Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hva har du gjort med motorsykkelen(e) din(e) i dag - tråden!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 6]

99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:
Hvis du synes det er rart at en som driver et selvstendig firma tar de betalte jobbene først så vet jeg ikke hvilken planet du kommer fra.

Som sagt, i din egen interresse, bør du ikke begynne på den diskusjonen der..

Hva mener du med dette?

Jeg har lite å skjule i sakens anledning - men du har jo ingenting med dette å gjøre ? Du antyder at jeg har noen svin på skogen angående betaling - men det har jeg alså ikke ! Så klapp igjen!

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Du antyder at jeg har noen svin på skogen angående betaling - men det har jeg alså ikke ! Så klapp igjen!

Du kommer med dine antydninger, jeg kommer med mine. Trusler pleier å ha motsatt effekt på meg enn hva du og Kolberg kanskje er vant med, jeg har vel til gode å bli truet til taushet foreløpig..

Saken er kort og godt at du maser deg til ekstraservice og at jeg har ventet i et halvt år. Har du NOEN fungerende sosiale antenner, så lar du andre slippe til nå.

-Nok om det.

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:Du antyder at jeg har noen svin på skogen angående betaling - men det har jeg alså ikke ! Så klapp igjen!

Du kommer med dine antydninger, jeg kommer med mine. Trusler pleier å ha motsatt effekt på meg enn hva du og Kolberg kanskje er vant med, jeg har vel til gode å bli truet til taushet foreløpig..

Saken er kort og godt at du maser deg til ekstraservice og at jeg har ventet i et halvt år. Har du NOEN fungerende sosiale antenner, så lar du andre slippe til nå.

-Nok om det.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge - tror du ikke det er andre kunder enn deg og meg?

Tror du får ta ting opp med den som gjør jobben - ikke meg.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Det kan jeg gjøre. Men det hindrer meg ikke i å mane til fornuft fra din side, og få deg til å vurdere din besøkelses tid, når den går på bekostning av de som ikke buser fram slik som deg..

Dette er en apell til deg om å slippe andre til. Kort og godt.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Det er også mulig jeg får tuska til meg et litt smålurvete Akra helanlegg til Gixxeren - samt at vi kanskje kommer til en deal om å putte på noen kvassere kammer på den - så kan det hende en Powercommander dukker opp - så da kan vi kanskje klare å skremme Gixxeren fra ca. 156 nå til opp mot 175 rwhp. Hadde bare 148 da jeg gikk på ræva sist - så det blir nok noen muligheter til å inspisere purra i -13.
Man kan her raskt komme til å konkludere med at du bør lære deg å beherske de 148 hk-ene du allerede har i GSX-R-en, men det skal jeg ikke gjøre. Det er bra du tyner mer effekt ut av den, dette gjør jo bare at det blir morsommere å se på kjøringen. Ingenting er vel mer underholdende enn noen som går på snørra?
rabbit

Haya99 skrev:- så det blir nok noen muligheter til å inspisere purra i -13.

?? Er det bare jeg som ikke skjønner hva dette betyr?

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

Det kan jeg gjøre. Men det hindrer meg ikke i å mane til fornuft fra din side, og få deg til å vurdere din besøkelses tid, når den går på bekostning av de som ikke buser fram slik som deg..

Dette er en apell til deg om å slippe andre til. Kort og godt.

Seriøst?

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:
Haya99 skrev:Det er også mulig jeg får tuska til meg et litt smålurvete Akra helanlegg til Gixxeren - samt at vi kanskje kommer til en deal om å putte på noen kvassere kammer på den - så kan det hende en Powercommander dukker opp - så da kan vi kanskje klare å skremme Gixxeren fra ca. 156 nå til opp mot 175 rwhp. Hadde bare 148 da jeg gikk på ræva sist - så det blir nok noen muligheter til å inspisere purra i -13.
Man kan her raskt komme til å konkludere med at du bør lære deg å beherske de 148 hk-ene du allerede har i GSX-R-en, men det skal jeg ikke gjøre. Det er bra du tyner mer effekt ut av den, dette gjør jo bare at det blir morsommere å se på kjøringen. Ingenting er vel mer underholdende enn noen som går på snørra?
rabbit

... du er jo inne på det "gå på snørra" er at mer folkelig uttrykk for " å havne i purra" som erfarne roadracere bruker ....

Vis Medlemmets Profil
Da skjønner jeg mer ja, det er et forsøk på å bruke ord som skal gi status som erfaren roadracer... Og -13 er da ikke "minus tretten", som jeg leste det som, men "2013". Jeg tenker visst bare kulde og ufyselig vær om dagen.
cat

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Jeg tenker visst bare kulde og ufyselig vær om dagen.

-og på noen litt "erotiske" grønnsaker?

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:
rabbit

Tror han mener 2013 sesongen???

