Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hva har du gjort med motorsykkelen(e) din(e) i dag - tråden!

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 6]

Tenkte vi kunne ha en slik tråd her på forumet, da jeg ser at det er slikt man skriver på slike forum..

Så, jeg kan begynne!

Idag har jeg montert nye spools/bobbins fra lightech til svingarmen, slik at jeg lettere kan løfte den opp for f.eks dekkskift.
Eneste problemet var at disse i kombinasjon med depotstøtten min fra biltema sperret for hjulbolten.

Sååå, har jeg montert nye Michelin Pilot Road 3. Ikke det mest sporty dekket, men det har myyye skryt for våtegenskapene sine samt at det forhåpentligvis skal passe perfekt til min kjøring.. king

http://www.visordown.com/features/michelin-pilot-road-3-1800-mile-tyre-review/18694.html

Forøvrig var jeg forundret over at yamahaen bruker "åpne" rullelager i felgene.. og at yamaha/forhandleren ikke smører hjulakslingene ved klargjøring.. sistnevnte var kanskje ikke et sjokk, men det er iallefall noe jeg ville gjort (og gjør i jobb-sammenheng selv) jocolor

Vis Medlemmets Profil
Honda CBR 600RR 2007.
Lyder navnet "Guro".
Øhlins 30 mm cateridge, med kompresjonsdemping i det ene benet og retur i det andre.
Øhlins TTX bakdemper. (Satt opp og etterjustert av Ole Gunnar Hagen.)

Ti-Force titan helanlegg modifiert med Akrapovic lyddemper
BMC Race luftfilter

Powercommander III
Dynojet Quickshifter (Benkekjørt 22 run og justert av Skoglund MC.)

Gilles fothvilerkit VCR38GT
Brembo T-Drive bremseskiver.
Galferskiver foran og bak, på orginalhjul.
Brembo racing Z04 klosser
Smidde Marchesini felger
Ten Kate Kaliperfeste bak (For lettere hjulskift)
Ten Kate Faste og koniske hylser til orginalhjul
Brembo RCS 19 bremsepumpe
Lightech unbreakable hendler
Stålomspunne bremseslanger foran og bak
Ten Kate bremsereservoar bak.
520 racingkjede -2 foran og + 3 bak
Healtech speedohealer
Healtech gearindikator
Evotech velteklosser på ramme + hjulaksel
Sebimoto carbondeksler på motor
Pro-Fiber carbon svingarmbeskyttelse
Pro-Fiber carbon eksosdeksel
Div. utvalg i original og racekåper :-)

Guro brukes til turkjøring og transport til/fra jobb + litt kjøring med Senior-MC.
Hun har også vært med på div baner i inn og utland Rolling Eyes
Gamle og nye Rudskogen, indre og ytre bane på Våler, ACR, Karlskoga og Anderstorp.

Vis Medlemmets Profil
Montert sw-motech bagasjerack og feste til tankbag. Strammet kjede og vasket.
Justert støtempere fram og bak..

Klar for tur i morra, regn eller ei...

Vis Medlemmets Profil
Ødelagt originalmotoren.
Satte inn ny, større motor og ødela den også.
Sykkelen står for øyeblikket...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Mange som rekker mye i løpet av en dag her...
albino

Vis Medlemmets Profil
JEG brukte i det minste noen måneder...

Idag har jeg fiklet med en stygg GasGas, og jeg har vasket en snøscootermotor jeg fikk fra Usa idag.. Må forberede seg til vinteren nå, nå går det fort mot jul! santa

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Mange som rekker mye i løpet av en dag her...
albino
Sånn går det når man gjetter halparten av det som er skrevet Suspect
Jeg leste det som hva du har gjor hittil pale

Vis Medlemmets Profil
Æ har laga to braketter til å holde Bremseveskebeholderen og clutchveskebeholderen.

Ikke ille det :)

Vis Medlemmets Profil
11-Yngve skrev:Æ har laga to braketter til å holde Bremseveskebeholderen og clutchveskebeholderen.

Lager du en ekstra? Min knakk på acr :)

Tror det var i det jeg tok igjen lyden det ble så fæle vibrasjoner.

Vis Medlemmets Profil
11-Yngve skrev:Æ har laga to braketter til å holde Bremseveskebeholderen og clutchveskebeholderen.

Trodde Eddie Lawson kjørte med wire-clutch, jeg? Question

Vis Medlemmets Profil
I dag? ...jeg har tenkt på dem...

99Trollerud skrev:

Trodde Eddie Lawson kjørte med wire-clutch, jeg? Question

På Hayabusaen dummen...:)

Og i dag skal æ lufte ISR bremsan... ( Som også Eddie Lawson brukte.. ihvertfall bremseskivan fra ISR og da på Yamahaen :) )

Vis Medlemmets Profil
Fortsetter å vaske GasGas.. Får vansinnigt skallebank av den delevaskeren, montro om "Spylsil" ikke er helt bra for mine indre organer?

