Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hva har du gjort med motorsykkelen(e) din(e) i dag - tråden!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 6]

Idag har jeg kobla ekstralysene på XT'en,etter alle kunstens regler rabbit

Og så har jeg vært ute og skitnet den litt mere til,igjen.

Er du fornøyd med lysene?

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Idag har jeg kobla ekstralysene på XT'en,etter alle kunstens regler rabbit

1) Hva er "alle kunstens regler", sånn kort oppsummert?
2) Hvor mange lumen har du nå i nesa?

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:Idag har jeg kobla ekstralysene på XT'en,etter alle kunstens regler rabbit

1; Sånn som "Vi" forklarte det i en annen tråd,husker ikke hvilken geek
2; Vet da fan om det er lumen jeg har i nesa,men tror jeg brygger på en bitteliten svineinfluensa pig

Det var vel sånn cirka sånn vel Cool

Bruk et vanlig åpent rele, koble strøm fra batteri via sikring til stikk 30 på rele, stikk 87 på rele til ekstralys.

Stikk 85 kobles til spenning fra org. fulltlys via en bryter, så du har muliget til å slå av hjelpefjernlyset. Stikk 86 til jord.

Bruk et 15Amp rele så har du nok til 180W

Hella har et rele med pn 4RA 003 530-001 som har innebygget sikring, så slipper du sikring på 30-87 kretsen!

Om du bruker 2,5 kvadrat på ledninger for lys, pluss og jord, og 1,5kv på styrestrøm så er du sikker. Jording i ramme på et godt jordingspunkt.

Nå gjelder jo denne beskrivelsen ektra fjernlys, men jeg regner med at det samme gjelder tåkelys koblet via parklys?

Vis Medlemmets Profil
Nå har jeg vært ute i carporten og sjekket oljen, smørt kjedet og startet opp min Africa Twin.

Og i morgen formiddag skal min Africa Queen og jeg på grustur til Årnes-Mangenområdet siden det er meldt kjørevær i morgen. sunny

Vis Medlemmets Profil
Jobbet hardt for å finansiere neste års eskapader......

... men nå blir det snart fyll og fanteri og kranging om foiler , ballasttanker - soft-wingseil og hvorfor man brøt den regattaen - og ikke vant de andre....

... på slutten pleier det å dreie seg om hvem som har høyest og stivest mast.

Vis Medlemmets Profil
Har ikke gjort noe for syklene idag, men fikk demontert Jawamotoren igår. Smørte AP Morstad med en boks pepperkaker, så fikk jeg låne plass i verkstdet.. Er litt enklere å skru når man har skikkelige avdragere og pressbenk.. Wink

Mens jeg romsterte i kjelleren til AP fant jeg en gammel Husqvarna 430 som jeg dro kjensel på! Vet ikke om Trygve ikke fikk solgt solariumet, men nå vi kan uansett gratulere gutten med ny 2013 Husaberg! Cool

Vis Medlemmets Profil
Jeg har fikset blinklysledningene til led-blinklysene som forhandleren monterte for meg da jeg kjøpte sykkelen.. geek

Ikke helt factory-approved...

Ny kontakt og ledning loddet sammen med blinklyset.

Selv om "ingen" skal se bak kåpene på sykkelen, så klarte jeg ikke å gå rundt å vite at det såg slik ut... rabbit

(og ja, jeg har kjøpt et led-rele som erstatter disse lekre motstandene)

Vis Medlemmets Profil
Idag har jeg betalt hardt oppsparte penger for ny girkasse til Jawa Israceren.. 3.500 kr overført til en fremmed konto i Tsjekkia..

Får bare krysse fingerene for at jeg ikke har blitt rundlurt igjen..

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Idag har jeg betalt hardt oppsparte penger for ny girkasse til Jawa Israceren.. 3.500 kr overført til en fremmed konto i Tsjekkia..

Får bare krysse fingerene for at jeg ikke har blitt rundlurt igjen..

Shit! Glemte å si at jeg har fått tak i en til deg,kostet meg hundre pund. Vil du ha den også?

