Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

EU kontroll av MC, here we go again!

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 5]

1 EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 12:16

Da er de reguleringskåte eu byråkratene på'n igjen...

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10060527

Synes det er for jævlig at AP'ne skal tre regler og drit nedover øra på oss når det norske folk faktisk har sagt nei to ganger til å bli styrt fra Brussel...

Vis Medlemmets Profil

2 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 12:35

AP er ikke noe Arbeiderparti, det er et parti kuppet av norske, europavennelige adelsfamilier. Lojaliteten er mot fiffen, ikke mot folka "på gølvet"..

Sjekk "slektstreet" til Jens, du finner Stoltenbergerene litt nede på siden..

http://no.wikipedia.org/wiki/Heiberg

Ikke mange arbeidsfolk å finne der?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 12:42

Nå er vel Høyre like EU-vennelig - hvis ikke enda mer - så alternativet til AP gir ikke relief...

Så klapp igjen med sytinga ....

Vis Medlemmets Profil

4 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 13:22

99Trollerud skrev:AP er ikke noe Arbeiderparti, det er et parti kuppet av norske, europavennelige adelsfamilier. Lojaliteten er mot fiffen, ikke mot folka "på gølvet"..

Folka på gølvet,du. Det e jo ikke så mange igjen på gølvet.
Det e vel ikke AP som e det mest EU-vennlige partiet, men det har ingen betydning.
Hvilket parti skulle regjert om vi skulle unngått dette?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 13:26

99Trollerud skrev:AP er ikke noe Arbeiderparti, det er et parti kuppet av norske, europavennelige adelsfamilier. Lojaliteten er mot fiffen, ikke mot folka "på gølvet"..

I det "slekstreet" der var jo halve AP og halve Høyre.
Men det viser jo ganske klart at det fremdeles er gamle adelsfamilier som sitter i de sentrale posisjoner her til lands.

Æniweis er det vel Moder Gro som skal ha brorparten av skylda for at idiotene i Brussel regjerer også her på berget.

Med så mye olje, gass og fisk vi besitter hadde de vært null problem å beholdt nasjonen selvstendig.

Isteden er vi den værste hora i hele eøs, vi innfører direktiver før de er ferdige med å viske om dem på bakrommene. Som belønning får Gro, Jaggen og andre svimehuer lov til å besitte "viktige" verv.

Og hva har VI fått igjen?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 13:34

Voodoodoo skrev:

..åpne grenser og fri arbeidsinnvandring... slippe å stå i 3.verden køen når vi reiser ut av Gnore....

...og lavest arbeidsledighet i verden/Europa -samt høyest levestandard.

...tabben var folkeavstemming - skulle aldri hatt det - folket har ikke evnen til å ta store beslutninger - bare til å si "NEI for faen!"...

Vis Medlemmets Profil

7 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 13:48

Haya99 skrev:
Voodoodoo skrev:

..åpne grenser og fri arbeidsinnvandring... slippe å stå i 3.verden køen når vi reiser ut av Gnore....

...og lavest arbeidsledighet i verden/Europa -samt høyest levestandard.

...tabben var folkeavstemming - skulle aldri hatt det - folket har ikke evnen til å ta store beslutninger - bare til å si "NEI for faen!"...

Ser intet positivt med åpne grenser og fri arbeidsinnvandring, har reist før 1994 og opplevde aldri å stå i 3dje verdenkøen, arbeidsledigheten i EU har med vanstyret i EU å gjøre.
At det foreløpig er bedre her på berget har intet med EØS å gjøre.
Levestandarden her hjemme har gått en vei fra den dagen de fant det sorte gull i nordsjøen og at den tids politikere faktisk sto i mot presset fra USA og andre nasjoners parasitter som ville "hjelpe" oss med å utvinne.

Faktum er at Norge som selvstendig stat opphørte i 1994 selv om folket hadde sagt et klart Nei til å bli styrt fra Brussel.
Vi er altså redusert fra et Demokrati til å bli en del av et forent europa.

Men det værste er denna eu kontrollen... Hva skal du gjøre med karbongrisen din da?

Vis Medlemmets Profil

8 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 13:59

...ja der gjorde Arbeiderpartiet en god jobb ....med olja - tenk tanken at landet da hadde blitt styrt av de nå så populære Erna & Siv - hva hadde skjedd da? Minst mulig statlig innblanding.... og får de reint flertall i 2013 så skal de vel selge Statoil og Telenor + resten - hvis de følger sine egne prinsipper og overbevisninger.

