Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Skisenter i Sogndal?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Skisenter i Sogndal? on Fre 31 Aug 2012 - 19:40

Noen fra Sogndal-traktene her?

Rykter vil ha det til at det skal finnes et tråkkemaskin-vrak av typen Hammerle ett eller annet sted i Sogndal.. What a Face

I tilfelle ikke alle er helt kjent med den eminente tråkkemaskinen Hammerle, legger jeg ut et bilde:

Gi lyd fra eder om eder skulle krysse sti med en slik en en gang? santa

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Skisenter i Sogndal? on Fre 31 Aug 2012 - 19:59

99Trollerud skrev:Noen fra Sogndal-traktene her?

Rykter vil ha det til at det skal finnes et tråkkemaskin-vrak av typen Hammerle ett eller annet sted i Sogndal.. What a Face

I tilfelle ikke alle er helt kjent med den eminente tråkkemaskinen Hammerle, legger jeg ut et bilde:

Gi lyd fra eder om eder skulle krysse sti med en slik en en gang? santa

Hva er det herren er på utkikk etter? Spesifikke deler, eller er alt av interesse? Har sendt forespørsel til en bekjent. Så får vi se om han kjenner til noe om dette rykte du snakker om, og så får vi se om han er interessert i å svare.

Mathias

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Skisenter i Sogndal? on Fre 31 Aug 2012 - 21:19

Jeg ønsker å finne ut hvordan hydraulikkpumpen sitter på disse orginalt. På min har noen som ikke burde hatt tilgang på vinkelsliper og sveiseapperat fått utfolde seg uforstyrret, resultatet har blitt der etter..

Takker for engasjementet, Mr Mvzx!

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Skisenter i Sogndal? on Fre 31 Aug 2012 - 21:37

KnutR

Admin
Visste du at det er en side som heter www.trakkemaskin.no?
Utrolig hva jeg snubler over på google.

Det er til og med et bildegalleri sortert på merkenavn og land. Og hvert bilde er merket med navn på fotograf.
http://www.trakkemaskin.no/default.asp?cid=1&lang=&visSokefelter=true
velg hämmerle og norge..

Det er til og med forum der!

..jeg som trodde at dette forumet var smalsporet... :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

5 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 6:04

Ikke dårlig, Knut.. Jeg er jo seff medlemm på Tråkkemaskinforumet også, men hadde ikke fått med meg bildegalleriet faktisk! Som de fleste ser, så er bildene i all hovedsak hentet fra Pistenraupe-forumet i Tyskland, men det var et norskt bilde der, fra Egedal, DET er et spor jeg må snuse litt på... Wink

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 7:26

Du har tydeligvis en tråkkemaskin.....og mangler bare en alpinbakke?

.....drar "kjekt å ha syndromet" et stykke lenger...

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 7:30

Hehe,ikke glem at han har en Brøyt også. Bare han får stikkesylinderen fiksa på den,så kan han bygge seg en bakke rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

8 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 7:32

Haya99 skrev:Du har tydeligvis en tråkkemaskin.....og mangler bare en alpinbakke?

.....drar "kjekt å ha syndromet" et stykke lenger...
Trollerud har jo gravemaskin også, så veien er nok kort til å lage alpinanlegg i Sande.
pig

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 8:12

Jeg har da råderett over nesten 2.000 mål med skog, og hvem har sagt at jeg skal preppe bare nedoverbakke?

Har da 3 stk snøscootere å utfolde meg på, de krever ikke nedoverbakke for å gi økt innhold av adrenalin i blodet..

-Tegner det seg ett bilde, nå? Cool

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 8:58

,,,og de tre scooterne virker? ....sporadisk - og så har du tråkkemakinen til å dra dem når de stopper ...fiffig.. hvis du får tråkkemakinen til å virke...ellers kan du jo ta Brøyten og lage skrapmetall av alt.... albino

....dette virker jo minst like gjennomtenkt som dine politiske vurderinger... elephant

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 9:04

KnutR

Admin
Klassisk eksempel på teorien "når et kjøretøy setter seg fast, ha noe større på lur til å dra det opp med."

