Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Husqvarna TC610 clutch som slurer..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 20:13

KnutR

Admin
Okei gutta, denne gangen må jeg faktisk ha et seriøst svar. Trollerud? Er ikke du huskymann?

Jeg har en TE610, 99 modell. Clutchen slipper litt, og jeg har testa forskjellige oljetyper uten at det hjalp.
Har også justert slakk på clutcharmen (nede ved gearkassa) i følge manual. Det bør ikke være der problemet ligger. Har også slakk + litt til på vaieren for å være sikker.
Tok meg en liten tur innover i mekanikken nå, og plukka ut hele clutchen. Alle plater var innenfor det manualen omtaler som "ny" når det gjelder tykkelse, og langt unna slitegrense.
Samme gjelder fjærene, ligger på "ny"-mål.

Så. Hva i alle dager er det som gjør at clutchen slipper?
Gode forslag mottas med takk..

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

2 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 20:41

Er det noen spesielle turtall/belastninger som får den til å slippe?

Jeg kjørte en sykkel som slapp ved pådrag fra lave turtall i høye gir, men det gikk ikke an å slure den i gang fra null og den slurte ikke ved jevne pådrag..

Feilen ved denne sykkelen viste seg å være trykkplatene som var montert feil vei.. dvs det var en side som var avrundet i kanten og en rett side...

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 20:46

KnutR

Admin
Øyvind skrev:Er det noen spesielle turtall/belastninger som får den til å slippe?

Jeg kjørte en sykkel som slapp ved pådrag fra lave turtall i høye gir, men det gikk ikke an å slure den i gang fra null og den slurte ikke ved jevne pådrag..

Feilen ved denne sykkelen viste seg å være trykkplatene som var montert feil vei.. dvs det var en side som var avrundet i kanten og en rett side...

Den slipper mest i det høyere effektområdet på motoren, alle gir.
Det med avrundet kant kan faktisk være noe.. Jeg skal sjekke om det er forskjell på foran og bak på platene. Takk for tips :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 21:02

Støtter teorien om at noe er feilmontert,så lenge du måler alt til å være innenfor spec rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

5 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 21:08

KnutR

Admin
Nettopp inne igjen fra garasjen med litt dårlige nyheter egentlig.
Platene ser klæss like ut på begge sider. Ser ingen avrunded/rett side.
Hmm..

I og med det er 6 metallplater og 7 lameller, så begrenser det seg hvor mye feil en får gjort på rekkefølge og.

Kan det evt være brukt for lite moment når skruene som holder fjærene er stramma til?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 21:12

KnutR skrev:
Kan det evt være brukt for lite moment når skruene som holder fjærene er stramma til?

Tviler jeg på.Dem teiter du vel til de bunner?

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

7 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 21:18

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
KnutR skrev:

Tviler jeg på.Dem teiter du vel til de bunner?

Tja, jeg har planer om det ja. :)
Har egentlig bare demontert så langt - og skruene virket som de satt tight når jeg løsnet dem.

Er egentlig tom for gode ideer... ALT virker som det er som det skal, men det må jo være noe som ikke stemmer...

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Ons 29 Aug 2012 - 22:06

KnutR

Admin
HM.
Jeg så litt mer på lamellene nå, jeg har 4 stk merket med "1", og 3 stk merket med "2".
Det kan jo ha en eller annen betydning.. Hadde jeg bare visst hva.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Lør 13 Okt 2012 - 0:41

æ hadde omentrent samme problemet. Æ måtte gå tilbake til mineralsk olje.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Husqvarna TC610 clutch som slurer.. on Lør 13 Okt 2012 - 11:08

KnutR

Admin
stevelyd skrev:æ hadde omentrent samme problemet. Æ måtte gå tilbake til mineralsk olje.
Har glemt å følge opp denne.. Men ja, mineralsk olje gjorde susen. Nå mangler jeg bare piggdekk og tid til å kjøre.. Wink

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]