det ikke Clas Ohlson da? De har jo allt av dingser og duppedingser.
Eller var det Ikea?
På en V-twin er det forholdsvis stort pumpetap, siden volumendringen i veivhuset er stor, så der er det endel å hente. I en firer vanlig rekkefirer skal en jo bare "flytte" luften.
Laget reedventiler på veivhusventilasjonen, slik at det bare var mulig å flytte luften ut, ble merkbar effektøkning, men målte aldri før, og etter, i benk.

Sist endret av S1000RR den Tir 11 Sep 2012 - 18:02, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 17:38

Øyh, Sardinen; jeg tviler på at du kan løpe til patentkontoret og hevde innovativitet med noe kjøpt på Claser'n Wink

71 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 21:43

Jasså degosene prøver seg ???

Her er det ikke mye Clas nei..... men vi tester ut kjede fra Biltema for tida... skal bytte til 520 og annen dreving på bane så da ble et billig kjede innkjøpt. Kan forøvrig melde at aludrevet bak har holdt ganske bra - men kjedet som ble satt på samtidig tok kvelden pga sjaskete vedlikehold - stive ledd....fikk vel leddgikt...

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 22:45

Haya99 skrev:Jasså degosene prøver seg ???

Her er det ikke mye Clas nei..... men vi tester ut kjede fra Biltema for tida... skal bytte til 520 og annen dreving på bane så da ble et billig kjede innkjøpt. Kan forøvrig melde at aludrevet bak har holdt ganske bra - men kjedet som ble satt på samtidig tok kvelden pga sjaskete vedlikehold - stive ledd....fikk vel leddgikt...

"Vi"?, var vel egentlig du som var så gjerrig at du ikke ville kjøpe noe annet enn Biltema kjede.
"Når gjerrigheten tar overhånd- Biltema"

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Tir 11 Sep 2012 - 23:15

S1000RR skrev:
Haya99 skrev:Jasså degosene prøver seg ???

"Vi"?, var vel egentlig du som var så gjerrig at du ikke ville kjøpe noe annet enn Biltema kjede.
"Når gjerrigheten tar overhånd- Biltema"

Nei, nei, nei. Finnes vel ingen gjerrighet når man handler på o store Biltema. Kun prisbevisste kunder der vel, meg selv inkludert.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Ons 12 Sep 2012 - 1:22

Regner med at du etterhvert kjører allt fra biltema Haien. Hva med bremseklosser??
Har jo bl. Annet hørt Haggis krøllpålinja skryte fælt av holdbarheten på disse. Temaolje bør vel kunne brukes den og. Du overhaler jo så ofte at det neppe er noen vits med noe annet enn det rimeligste.

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Hayabusa GSX 1400 RR goes on.... on Ons 12 Sep 2012 - 7:10

Biltema bremseklosser vil holde i flere år? Når sykkelen står på låven, og aldri kommer seg til ACR?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 9]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next