....hvis du leser innlegget om den kontrollen så ser du at det mest sannsynlig ikke blir noe av...

...er det ikke EU-regler som gjør det mulig å få registrert lovlig diverse egne bygg også?

Vis Medlemmets Profil

9 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 14:06

Ser at det fremdeles er lett å fyre politikerspira i Haya, ja.. Wink

Bare å gi faen i alt, før jul er det kroken på døra for hele Euroen, og Usa ligger ikke langt unna.. Siv, Jens eller Erna er totalt ubetydelige i det store bildet, så ikke kast bort tid på slikt..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 14:14

....forstår at du gir opp Hollis... hvordan var den med "Peak Oil" igjen ?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 14:59

Peak Oil er fryktelig enkelt å forklare, men desverre mangler mottakerene forståelsen som kreves. Mennesker som anser seg selv som oppegående lever i den villfarelse at verdens vekst er en linejær affære, og dem mangler forståelsen for de bakenforliggende økonomiske tiltakene som forsøkes når "smarte" politkere og økonomer skal omgå Peak Oil-problemet.

Samme hjernedøde skare er det som står frem i media og snakker om behovet for mer boligbygging, de har desverre ikke forstått noen verdens ting. "The Broken Window Fallacy" er Keynesianerenes fundament for økonomisk vekst, ja så ille er det, at Nobel-komiteen ga Paul Krugman heder og ære, en mann som mener at 11. september er bra for økonomien, fordi bygningene må gjenreises.

Jens elsker Keynes, og med Keynes som rollemodell skal Jens bruke skattebetalerenes penger på å skape jobb for 70.000 nye skattebetalere årlig, i en nasjon der arbeidsløsheten er null. Han skal med andre ord ansette 70.000 spanjoler og polakker pr år, all in the name of John Maynard Keynes.
-For meg er det HINSIDES all fornuft at voksne mennesker støtter dette systemet. Hele verden er i knestående nå, men også det siste landet på kloden som ennå ikke er helt nede i grøfta ønsker å bruke samme økonomiske modell som alle de skakkjørte nasjonene.. Jøsses meg..

OK, så jeg er lett å fyre, jeg også.. bounce

Vis Medlemmets Profil

12 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 15:10

Joda alle forstår hva "peak oil" er .... problemet var bare at de finner så jævla mye olje at det bare er tull - nå blir US snart selvforsynt med olje - og vi trodde Nordsjøen var tom - men nei gitt.... største problemet er vel at oljeprisen blir for lav.... Twisted Evil

....innrøm at du tok feil der - så skal jeg innrømme at jeg tar feil hvis det skjer (at jeg tar feil).... Basketball

Vis Medlemmets Profil

13 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 15:27

Nordsjøen er og blir tom, selv om noen hauser opp dette "Sverdrup" feltet, som kan holde kloden forsynt med olje i 3-4 dager. Det monner INGENTING, absolutt NULL..

Skifergass og skifer olje.. Ja-ha.. Vi får vente å se, men jeg har null tro på det også, og dessuten så er det irrelevant om "Usa er selvforskynt med olje", det hjelper dem ingen ting om alle de nasjonene de gjør business med IKKE har olje og er konk, verden er uendelig mye mer komplisert enn at en nasjon skal kunne berge seg selv. (Noe de selvfølgelig ikke vil gjøre, alt det derre skiferoljepjattet er ren og skjær propaganda.)

Du må få fokus vekk fra hvor mange liter olje folk vil finne, og over på hvor mye økonomisk vekst man må ha for å videreføre den veksten man har hatt, OG som har dannet grunnlaget for alle verdens økonomiske prognoser og påfølgende investeringer? DET er det som er av relevanse; Får man ikke VIDEREFØRT den veksten man har LAGT TIL GRUNN, vil man få en resesjon, og vårt system tåler ikke resesjoner, de fører til kollapser. Ref CDS'er som pr idag er den største trusselen for verdensøkonomien, 32x verdens BNP til utbetaling om Hellas defaulter, og noen folk bekymrer seg over størrelsen på Johan Sverdrup?? confused

Vis Medlemmets Profil

14 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 15:36

HERRRLIG!!!
Dette er nesten som i gamle dage, jo! Tråden sklei ut i andre innlegg, og kampen er i gang! Very Happy

*popcorn*

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

15 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 15:39

Haeggis Knekkline skrev:HERRRLIG!!!
Dette er nesten som i gamle dage, jo! Tråden sklei ut i andre innlegg, og kampen er i gang! Very Happy

*popcorn*
Og Haya logga ut..
tror jeg bare spiser middag jeg?

