Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Suki m turbo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Suki m turbo on Fre 31 Aug 2012 - 22:39

Denne ser ut til å være tungsolgt,mener den lå til salgs for et halvt års tid siden også,til en høyere pris.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=36914282

Må vel være verdt prisforlangende?

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

2 Tja on Fre 31 Aug 2012 - 23:05

Verdien kan sikkert diskuteres men at bremsekaliperene er bra er ighvertfall dritprat.
Alle rangerer disse til å være de dårligste kaliperene fra Japan.

BremseSKIVENE derimot er topp notch men det vet visst ikke selger....

Hva annet vet han ikke ?

Stiller meg og litt tvilende til 275hk på bakhjulet....

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Suki m turbo on Fre 31 Aug 2012 - 23:44

Med god grunn.. Denne bremsa 252 på hjulet i benken til Marklund med 0,9 bars trykk..
Veldig bra dèt, så jeg skjønner ikke hvorfor selger vil "lyve på seg" 23 hk... Kanskje han husker "feil" infoen han fikk fra selger?!... :) (Han som "bygde den" er en kompis av meg)

Ved 1,3 bar var den oppe i den effekten selger oppgir, men Erik mente det aaaldri kom til å holde, (Det eneste som er gjort med motoren er en liten de-komp.. Husker ikke om det ble satt på en tykkere el. bare dobbel toppakning..) så de satte ladetrykket til 0,9.. = 252 hk.

Og ja, det sitter kraftigere clutchfjærer på.. :)

Men den sykkelen går som et "piska skinn" !!!! Nesten verdt 70k. bare å prøve den!..
Drar bakhjul i 6.giret.... :)

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 1:24

Bygd av "MC Expressen", "5 lag klarlakk"..
Har nok stått mest i stua tenker jeg... :)

"Han som bygde den"... er vel han som monterte masse stasj og lakket for harde livet.
Den som har gjort noe vesentlig på denne Gixxer'en er Marklund, men noen bilder av det ser vi jo ikke uten at kåper demonteres. :)

Prisen bør vel ligge max 10-15k over pris for 98 Gixxer 750 uten turbo.

Slike "mods" gjør det vel vanskeligere å selge egentlig.
Blir nok liggende ett år til på Finn.
:)

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 8:28

Nei, han som "bygde den" Bygde den faktisk! -Ikke motoren, men alt annet..
Denne var en kræsjet sykkel som ble oppbygd med deler fra en Marklund-sykkel.
Skal ikke gå inn på detaljene, men litt jobb har det da vært. :)

Dessuten er bakramma/seteramma ombygd, eksosen er hjemmelagd og gaflene oppgradert ++..

Ikke noe kjempeprosjekt akkurat, men nok til at forrige eier kan si han har "bygd" den, uten å lyve..? :)

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 12:39

Continental skrev:Nei, han som "bygde den" Bygde den faktisk! -Ikke motoren, men alt annet..
Denne var en kræsjet sykkel som ble oppbygd med deler fra en Marklund-sykkel.
Skal ikke gå inn på detaljene, men litt jobb har det da vært. :)

Dessuten er bakramma/seteramma ombygd, eksosen er hjemmelagd og gaflene oppgradert ++..

Ikke noe kjempeprosjekt akkurat, men nok til at forrige eier kan si han har "bygd" den, uten å lyve..? :)

OK.
"I stand corrected!" :)
Morsom sykkel åkkesom. :)

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 18:00

@continental,det høres ut som du kjenner godt til denne. Hva mener selger med at "ekstra forsterkininger gjordt i motor ... laget for og holde og tåle mye denne" ? Kmstand 5k etter at den var ombygd,vet du hvor mye motor kjørt før den tid? Og ble den bygd opp med "gammel" turbo?

rabbit

8 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 19:28

Jada, jeg kjenner godt til denne sykkelen!.. Very Happy
Nå aner jeg jo ikke hva nåværende eier har gjort med den, så jeg kan kun svare for inntil tre år siden.. (tror jeg det var)
En kompis har hatt den i maaange år, og det har ihvertfall stått to, om ikke tre forskjellinge turboer på den. De har ikke vært byttet pga. havari, snarere ønske om mer effekt! Husker at med det første turbokit`et benket den 197 hk. på hjulet! :)

Har kjørt mange turer med forrige eier, og det var veldig irriterende å se han dra på bakhjulet på strekka "uansett fart".. :) Jeg lå et gear eller to lavere enn vanlig på den gamle Gsxr750`en min når vi var på tur.. -bare så jeg hadde effekt nok til å holde litt følge når han dro på.. :)

For å være ærlig, så har jeg ingen kjennskap til noen "ekstra forsterkninger" i motoren.. Kan kanskje tenkes at toppakningen er noe spesialgreier, men utenom dèt har jeg ikke hørt om noe ekstraordinært.. Motoren har holdt bemerkelsesverdig bra i disse årene, men den har nok vært åpnet et par ganger tror jeg.. han kompisen min er en skikkelig petimeter-type, så i hans eie har den vært utrolig godt tatt vare på!

Hvordan dèt forresten?.. Vurderer du å ringe å gi selger et skambud? :)
Jeg lover deg, kjøper du denne legger du deg med et svært glis kvelden etter en kjøretur!.. -om du greier å beholde lappen.. (og livet...) scratch

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 21:14

Continental skrev:Hvordan dèt forresten?.. Vurderer du å ringe å gi selger et skambud? :)
Jeg lover deg, kjøper du denne legger du deg med et svært glis kvelden etter en kjøretur!.. -om du greier å beholde lappen.. (og livet...) scratch

Bor bare en liten kveldstur unna,så hadde jo fristet å tatt seg en tur. Men kanskje best å la vær clown

10 Re: Suki m turbo on Lør 1 Sep 2012 - 21:15

Må være ekstra jævlig når clutchenhendelen er kort utgave samtidig som clutchen er steinhard fra før av :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]