Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

EU kontroll av MC, here we go again!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 5]

101 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 9:52

Men HVORFOR får Kina opp øynene for disse bankene?

Her må man forstå BRICS misnøye med QE-infinitys innvirkning på dollarkursen. Kina har astronomiske summer i dollar-baserte obligasjoner, og allerede nå er USD ned 0,5% som konsekvens av Bens uttalelser. Kineserene er igang med, og kommer til å fortsette med, å selge seg ned i USD. Vi vil se en enda svakere USD i tiden fremover.

Kineserene har lite lyst på japanske yen, nå er jo jaggu et japansk "tea-party" under oppseiling der borte, neppe noe gode nyheter for verdens finansmarkeder om Tokiobørsen blir stengt?

Så hvor skal de snu seg med pengene sine? BRICS vil nok få en stor andel internt, Iran vil få solgt olje til BRICS, men så er jaggu ikke verden stor nok til å få plassert alle disse pengene, så europa er vel mer et "nødvendig onde" vil jeg tro..

-Husk nå på at ved å eie disse bankene, eier man GJELDEN til kundene+ Det blir som John Fredriksens oppkjøp av inkassobyråer nå som tank-markedet ikke er like lukrativt?
Har du CASH til å kjøpe gjelden til 50 millioner mennesker, og lukker døren for disse menneskenes muligheter for å få sanert gjeld, har du fått deg 50 millioner slaver som må fore deg med penger resten av livet.

-Et greit alternativ til amerikanske obligasjoner som skal vannes ut til ingenting iløpet av noen år? Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

102 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 10:07

Haeggis Fixed Line skrev:PROBLEMET - er jo at du og alle andre überkonservative wannabepolitikere ønsker å ivareta dagebs system. Et pill råttent og høyst urettferdig system, utviklet for å holde de svakeste langt nede pg en liten elite trygt bevart på toppen.
Det merkelige, synes jeg, er at dere som kjemper hardest for å la ting være som det er, ikke synes å fatte at DERE også holdes nede og ikke har en snøballs sjans i helvete til å bli en del av den eliten dere så hardt kjemper for å forsvare.
Litt som middels inflytelsesrike vasaller som gjør ALT for å støtte sin despotiske slottsherre (sett i middelalderperspektiv)...

Tjæææ er det så veldig urettferdig? Er det ikke så like muligheter som det noengang har vært i historien?

Ref Røkke og Fredriksen - to av de mest profilere rikingene her i landet - jobbet seg opp fra nothing - ingen gamle penger eller privilegier der.

OK jeg jobber ganske mye men jeg har et valg - føler jeg har mange muligheter .....

Skulle gjerne likt å få et innblikk i det rettferdige systemet du vil bytte det nåværende ut med.
Er sikker på at mange klarer å påpeke mangler ved dagens system - men jeg har til gode å få en bra innføring av hva som skal/bør komme istedet?

Vis Medlemmets Profil

103 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 10:13

Haya99 skrev:..men jeg har til gode å få en bra innføring av hva som skal/bør komme istedet?

Enig med deg der! Det er ikke lett å erstatte et system der vi som lever i det lever av å tære på en en ressurs som aldri vil komme tilbake. Det ER digg å være verdens rikeste nasjon!
-Så la oss la etikk og moral ligge til neste generasjon..

Vis Medlemmets Profil

104 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 10:16

99Trollerud skrev:Men HVORFOR får Kina opp øynene for disse bankene?

Her må man forstå BRICS misnøye med QE-infinitys innvirkning på dollarkursen. Kina har astronomiske summer i dollar-baserte obligasjoner, og allerede nå er USD ned 0,5% som konsekvens av Bens uttalelser. Kineserene er igang med, og kommer til å fortsette med, å selge seg ned i USD. Vi vil se en enda svakere USD i tiden fremover.

Kineserene har lite lyst på japanske yen, nå er jo jaggu et japansk "tea-party" under oppseiling der borte, neppe noe gode nyheter for verdens finansmarkeder om Tokiobørsen blir stengt?

Så hvor skal de snu seg med pengene sine? BRICS vil nok få en stor andel internt, Iran vil få solgt olje til BRICS, men så er jaggu ikke verden stor nok til å få plassert alle disse pengene, så europa er vel mer et "nødvendig onde" vil jeg tro..