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

12 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 9:09

edit:

Ser at Knuten snek seg inn her, mens jeg knotet ned ett svar til Haya. Men om folket sliter med å forstå gangen; så skal preppemaskinen kjøre først, og scooterene etterpå.. FYI..

I stedet for å være forutintatt negativ, kunne du spyttet noen peeng, og litt arbeidsinnsats i potten, og blitt medlem i Ådalanarkistscooterklubb, og gitt seriøst gass i vinterhalvåret?

Scooterkjøring er sykt artig, og trenger ikke koste all verden, det er mange billige scootere der ute nå. Men du vil vel heller sitte foran Mac'en vinteren igjennon, tenker jeg..

Politikk har jeg sluttet med. Det er Lassiez-faire som er veien å gå.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 9:23

OK så det er en forretningidé.... 3 defekte snøscootere av eldre modell - en defekt tråkkemaskin som er enda eldre - og en ubrukelig Brøyt som er steingammel - som grunnlagsinnvestering i et opplevelsesenter ....børsnotert?

....joda pågangsmot har du....

...synes de tankene om israce med Hayabusa o a var en bedre ide - skal jo bli tørre kalde vintre.... kanskje isseiling???

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 10:18

KnutR

Admin
99Trollerud skrev:edit:

Ser at Knuten snek seg inn her, mens jeg knotet ned ett svar til Haya. Men om folket sliter med å forstå gangen; så skal preppemaskinen kjøre først, og scooterene etterpå.. FYI..

Hva gjør du DA når preppemaskina paier?

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 11:02

[quote="99Trollerud"]

... Men om folket sliter med å forstå gangen; så skal preppemaskinen kjøre først, og scooterene etterpå.. FYI..

Scooterkjøring er sykt artig, og trenger ikke koste all verden,quote]
Sliter litt med å forstå tankegangen her, kan det virkelig være så sykt artig å kjøre bak en tråkkemaskin i 10-15 km/t? What a Face
Det kan være artig med snescooter, men man trenger stort sett ikke å tråkke løyper for å få det til.
Du snakket også om at man ikke trenger en nedoverbakke for å få adrenalin i blodet, men en lang og bratt motbakke hjelper godt på.
Prøv å se om du ikke kan få veksla inn den skogen din i et fjell

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Skisenter i Sogndal? on Lør 1 Sep 2012 - 12:38

[quote="jhn"]
99Trollerud skrev:

... Men om folket sliter med å forstå gangen; så skal preppemaskinen kjøre først, og scooterene etterpå.. FYI..

Scooterkjøring er sykt artig, og trenger ikke koste all verden,quote]
Sliter litt med å forstå tankegangen her, kan det virkelig være så sykt artig å kjøre bak en tråkkemaskin i 10-15 km/t? What a Face
Det kan være artig med snescooter, men man trenger stort sett ikke å tråkke løyper for å få det til.
Du snakket også om at man ikke trenger en nedoverbakke for å få adrenalin i blodet, men en lang og bratt motbakke hjelper godt på.
Prøv å se om du ikke kan få veksla inn den skogen din i et fjell

lol!

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com

17 Re: Skisenter i Sogndal? on Tir 11 Sep 2012 - 23:39

99Trollerud skrev:Jeg ønsker å finne ut hvordan hydraulikkpumpen sitter på disse orginalt. På min har noen som ikke burde hatt tilgang på vinkelsliper og sveiseapperat fått utfolde seg uforstyrret, resultatet har blitt der etter..

Takker for engasjementet, Mr Mvzx!

Gått noen helger her, hvor vedkommende i Sogndal skulle undersøke litt for meg. Tror han var langt mere interessert i andre ting enn en gammel Hammerle de siste helgene, men hvis han skulle skeie ut å finne ut noe nyttig gir jeg lyd fra meg.

Sist endret av Mvzx9r den Ons 12 Sep 2012 - 10:53, endret 1 gang (Reason for editing : Generellt dårlig stellt med skriftlige kunnskaper hos meg;))

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Skisenter i Sogndal? on Ons 12 Sep 2012 - 7:07

Jeg kan vente. Jeg er flik til det. cyclops

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]