Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Jævlig dumt eksosspørsmål..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Jævlig dumt eksosspørsmål.. on Lør 25 Aug 2012 - 14:29

KnutR

Admin
Jeg har satt tilbake originalanlegget på Husqvarna'n nå. Dette er i ørten deler, og har flenser som holdes sammmen med eksosfjærer.
Det dumme spørsmålet er: Brukes det normalt noe tetningsguffelure i flensene? Eller skal det være tett nok når det holdes sammen av eksosfjæra?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

2 Re: Jævlig dumt eksosspørsmål.. on Lør 25 Aug 2012 - 14:45

Er ikke rørene så fint tilpasset at det nærmest er umulig å få noe guff imellom når du trer dem inn?
Hadde ihvertfall ingenting imellom når jeg satte sammen et anlegg på XT'en,og merker ingen lekkasje.Det er jo laget sånn at eksos-flowen ikke skal møte skjøten,at den enden av røret stikkes inn i neste,hvis du skjønner hva jeg rolper om rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

3 Re: Jævlig dumt eksosspørsmål.. on Lør 25 Aug 2012 - 14:52

KnutR

Admin
Jeg skjønner rølpet, men det er en av de tinga jeg stusser over.
I første skjøten etter eksosbendet, så går neste (midterste) del utenpå den første. Ergo går jo skjøten "mot" eksosflowen..?

Litt av grunnen til at jeg begynner å lure på dette med tetningsguffelure er at eksosen gir et ordentlig børseskudd når jeg slipper av gassen (kun ett, ikke fler, så det bør ikke være mager blanding). Noen tips på dette internettet har da gått ut på lekkasje i eksos; kald luft inn og bang ut.

Jeg skvatt såpass at det nesten ble blaut flekk i ræva første gangene, for ikke å snakke om de stakkarne som blir sittende bak meg etter forbikjøringer....

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: Jævlig dumt eksosspørsmål.. on Lør 25 Aug 2012 - 14:59

Heh,har du prøvd å snu moppen andre veien clown

Prøv å tett over den skjøten med noe,så ser du om den smeller likevel.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]