Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

RR Lisens til helga

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 6]

126 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 10:17

Faen .. må vel få tid å fikse sykkelen etter en velt - kan ikke regne med kjøring 3.dagen etterpå....

Er masse som skjer og skal pusse båt og jobbe innimellom... Sleep

Vis Medlemmets Profil

127 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 10:21

Haya99 skrev:Faen .. må vel få tid å fikse sykkelen etter en velt - kan ikke regne med kjøring 3.dagen etterpå....

Er masse som skjer og skal pusse båt og jobbe innimellom... Sleep
Det er ikke 1000 kubikkern du må trene med, det er Carbongrisen pig
Gi nå f i den båten din, den gjør ikke tempoet ditt på banen noe bedre tongue

Vis Medlemmets Profil

128 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 11:37

Ble litt skeptisk til carbongris på Rudskogen ....

Men sjekket dekka - det er Racetech K1 dekk dvs Medium til normale temp og alle baner.

MEN de er fra 2006 - så ikke helt ferske.... og ting tyder på at det var sivet ut litt luft - var 1.4 i bakdekket kalt - men jeg startet med 1.8
varmt.

Begge dekkene var perfekt slitt - ikke noe tegn til kaldriving - så Yngves teori er nok feil.
Var jo veldig mange som kjørte på slicks - mange uten dekkvarmere og det var vel bare 2-3 avkjøringer.

Så konklusjonen er at en må ha ferske dekk og sjekke luftrykket før hvert pass .... og ta det ørlite piano på gassen med mye nedlegg... tongue

Vis Medlemmets Profil

129 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 12:10

Haya99 skrev:Ble litt skeptisk til carbongris på Rudskogen ....

Men sjekket dekka - det er Racetech K1 dekk dvs Medium til normale temp og alle baner.

MEN de er fra 2006 - så ikke helt ferske.... og ting tyder på at det var sivet ut litt luft - var 1.4 i bakdekket kalt - men jeg startet med 1.8
varmt.

Begge dekkene var perfekt slitt - ikke noe tegn til kaldriving - så Yngves teori er nok feil.
Var jo veldig mange som kjørte på slicks - mange uten dekkvarmere og det var vel bare 2-3 avkjøringer.

Så konklusjonen er at en må ha ferske dekk og sjekke luftrykket før hvert pass .... og ta det ørlite piano på gassen med mye nedlegg... tongue
Så med andre ord kan jeg si at de pengene er tapt Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

130 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 13:11

Hvordan trakk du den konklusjonen - har vel ikke veddet om noe på Rudskogen??? albino

Nå får vi se idag hva de store gutta klarer under gode forhold - så tenker jeg at 1.44-43 ikke skal være umulig med noen flere runder og bedre oppsett og dekk - og kanskje man deltar i Tohjulsfestivalen - da kommer man til å lære MYE - så kan ikke se noe negativt til ACR satsingen med pig

Vis Medlemmets Profil

131 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 13:15

Haya99 skrev: - og kanskje man deltar i Tohjulsfestivalen - da kommer man til å lære MYE - så kan ikke se noe negativt til ACR satsingen med pig
Still på 2-hjulsfestivalen, så stiller vi i T2 med telelinse Very Happy:P

Vis Medlemmets Profil

132 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 13:23

Dere må jo stille sjøl !

....dessuten - blir ok en annen sving neste gang...

Vis Medlemmets Profil

133 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 16:38

varmt.

Man trenger ikke ha tegn til kaldrivning for å få slipp... skjerpings :)

Man trenger heller ikke ha dekkvarmere men oppvaringa ar desto lenger tid og siden de er "heatcycles" som bestemmer levetiden på dekkene så får man (potensiel) kortere levetid.

Satte selv pers med dekk fra 2007 i fjor på Acr. Uten dekkvarmere, ja og uten å vie at det satt gamle dekk på :)

Vis Medlemmets Profil

134 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 16:58

[quote="11-Yngve]

Satte selv pers med dekk fra 2007 i fjor på Acr. Uten dekkvarmere, ja og uten å vie at det satt gamle dekk på :)

[/quote]

Og i år går det enda fortere? Med nybygd Lawson Replica og felger fra forrige årtusen..

Vis Medlemmets Profil

135 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 17:01

11-Yngve skrev:

varmt.

Man trenger heller ikke ha dekkvarmere men oppvaringa ar desto lenger tid og siden de er "heatcycles" som bestemmer levetiden på dekkene så får man (potensiel) kortere levetid.

Men du sier at dekka var for kalde - derfor slipp - men da burde de også vise tegn til kaldriving - comprendre?

De var jo gjennom 2 cycler - en lørdag og så søndag - men hvor mange de var utsatt for før vet jeg ikke - tror ikke det var brukt dekkvarmere
så da kan de ha hatt mange cycler.

De dekka du kjørte på var jo 1 år nyere og det var ifjor - så da snakker vi 50% nyere - det er jo enorm forskjell.... men du er jo like sløv som meg og ikke sjekker dekka før du freser avgårde geek

Vis Medlemmets Profil

136 Re: RR Lisens til helga on Ons 2 Mai 2012 - 17:22

Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:

varmt.