-Husk nå på at ved å eie disse bankene, eier man GJELDEN til kundene+ Det blir som John Fredriksens oppkjøp av inkassobyråer nå som tank-markedet ikke er like lukrativt?
Har du CASH til å kjøpe gjelden til 50 millioner mennesker, og lukker døren for disse menneskenes muligheter for å få sanert gjeld, har du fått deg 50 millioner slaver som må fore deg med penger resten av livet.

-Et greit alternativ til amerikanske obligasjoner som skal vannes ut til ingenting iløpet av noen år? Evil or Very Mad

For en uke siden skulle jo EU gå til helvete før jul - men det tror ikke Kineserne - og nå mener Hollerud at det er US som går til helvete innen kort tid - det svinger litt?

OBS dollaren gikk ned 0,5% - dæven det er jo et sikkert tegn på at verden as we know it går ad dundas!

Hvis vi først snakker valuta - en langsiktig treng er at asia styrker seg på bekostning av dollar og euro - kun Kina holder en kunstig lav kurs - men den må de slippe fritt en eller annen gang. Da vi valutaene stabilisere seg ifht til hverandre slik at US og EU varer blir billigere - og gjeld i euro/doller faller relativt - mens EU og US får fart på økonomien igjen pga kursfallet.

Sånn fungerer er sundt marked.

At Hollis kan google og prøver seg med noen forkortelser han ikke forstår bæret av gjør ikke mye inntrykk her i gården.

Vis Medlemmets Profil

105 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 10:36

Oj, oj, oj... Jhn er ihvertfall ærlig, og sier at han ikke forstår det jeg skriver.

Haya forstår angivelig det jeg skriver, men klarer ikke å finne logikken i det?

-Det hadde vært enklere om du også hadde innrømmet at du ikke forstår dette, for nå må jeg gjenta og gjenta og gjenta i det uendelige.. Men sånn går nu dagan?

En del GRUNNELGGENDE forståelser MÅ på plass før dette kan komme noen vei, Haya. Dette er både enkelt og komplisert på en gang, men å lukke øynene for SAMMENHENGENE her er det samme som å melde seg ut av debatten?

Ser du en TREND på denne kurven:

Ser du en her?

Her?

Eller kanskje her?

Kan vi si noe om hva vi kan forvente av fremtiden, ved å titte bakover?

Jeg mener vi kan. Og som det siste bildet viser, skal alle småbarnsforeldre være glade for at evig-vekst-statistikk ikke gjelder barnetenner.

Vis Medlemmets Profil

106 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 11:01

Er jo ganske morsomt at du fremstiller deg som en som har sett lyset - mens vi som har en litt mer normalt syn på hva som skjer er tullinger som ikke forstår en dritt.

Av de kurvene er befolkningutviklingen den viktigtse;

De flest som vet noe om dette er enige om at veksten vil flate ut når verden kommer opp på et opplyst og velstandsmessig akseptabelt nivå - så blir neste problem kanskje forgubbing - ref Europa og Japan.

Jeg må innrømme at sånne jævla dommedagsprofeter irriterer meg noe jævlig - sånne tullinger har eksistert til alle tider - men verden går videre hver gang - tross kriger og katastrofer og tilbakeslag - utviklingen går videre.

Du kunne vist en kurve til - utvikling av mengde kunnskap - den ville være den bratteste av alle.

Vis Medlemmets Profil

107 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 11:12

Fint. Nå kommer vi litt videre!

Du ser det positive i at befolkningsvekst avtar. Kan jeg da konkludere med at vi kan finne en "max-grense" for klodens befolkningstall?

Om vi kan enes om hvor mange mennesker, hvor mange tigre, hvor mange tunfisk, isbjørn, hval og annet som skal ha livets rett, kan vi bygge videre på det, og forsøke å finne et nivå som vi skal sikte oss inn mot, istedet for å hele tiden si MER, MER, MER?
-For nå hvr vi hvertfall blitt enige i at både du og jeg mener at veksten før eller siden MÅ opphøre?

Dette var nyttig. God å se at vi kanskje ikke er SÅ uenige som det kan virke som på overflaten..