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
mortal skrev:Jeg tenker visst bare kulde og ufyselig vær om dagen.

-og på noen litt "erotiske" grønnsaker?
Erotiske grønnsaker? Jeg skjønner enda mindre nå... scratch

Vis Medlemmets Profil
Hi-side skrev:
mortal skrev:
rabbit

Tror han mener 2013 sesongen???
Ja, jeg tok den til slutt... Wink

Vis Medlemmets Profil
Idag fikk Yamahaen en ny vindskjerm..! :) Såkalt doublebubble-type, for ekstra fart!

Vis Medlemmets Profil
Større motor hadde nok vært mer effektivt.....

Vis Medlemmets Profil
Idag har jeg koblet opp ledningene til blinklysene bak på nytt..

De forhandler-monterte led-blinklysene var ikke helt etter boken.. (ikke min bok iallefall)

Orginalledningsnettet bak ser slik ut:

Greit nok, men ikke noe stor oppgradering fra det på AC50en. scratch

Syntes det ser litt ryddigere ut med en slik Molex Connector..

Skrot... pig

Vis Medlemmets Profil
Har montert inn disse fjærene og lje fra samme, rengjort KN-filteret og montert alt.

Vis Medlemmets Profil
ZZR-Erling skrev:Har montert inn disse fjærene og lje fra samme, rengjort KN-filteret og montert alt.

Det ser ut som det er lineære fjærer og det er bra Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Hi-side skrev:
ZZR-Erling skrev:Har montert inn disse fjærene og lje fra samme, rengjort KN-filteret og montert alt.

Det ser ut som det er lineære fjærer og det er bra Very Happy

Er nok feil bilde, fjærene er progressive med tettere vindinger i toppen.
BTW: Multistrada S <2013 ble levert med Øhlins lineære. 2013 kommer med Sachs, progressive.. sågar med "Semi auomatic konstant regulerig". Øhlins var ikke aktive.

Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
Progressive fjærer ... merkelig og misvisende navn.
Kan man ane en liten uenighet om det e bra eller ikke med progressive fjærer?
Hvorfor skulle det være bedre med lineære?

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Progressive fjærer ... merkelig og misvisende navn.

Jeg synes ike det er merkelig. De har en ulineær k-faktor, mao er motstanden ulineært økende med økt kompresjon.

Vis Medlemmets Profil
ZZR-Erling skrev:

Jeg synes ike det er merkelig. De har en ulineær k-faktor, mao er motstanden ulineært økende med økt kompresjon.
Jaa ..neei ... kanskje ikke nødvendigvis så veldig merkelig, men min forståelse/bruk av ordet er litt annerledes, ikke mye men litt.
Jeg forstår ordet slik at den progressive gjenstanden kan endre egenskaper underveis, det gjør jo ikke fjærene ... de er konstante, men med forskjellige egenskaper i midten og på endene.
Flisespikkeri kanskje, men man må jo bruke forumet

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:

Jaa ..neei ... kanskje ikke nødvendigvis så veldig merkelig, men min forståelse/bruk av ordet er litt annerledes, ikke mye men litt.
Jeg forstår ordet slik at den progressive gjenstanden kan endre egenskaper underveis, det gjør jo ikke fjærene ... de er konstante, men med forskjellige egenskaper i midten og på endene.

Ja, ei vanlig/lineær fjær, som da har like mange vindinger pr cm, virker med jevnt økende kraft etter som den trykkes sammen, mens ei progressiv virker ulinær, altså med økende økende kraft...bra beskrevet? nei king

Vis Medlemmets Profil
ZZR-Erling skrev:
jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:

Ja, ei vanlig/lineær fjær, som da har like mange vindinger pr cm, virker med jevnt økende kraft etter som den trykkes sammen, mens ei progressiv virker ulinær, altså med økende økende kraft...bra beskrevet? nei king
Godt nok til at æ forstår hva du mener Surprised , men æ e litt uenig i ordbruk, men det må sies, æ ane ikke om det finnes bedre ord ... kanskje det e helt riktig.
Antar det dukker opp en eller annen snåling som vet ...

Vis Medlemmets Profil
Progressiv betyr vel noe sånt som jevnt økende, det passer da godt på, eh..., progressive fjærer?
cat

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:
Progressiv betyr vel noe sånt som jevnt økende, det passer da godt på, eh..., progressive fjærer?
cat
Nei, ei lineær fjær er jevnt økende..ei progressiv har ujevn karakteristikk. Den har tettere vindinger i ett parti. Det medfører at når fjæra går mot full kompresjon, blir den veldig mye hardere og kan hindre gjennomslag, mens den i "vanlig" modus er mere føyelig enn ei lineær..det er i hvertfall det som er ønskelig, og slik vil det bli om fjæra er rett til biken, din vekt og last, samt satt opp rett, (preload/rebound) og har rett olje og rett airgap.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next