Vis Medlemmets Profil

16 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 15:41

Det er ikke noe kamp. Haya lever på en flat planet som er senter i et univers der sola kretser rundt vår flate skive. Merkelig nok tør han å ta opp seiling som hobby, men så lenge han holder seg innenfor Ferder Fyr, er det vel ikke så stor sjanse til å ramle utfor kanten?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 16:17

"...'tis called the Disc World. Floating trough the galaxy on the back of four elephants resting on a giant turtle..."

18 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 16:26

KnutR

Admin
Haeggis Knekkline skrev:"...'tis called the Disc World. Floating trough the galaxy on the back of four elephants resting on a giant turtle..."
Æsj, jeg var ute en tur og rakk ikke komme med det sitatet.. Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

19 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 17:06

Når Hollerud er på viddene skriver han mye - det skaper mer forvirring.... og å nekte på fakta er et annet knent triks...

Når US blir selvforsynt -så blir det mer olje til resten; en høy oljepris setter fart i letingen og tekken for å skvise ut mer - ref fra 30% utnyttelse til 60% som Statoil regner med å klare - samtidig pågår det utvikling av andre energikilder + mer effektiv bruk av de vi har.

Tullingene som spår at alt går i dass gjør alltid den kardinalbommerten at de tror verden ikke utvikler seg videre. Men den teknologiske utviklingen akselrerer - voldsomt - og problemer løses fortere enn de oppstår.

Store konflikter i verden i dagen har bunn i noe så utdatert som religion ....basic uvitenhet og intoleranse - middelalderske problemstillinger...
men de vil gå over de også etterhvert....

Vis Medlemmets Profil

20 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 17:28

Utviklingspotensialet til menneskeheten som sådan er helt uinteressant så lenge oligarkiet fundamenterer sin makt ved å kontrollere olje - som vi har gjort oss avhengig av...

INGEN alternative energikilder vil bli implementert i daglidagse kjøretøy uten at DE fortsatt styrer det.

21 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 18:25

Det gjøres ingen kardinalbommert. Vi påpeker en feil hos "dere", og dere unnlater å svare for dette. Taktikken dere bruker er velkjent, man forsøker å få motparten til å virke dumme og bakstreverske. Greit nok for meg. Slikt går ikke inn på meg.

La meg forsøke, nok en gang, å forklare hvor Haya mister tråden:

Problemet er TAKTEN eller HURTIGHETEN veksten må skje under når vi skal ha evig vekst. Vi skal ha evig vekst på investeringene våre, og vi skal ha avkastning på avkastningen, eller "renter, og renters rente" som vi sier i hverdagen?

Renters rente er gøy en stund. Samme er boligboblen i Oslo. Dobling av innskuddet etter kun få år virker som velsignelsen som skal gjøre alle nordmenn til rike eiendomsbaroner på 1, 2, 3 nå?
-Jeg prøver å få folk til å tenke selv;

I Oslo har man hatt en vekst i boligprisen på over 10% pr år de siste årene. Alt vel og bra for de som har kjøpt? Det virker slik på avisoverskriftene?

Forsøk å følg med nå:

10% årlig vekst dobler innskudet ditt på 7 år. -OK, ingen problem?

-La oss se;

Leiligeht til 1 mill i 2000:
2007 2mill
2014 4mill
2021 8mill
2028 16mill
2035 32mill

Ja, i teorien kan de som kjøper nå, gå en fin pensjonstilværelse i møte når leiligheten er nedbetalt?
-Skulle man tro?

-Igjen, la oss se:

Hva med de som allerede HAR bolig til 20 mill? Hvordan vil dette gå for dem?

2007 20mill
2014 40mill
2021 80mill
2028 160mill
2035 320mill

-La oss fortsette:

2042 640mill
2049 1.280mill
2056 2.5 milliarder
2063 5 milliarder
2070 10 milliarder kroner..

-Som man kan se vil en enebolig på Frogner være værd ett Statsbudsjett om 150 år omtrent. Haya ser ikke problemet i dette, der er vår grunnelggende uenighet.

