Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvilken bensinkontroller/tuning-dings skal jeg kjøpe til min R6?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1) Powercommander 5

Fordeler:
Enkel i bruk, billig i innkjøp, muligheter for quickshift, launch controll og andre gøye ting.
Ulemper:
Piggyback, mange ledninger her og der, kan egentlig ikke gjøre så mye..

2) Bazzaz Z-Fi
Fordeler: Kan styre alle 8 dysene. Finnes i utgaver med quickshift og eller traction control..
Ulemper: Et hav av harry ledninger og krympestrømper.. Litt mindre brukervennlig enn PC

3) Flash-Tune.com Interface
Fordeler: Suveren på det meste, så og si alt kan styres og endres på, samt at man gjør det rett i ECU´en
Ulemper: Kan ikke justeres "online", programvaren utvikles stadig og alt virker litt "beta", samt at jeg kan risikere å svi ECU´en..

http://www.flash-tune.com/?wpsc-product=08-10-yamaha-r6-pre-production-ecu-tuning-interface

Jeg har ikke allverdens erfaring med tuning av slike sykler, og jeg syntes det virker litt primitivt å tune kun med AFR-input fra 1 02-sensor. Om jeg i det hele tatt gjør noe med sykkelen(etter først å ha kontrollert org mappingen), så blir det kun for å få den til å gå slik den burde gå fra fabrikk. Jeg har ikke tenkt å eksperimentere så veldig mye med f.eks tenningsjustering.

Det hevdes at under 11200(?) O/min så får man kun 60% åpning på gasspjeldene, ifølge forums-viterne på nettet så sees dette på som en restriksjon som bør fjernes, men er det virkelig noe å hente på å få en "bedre" respons..? På H-D med elektronisk gass kan jeg justere progressiviteten til gassrullen, og jeg regner med at prinsippet på Yamaha er det samme, isåfall er det jo egentlig ikke en restriksjon..

Vil det være noe poeng i å endre når sekundærdysene blir aktivert og eller funksjonen til de variable spjeldene? (YCC-I)

Om jeg går for PCV, vil det ha noe for seg å kjøpe Autotune modul når jeg har tilgang til dyno?

Vis Medlemmets Profil
Svi ECU`en med Flash-Tune Suspect
Jeg har 300+ flashinger bak meg på min 09 R1 og dette verktøyet er helt suverent!

Nå vet ikke jeg hvor "ille" R6 er i uthangspunktet men med R1`en var det så ille at jeg vurderte å selge den etter 3 uker.
Redningen ble Flash-Tune og forvaandlingen er helt monumental!

Just my 000000002 cents!!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]