Men du sier at dekka var for kalde - derfor slipp - men da burde de også vise tegn til kaldriving - comprendre?

De var jo gjennom 2 cycler - en lørdag og så søndag - men hvor mange de var utsatt for før vet jeg ikke - tror ikke det var brukt dekkvarmere
så da kan de ha hatt mange cycler.

De dekka du kjørte på var jo 1 år nyere og det var ifjor - så da snakker vi 50% nyere - det er jo enorm forskjell.... men du er jo like sløv som meg og ikke sjekker dekka før du freser avgårde geek

Nei... man trenger ikke å se "Kaldrivning". Det er noe man får når OVERFLATA på dekket blir varmet for fort opp i forhold til resten. Er dekket kaldt heel veien får man ikkekaldrivning.. ref gatedekk som man ikke ser slik kaldrivning på untatt når man burner....

Ja... Æ va sløv men æ sku bare prøve den.... :)

Vis Medlemmets Profil

137 Re: RR Lisens til helga on Tor 3 Mai 2012 - 12:22

Var trening på Skogen igår - der av Mylaps at de var nede på 1.30.xx - det betyr vel at rekorden kommer til å ligge på ca. ACR nivå.

Det betyr også at vi kjørte som kjerringer på kurset.

Vis Medlemmets Profil

138 Re: RR Lisens til helga on Tor 3 Mai 2012 - 13:06

Haya99 skrev:Det betyr også at vi kjørte som kjerringer på kurset.
affraid

Vis Medlemmets Profil

139 Re: RR Lisens til helga on Tor 3 Mai 2012 - 17:48

Alså; Hvis rekorden blir omtrent den samme som på ACR ca. 1.27-28.xx og man nå lå på 1.45.xx så tilsvarer det 1.45 tempo på ACR - og det er ikke veldig fort- det kjørte jeg med std Busa og gatedekk som hadde fått noen runder. Men jeg synes jo han med svart/gull gixxer kjørte ganske friskt - klokka kan flere ganger til 1.42.5 - omtrent det samme som jeg kjørte med std Busa på ACR med topp dekk - på 2. runden.

Erfaringen fra banekjøring er at det tar noen dager å kjøre inn et brukbart tempo og få "fart i kroppen" - så vi får håpe det er det som gjør seg gjeldende her - det var tross alt de to første dagene på tohjul på 5 mnd .

Og så klarer man å tryne i det lusetempoet også .... No

Vis Medlemmets Profil

140 Re: RR Lisens til helga on Tor 3 Mai 2012 - 19:51

Haya99 skrev:Og så klarer man å tryne i det lusetempoet også .... No

Det er jaggu godt gjort,ja. Er det første året du kjører moppe rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

141 Re: RR Lisens til helga on Tor 3 Mai 2012 - 19:56

KliffArne skrev:

Første gang han kjører på bane uten carbon-hjul, vettu.. Og alle vet jo hvor forbannet treigt en maskin uten carbis-hjul reagerer på fører-input?

Ikke rart det gikk som det gikk, sier nå jeg..

Vis Medlemmets Profil

142 Re: RR Lisens til helga on Tor 3 Mai 2012 - 21:21

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:

Første gang han kjører på bane uten carbon-hjul, vettu.. Og alle vet jo hvor forbannet treigt en maskin uten carbis-hjul reagerer på fører-input?

Ikke rart det gikk som det gikk, sier nå jeg..

.....endelig noen som kommer med fasiten her !

Ligger forøvrig en liten lekkerbisken på finn.no - en SP1 med Øhlins foran og bak - endel fine carbon deler - og prikken i pølsa; BST -Carbisfelger - til den latterlige pris av 65 laken....

Vis Medlemmets Profil

143 Re: RR Lisens til helga on Tor 10 Mai 2012 - 17:55

http://youtu.be/tPZGrlDEcqQ Hvar det ca sånn du la ned sykkelen Haya

Vis Medlemmets Profil

144 Re: RR Lisens til helga on Tor 10 Mai 2012 - 19:28

Haya slapp vel aldri sykkelen, sies det?

Denne karen sklir av gårde, sittende på rattata'en ganske tidlig i crashet..

Vis Medlemmets Profil

145 Re: RR Lisens til helga on Tor 10 Mai 2012 - 19:38

Ja Trollerud men ser ganske likt ut i forhold til bildene,omtrent samme slipp?

Vis Medlemmets Profil

146 Re: RR Lisens til helga on Tor 10 Mai 2012 - 21:32

Tror jeg kom er stykke lenge gjennom svingen - var ved enden av curbsen da det slapp.

Vis Medlemmets Profil

147 Re: RR Lisens til helga on Fre 11 Mai 2012 - 9:36

Rudskogen en regnfull dag.Og haya ligger og lurer

Vis Medlemmets Profil

148 Re: RR Lisens til helga on Fre 11 Mai 2012 - 9:54

...men hvis den kajakken er av Carbon, stikker den vel LETT av fra deg???

What a Face

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6