Akkurat 100% det samme regnestykket kan man bruke på ALT som har med vekst i samfunnet:

Jens LAGER 70.000 nye jobber pr år, for å få en 5% økonomisk vekst i Norge. Merk at VEKSTEN er behovet, nordmenn har alle de jobbene de vil ha, vi må hente inn utlendinger for å fylle opp disse ledige stillingene, men Gud forby at vi skulle begynne å snakke negativt om slikt, vi vil vel ikke være snevre gjøker og innvandringsfientlige?

Skal Jens få sine 5% årlig vekst, dobles "kapitalen" på 14 år. Jeg fortsetter tall-leken:

La oss bruke Oslo Kommune som eksempel. Det bor 500.000 mennesker i Oslo, og vi kan anta at befolkning og økonomien øker paralellt?

2010 0,5mill
2024 1 mill
2038 2 mill
2052 4 mill
2064 8 mill

Når ungene som fødes idag blir pensjonister skal det være dobbelt så mange mennesker i Oslo som det er i Norge idag.

Haya må snart ta inn over seg at det er en GRENSE for vekst, være det seg økonomisk vekst eller befolkningsvekst.

Den økonomiske veksten i verden stoppet opp i 2008. Siden 2008 har verdens økonomien gått ned, produksjonsmessig, men pga alle de politiske "redningspakkene", eller pengetrykkingen, som det faktisk er, har alt blitt dyrere, som boligene i Oslo og bensinen dere kjøper. Nå førstkommende torsdag skal den europeiske sentralbanken KANSKJE trykke enda mer penger. Gjør den det, kan dere regne med enda dyrere bensin o enda dyrere mat. Gjør den IKKE det, kan dere logge dere på nettet og sjekke aksjekursene.. Da vil dere se Oljefondet og pensjonene deres forvitre i en rasende fart..

-Men ikke bekymre dere! Haya forteller oss at alt skal bli så bra, når bare "ny teknologi" kommer på banen?

Det haster litt med denne teknologien, Haya, håper den kommer før nyttår, hvertfall?

Smaker popcornet, Hæggis? Det er lurt å spare litt, Usianerene sliter med tørke og neste år er nok også popcornet dobbelt så dyrt.. pale

Vis Medlemmets Profil

22 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 18:43

Hehe,jeg liker "pessimismen" din,Trollerud,og måten du får det sagt:) Med den innstillingen er det ihvertfall ikke mulig å bli skuffet.

Selv har jeg minimal greie på økonomi,men jeg ser jo at huset som jeg kjøpte i 1990 for en halv million,og som i dag er taksert til nærmere 3 ikke har gjort meg en krone rikere.Jeg står jo egentlig på stedet hvil,da alt annet også har steget tilsvarende.

Men hva har egentlig dette med EU-kontroll på mopper Question

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

23 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 18:44

Glitrende, Hallis! Jo takk, popcornen smaker fortreffelig akkurat NÅ! :-D

24 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 21:14

Hollis ser 150år fram tid - men tror det går til helvete før Jul? affraid

Nå var det vel Gro som slo fast engang at det beste var en liten vekst - ikke 0-vekst som diverse grønne friker bablet om - det er jo i prinsippet som å balansere på en knivsegg - men en liten bærekraftig vekst.

Vi har i Norge i år en relatvt krafig vekst på 4% - det er ganske mye sett ifht dagens int. situasjon -men 1,5-2,5% er nok bra over tid.

Og -igjen Hollis forutsetter at alt er som før - at det ikke skjer noe nytt eller ting endrer seg; jeg tror bestemt at om 50år vil det vi idag kaller miljøproblemer være historie. Man kan jo studere diverse større byers historie -så ser man paralelle problemer som vi globalt har idag med forurensing og død - som har vært løst opp igjennom historien når ting har tilspisset seg.

Og om boligprisene; det skal bare små endringer i skatteregler - eller hvordan folk ser på det å ha bolig til før alt kan endre seg mye; f.eks at presset mot byene avtar fordi man ikke er avhengig av å gå til en fysisk plassert jobb eller studieplass lenger.

Skal man mene noe om frantida må en ikke gå i baklås i dagens virklighet - men være litt åpen for nye ting.

Vis Medlemmets Profil

25 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 4 Sep 2012 - 21:38

Haya99 skrev:Hollis ser 150år fram tid - men tror det går til helvete før Jul?

Hollis sin påstand er at det GIKK til helvete i 2007 / 2008 og at verdensøkonomien har blitt holdt oppe vha pengetrykking siden da.

Man må vite hva CDS'er er, for å forstå dette. Håpet mitt er at Haya en dag forstår hva CDS-ene gjør med verdensøkonomien..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 5]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next