Kødda drunken

Får se om jeg monterer dem også ila dagen

Ja,og kanskje eksosanlegget bør på clown

Ja,og kanskje eksosanlegget bør på clown
Bare så det er sagt, svelgingen overlater jeg til Hæggis. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:
<snip>

Selv om "ingen" skal se bak kåpene på sykkelen, så klarte jeg ikke å gå rundt å vite at det såg slik ut... rabbit

Rett instilling. Og flink gutt. cheers

Vis Medlemmets Profil
JonnyK skrev:Bare så det er sagt, svelgingen overlater jeg til Hæggis. Very Happy

Ja,jøss,det skal ikke jeg legge meg opp i. Opp til dere to hvem som gjør hva Suspect Suspect

JonnyK skrev:Bare så det er sagt, svelgingen overlater jeg til Hæggis. Very Happy

Ja,jøss,det skal ikke jeg legge meg opp i. Opp til dere to hvem som gjør hva Suspect Suspect
HaHa ser den. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Et forsøk på å spore tråden inn igjen;

Fikk jobbet litt skikkelig med begge syklene igår - var nede i labben - etter å ha forsert 1m snøskavler og 13 villkatter -så ble det - innimellom hamburgerspising og anekdoter fra det indre liv i Superbike på midten av 2000 tallet (jeg er nesten kompis med Troy Corser) - så ble det dealet litt om hva som skal gjøres med syklene framover - og jeg gikk til innkjøp at et sett eksosoppheng i carbon som passer en på hver sykkel - er nok 200g på hver spart der for skarve 500.

Det er også mulig jeg får tuska til meg et litt smålurvete Akra helanlegg til Gixxeren - samt at vi kanskje kommer til en deal om å putte på noen kvassere kammer på den - så kan det hende en Powercommander dukker opp - så da kan vi kanskje klare å skremme Gixxeren fra ca. 156 nå til opp mot 175 rwhp. Hadde bare 148 da jeg gikk på ræva sist - så det blir nok noen muligheter til å inspisere purra i -13.

Busahayen får muligens en innovativ løsning med vakumtank i carbon - rett under ræva - lurer på hva som skjer hvis det skulle ryke noe - kan edle ting bli sugt inn i pumpa?

Vis Medlemmets Profil
Igjen ser vi et konkret eksempel på at penger er makt. Siden 20.06.2012, kl 12:24:57 har undertegnede toet sine hender og ventet på sin tur i systemet. Gang på gang på gang har denne pengesterke kapitalisten kjøpt seg forbi køen! Kun med tanke på å få tilfredsstilt sitt eget ego, og ikke ofret en tanke på at det kanskje er andre som venter på tur?!

Faen til greier..

Vis Medlemmets Profil
Nå førte vel ikke mitt besøk igår til at noe ble utsatt ifht deg ialle fall.

Betaler du ikke for arbeidet du da? - da er det jo ikke rart ting tar tid....

Vis Medlemmets Profil
Noen av oss husker hvordan du pinte den stakkars mekanikeren til å bryte alt av arbeidstidsbestemmelser for å få skuta di ferdig til ACR, og når han var ferdig, droppet du hele turen.

Jeg kunne også snakket om penger og oppgjør, men du skal få slippe. Du vil ikke begynne ned den gata der..

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Så du bekrefter altså at penger er makt, og at du ikke hjelper de som ikke står med penger i neven, ja..

-Hvorfor er jeg ikke overrasket over forskjellen på teori og praksis?

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Noen av oss husker hvordan du pinte den stakkars mekanikeren til å bryte alt av arbeidstidsbestemmelser for å få skuta di ferdig til ACR, og når han var ferdig, droppet du hele turen.

Jeg kunne også snakket om penger og oppgjør, men du skal få slippe. Du vil ikke begynne ned den gata der..

Tror nok ikke du skal blande deg opp i den historien!

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

Så du bekrefter altså at penger er makt, og at du ikke hjelper de som ikke står med penger i neven, ja..

-Hvorfor er jeg ikke overrasket over forskjellen på teori og praksis?

Hvis du synes det er rart at en som driver et selvstendig firma tar de betalte jobbene først så vet jeg ikke hvilken planet du kommer fra.

Du blander korta så ekstremt at jeg begynner å lure på om hjernen gikk i oppløsning da du drev med den salmiakken?

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
Hvis du synes det er rart at en som driver et selvstendig firma tar de betalte jobbene først så vet jeg ikke hvilken planet du kommer fra.

Som sagt, i din egen interresse, bør du ikke begynne på den diskusjonen der..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next