Vis Medlemmets Profil

108 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 11:15

PS!

Peter har oppdatert bloggen sin!

http://www.peterwarren.no/

Vis Medlemmets Profil

109 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 11:31

99Trollerud skrev:PS!

Peter har oppdatert bloggen sin!

http://www.peterwarren.no/

Warren prøvde for noen år siden å starte egen bank - det gikk dårlig - han er nok litt vonbråten etter det...

- han har såvidt jeg ser ingen klare konklusjoner - bare noen kommentarer - han innrømmer vel i motsetning til endel andre at han ikke har sett noe stert skinnende lys enda....

Vis Medlemmets Profil

110 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 11:40

99Trollerud skrev:Fint. Nå kommer vi litt videre!

Du ser det positive i at befolkningsvekst avtar. Kan jeg da konkludere med at vi kan finne en "max-grense" for klodens befolkningstall?

Om vi kan enes om hvor mange mennesker, hvor mange tigre, hvor mange tunfisk, isbjørn, hval og annet som skal ha livets rett, kan vi bygge videre på det, og forsøke å finne et nivå som vi skal sikte oss inn mot, istedet for å hele tiden si MER, MER, MER?
-For nå hvr vi hvertfall blitt enige i at både du og jeg mener at veksten før eller siden MÅ opphøre?

Dette var nyttig. God å se at vi kanskje ikke er SÅ uenige som det kan virke som på overflaten..

Løsningen pekte jo Gro på i 1987 - "bærekraftig utvikling" - det er ikke verre enn det.

Det tar noe tid å komme dit - ref at første globale møte om miljø var i 1972 -så har ikke dette pågått så veldig lenge (store sammenhengen) - vi har jo hatt noen runder med fornekting av miljøproblemer - og der var vel herr Hollerud en av de som talte corporate powers sak imot at det var noe poeng.

Det ser vel ut til at de fleste etterhvert innser at noe må gjøres.

Vis Medlemmets Profil

111 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 12:10

"Bærekraftig" er en floskel. Det finnes miljøvernere som vil slutte å produsere kjøtt, fordi vi kan brødfø flere mennesker om alle kun spiser korn og grønnsaker. Så ja, kanskje det er plass til en god del fler her..

Bærekraftig må si noe konkret om hvilke rammer vi skal være bærekraftige under?

Fra mennesket begynnte å rusle rundt på kloden, og frem til for 1.000 år siden var vi 500 millioner mennesker her. -Rimelig "bærekraftig" det? På den tiden var mennesket en del av næringskjeden, og kunne risikere å ende opp som ulvemat om man ikke var forsiktig. Så forlot vi næringskjeden, og vokste på bekostning av resten av faunaen. Nå sikter vi oss inn mot 9 milliarder mennesker innen få år. Alle rovdyr er utryddet, nå er menneskets eneste fiende andre mennesker. Aldri før har vi vært flere rike mennesker, aldri før har vi vært flere fattige. Aldri før har flere mennesker hatt så mye persolig velstand, aldri før har det vært flere syke og hjemløse. Aldri før har vi produsert så mye mat, aldri før har flere mennesker dødd av sult og underernæring.

-Jaggu glad jeg er av dem som har sølvskjeen i munnen.. Og ikke faen om jeg gidder å ofre en tanke på dem som lever i fattigdom..

Vis Medlemmets Profil

112 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 13:30

99Trollerud skrev:"Bærekraftig" er en floskel. aldri før har flere mennesker dødd av sult og underernæring.

-Jaggu glad jeg er av dem som har sølvskjeen i munnen.. Og ikke faen om jeg gidder å ofre en tanke på dem som lever i fattigdom..

Bærekraftig er svært konkret og relativt enkelt å forstå:
«en utvikling som imøtekommer behovene til dagens generasjon uten å redusere mulighetene for kommende generasjoner til å dekke sine behov»

Det med sult er direkte feil.

Det siste utsagnet vitner om en avstumpet tosk som slenger rundt seg med utsagn i hytt og pine.

Vis Medlemmets Profil

113 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 13:44

Haya99 skrev:
Det med sult er direkte feil.