-Men rent blir det.. :)

Satser på en prøvetur før jeg tar kvelden idag.. What a Face

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Fortsetter å vaske GasGas.. Får vansinnigt skallebank av den delevaskeren, montro om "Spylsil" ikke er helt bra for mine indre organer?
Vurdert maske? Wink

Jeg har montert styrekrone med nye kuler og polert, byttet simringer og fylt olje på gaffelbeina til AC´en... :)

Kanskje det blir sykkel til slutt..... geek

Vis Medlemmets Profil
Det blir visst ikke prøvetur idag likevel.. Men jeg er fornøyd med innsatsen, og med resultatet, det lurvete utgangspunktet tatt i betraktning.

Artig var det, å finne ut at GasGas har "stjålet" mange deler fra andre sykler: Man kan bruke Yamaha kick, Kawasaki sete og bakskjerm, luftfilter er visstnok Honda, nummerplatene er likt de som sitter på TM, samme er forgaffel og tenningsanlegg..

Imorgen skal jeg ikke skru motorsykkel, da skal jeg og en kompis skru Cat D6. Får vi start på den, får vi den! alien

Snakker her om en sent '60-talls dozer, altså.

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:...............Artig var det, å finne ut at GasGas har "stjålet" mange deler fra andre sykler: Man kan bruke Yamaha kick, Kawasaki sete og bakskjerm, luftfilter er visstnok Honda, nummerplatene er likt de som sitter på TM, samme er forgaffel og tenningsanlegg......

hehe høres skummelt ut...fra å ha en delesykkel så har du nå en komplett og 4-5 delesykler???...

Vis Medlemmets Profil
I dag har jeg kjøpt to tennplugger til XT 500, og bestilt stift og kondensator. Og så har jeg snakket med Arne Petter om en annen veteranenduro som skal registreres. Med andre ord ikke så mye, men det er jo noe som heter at det er tanken som teller!

Vis Medlemmets Profil
Idag har jeg fjernet Pair-ventilene/smog pump -greiene på R6´en.. Har planer om litt dynokjøring og litt tuning i framtiden, og da nytter det ikke med en luftpumpe som ødelegger målingene.. alien

Så, har jeg revet av litt av orginal-dekoren på fronten i håp om å forbedre utseende med en annen logo.. pig

Etterpå blir det vask!

Vis Medlemmets Profil

21 Ohlins on Man 27 Aug 2012 - 15:36

I helga gjorde æ ferdig skiftet til Ohlins RT gaffelen og ISR kalipere sammen med GenII nedre gaffelkrone og en Billet øvre gaffelkrone ( Robby moto gaffelkrona og Big Piston gaffelen setter æ på BaneHayabusaen min )på LilleBusaen min.
Nu regne det så i dag gjør æ ingenting...

Vis Medlemmets Profil
Det jeg gjorde idag, begynnte igår:

Jeg sendte mail til Biltilsynet for å sjekke om OW'en har vært registrert i Norge.
-Idag fikk jeg svar..

Jepp, min øyesten, min kjære FZR har papirene i orden og kan registeres for gatebruk! I love you

Happy nå.. Får vi bare se om Vi får den ferdig iløpet av vinteren, og klar til våren 2013, da.. tongue

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Betyr det at du faktisk skal KJØRE en sykkel i nærmeste framtid, ikke bra skru på dem?

I går bytta jeg olje på huskyen for tredje gang på ei uke, og fikk endelig rett type slik at clutchen ikke slurer.

..i dag skulle jeg kjøre sykkel til jobb, men ble litt satt ut da termometeret rota fram et minustegn..

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Det jeg gjorde idag, begynnte igår:

Jeg sendte mail til Biltilsynet for å sjekke om OW'en har vært registrert i Norge.
-Idag fikk jeg svar..

Jepp, min øyesten, min kjære FZR har papirene i orden og kan registeres for gatebruk! I love you

Happy nå.. Får vi bare se om Vi får den ferdig iløpet av vinteren, og klar til våren 2013, da.. tongue

Dette høres bra ut, Trollerud! Blir det originallakkering på den etter hvert?

rabbit

Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:Betyr det at du faktisk skal KJØRE en sykkel i nærmeste framtid, ikke bra skru på dem?

Det betyr bare at jeg KAN kjøre, ikke at jeg SKAL gjøre det.

KnutR skrev:
..i dag skulle jeg kjøre sykkel til jobb, men ble litt satt ut da termometeret rota fram et minustegn..

Du er for godt vant nå.. Sissy..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 6]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next