-In the Asian, African and Latin American countries, well over 500 million people are living in what the World Bank has called "absolute poverty"

-Every year 15 million children die of hunger

-For the price of one missile, a school full of hungry children could eat lunch every day for 5 years

-Throughout the 1990's more than 100 million children died from illness and starvation.

-One in twelve people worldwide is malnourished, including 160 million children under the age of 5

-Nearly one in four people, 1.3 billion - a majority of humanity - live on less than $1 per day, while the world's 358 billionaires have assets exceeding the combined annual incomes of countries with 45 percent of the world's people.

...Kunne jo klippet og limt mer, men du gidder vel neppe lese det uansett.. No

Haya99 skrev:
Det siste utsagnet vitner om en avstumpet tosk som slenger rundt seg med utsagn i hytt og pine.

Takes one to know one, var det en som sa... Exclamation

Vis Medlemmets Profil

114 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 13:58

Starvation statistics

Main articles: Malnutrition and Hunger
According to estimates by the FAO there were 925 million under- or malnourished people in the world in 2010.[9] This was a decrease from an estimate of 1023 million malnourished people in 2009.[10] In 2007, 923 million people were reported as being undernourished, an increase of 80 million since 1990-92.[11] It has also been recorded that the world already produces enough food to support the world's population.
As the definitions of starving and malnourished people are different, the number of starving people is different from that of malnourished. Generally, much fewer people are starving, than are malnourished. The numbers here may provide some indication, but should not be quoted as a number of starving people.
The share of malnourished and of starving people in the world has been more or less continually decreasing for at least several centuries.[12] This is due to an increasing supply of food and to overall gains in economic efficiency. In 40 years, the share of malnourished people in the developing world has been more than halved. The share of starving people has decreased even faster. This improvement is expected to continue in the future.
Year 1970 1980 1990 2005 2007 2009
Share of undernourished people in the developing world[10][13][14] 37 % 28 % 20 % 16 % 17 % 16 %

Vis Medlemmets Profil

115 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 14:17

Prosentandelen kan gå ned, selv om totalen går opp?

Men OK, la oss si du har rett. At hvert 6. menneske sulter er en statistikk vi kan leve med..

Nå kan du se om du kan finne statistikk som viser at de som har mest i verden idag, får en stadig mindre andel av rikdommen, og at tilsvarende økning er å spore i andre enden av skalaen?

Den dagen du klarer å finne statistikk som viser at de som eier Federal Reserve, som lager pengene, får mindre å rutte med skal jeg ta av meg hatten. Så er vi igjen tilbake til det stadig tilbakevendene poenget at JEG synes det er HELT feil at private personer skal få lov å trykke penger og utstede gjeld, mens DU vegrer deg for å kritisere et slikt system?

Kan ikke du, som god sosialist, i det minste innrømme at det burde være en statlig oppgave å trykke penger, og ikke noe privatpersoner skal styre med?

La oss hverfall avklare dette enkle spørsmålet:

Om du hadde vært amerikas president for en dag; -Ville du avvikle Federal Reserve?

Vis Medlemmets Profil

116 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 14:33

Det at du mener å avvikle Federal Reserve er et enkelt spørsmål som du eller jeg kan innse konsekvensen av viser hvor totalt nedsnødd du er utpå jordet ditt.

Vis Medlemmets Profil

117 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 18:14

At ting kan ha kjedelige konsekvenser, bør ikke rokke ved hva du prinsipiellt ville mene..

Tror vi er kommet så langt vi kommer, gitt.. Om noen vil diskutere EU-byråkratiets innvirkninger på norske motorsyklers hverdag, så er denne tråden ledig...

Vis Medlemmets Profil

118 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 18:36

KnutR

Admin
Har ikke dere et kvinnfolk hver?
scratch

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

119 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 19:19

KnutR skrev:Har ikke dere et kvinnfolk hver?
scratch

Edit:
Jeg stryker den... pig

Vis Medlemmets Profil

120 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 21:01

Man kan jo også lure på om ikke dette forum er på dødens rand også når dette er eneste tråden som får innlegg.

Vis Medlemmets Profil

121 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 18 Sep 2012 - 5:36

Haya99 skrev:Man kan jo også lure på om ikke dette forum er på dødens rand også når dette er eneste tråden som får innlegg.

Kanskje VI drepte dette også? alien

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5