Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

EU kontroll av MC, here we go again!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 5]

51 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 16:49

Haya99 skrev:
Hollis - du er et skikkelig "nutcase" ....

Og det værste av alt, jeg bryr meg ikke! cheers

Vis Medlemmets Profil

52 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 17:01

Haya99 skrev:
Haeggis Knekkline skrev:
Haya99 skrev:Og jeg spurte om Norges bank - ikke alle verdens andre banker ? NUH -hvem eier Norges Bank?

I realiteten? -Kongefamilien.

Du mente kanskje formellt sett - men i så fall er det Kongen som institusjon ikke privatmann som del av en familie. I REALITETEN er det utvilsomt Staten -dvs oss folket.
FORMELT sett er det staten. Ved systemkollaps er formalia noe av det første som ryker.
I REALITETEN er det kongen og kongefamilien.
Det står i lovverket vårt ;-)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

53 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 17:29

Haeggis Knekkline skrev:
jhn skrev:
99Trollerud skrev:Svaret ER enkelt. ....
... ...
For å oppsummere: Jeg ser frem til et system der vi tar vare på hverandre, uten økonomiske incentiver og uten skulte bakmenn som proffiterer på dette.

Fikk du noe svar, jhn? confused
Ja, dette var enkelt, nesten litt for enkelt til å kunne kalles et svar.
Du vil egentlig bare sitte i et skogholt med en blomsterkarns rundt hodet og drøvtygge, hvor de eneste næringsdrivende er "farmasøytiske" enkeltmannsforetak som rusler fra leir til leir?
Det har vel vært prøvd før, og det sitter kanskje fremdeles et lite gjeng i Goa å reflekterer dypt og inderlig over dette.
Dette er vel den kjappeste veien til fullstendig kollaps, men sikkert ganske trivelig Very Happy

Husk at din forståelse av at vi kan velge ENTEN å røyke ganja med blomsterkrans og kombaya ELLER det vestlige verdisystemet er en forståelse som er KONSTRUERT. Den er plassert der av de som ønsker for enhver pris å opprettholde det vi har i dag.

Folk som nekter troskap til en overmakt og et system, men heller vil nyte hverandres selskap og prøve å nyte livet foran seg uten bråk er sjeldent lystne på konflikter. De er ikke konkurranse- og hatorienterte nok. Ikke er de skikkelig redd for noe heller. Alt dette sammen, gjør dem vanskelige å kontrollere og fryktelig vanskelige å dressere til gode forbrukere. PROBLEMET for makteliten, er at de samme folkene som regel er harmløse, så det er vanskelig å demonisere dem nok til å få opponionen til å stille seg bak en avliving, så man bruker tilgjengelige midler (f.eks pressen) til å skape et bilde (les: sannhet) av at alle som lever i fred og fordragelighet er enkle, uproduktive og håpløse mennesker, uten særlig fremtid. Omtrent samme demagogikk kolonimaktene brukte om de innfødte rundt om kring, bare at dengang fikk man plebeierne med på at avliving var helt greit.
En løgn selvfølgelig, men det er slik man bygger et felles bilde.
Svarte fan. Æ hadde skrevet et langt og meget klokt og flott innlegg, men så skjedde det et eller annet fanskap med pc'n, og innlegget forsvant.
Men det gikk i korte trekk ut på at æ har vanskelig for å se for mæ et fungerende system "der vi tar vare på hverandre, uten økonomiske incentiver og uten skulte bakmenn som proffiterer på dette."
Kan noen forklare hvordan dette skulle være?
Ang. ganja kontra vestlig verdigsystem, så har vi sett mange eksempler på at det kan kombineres, senest i går med denne AP-mannen fra østfold, at hann nå blir skviset ut e en annen sak

Vis Medlemmets Profil

54 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 17:37

Det er fullt mulig jhn, men det fordrer at de totalegoistiske bakmennene fjernes fra enhver posisjon som kan gi dem noen makt utover hva en toalettvakt innehar...

55 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 18:10

Haeggis Knekkline skrev:Det er fullt mulig jhn, men det fordrer at de totalegoistiske bakmennene fjernes fra enhver posisjon som kan gi dem noen makt utover hva en toalettvakt innehar...
Men drit i den ganjaen, blomsterkrans og Goa og Østfold nå, det va egentlig bare et lite sidespor, kom heller med forklaringen på hvordan et "system der vi tar vare på hverandre, uten økonomiske incentiver og uten skulte bakmenn som proffiterer på dette." skulle se ut.
Vi har jo i lang tid sett Trollerud messe om alt det gale i dagens system, nå er det på tide å komme med fasiten

Vis Medlemmets Profil

56 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 18:55

Ja men jhn, da! Leser du ikke hva jeg skriver?

Akkurat som deg, så sier også jeg at jeg IKKE tror man kan lage ett system som vil gi mye økonomisk vekst uten å spille på det grådige i mennesket!

Jeg er overbevist om at mennesket bare yter "det lille ekstra" når de ser for seg en rask gevinst!

Skal jeg forsøke å liste opp noen punkter som MÅ endres for at verden skal bli et mer rettferdig sted. Merk at jeg ikke sier et BEDRE sted, for vi som sitter (nesten) på toppen av den økonomiske pyramiden kan ikke med noe torverdighet påberope oss et behov for en bedre verden, DET ville være et HÅN mot de som lider?

Jeg er en Liberalist. En lassiez-faire Liberalist. Jeg er motstander av en sentralstyrt økonomi, den er alltid gjennomkorrupt. Hver og en av oss skal selv bestemme over sin arbeidstid, sine penger, sine eiendeler. Jeg er motstander av enhver form for statsdannelser.

Det er det grunnleggende.

Men, dette har jeg sagt mange ganger, jeg innser at den sentralstyrte økonomien har vært artig de siste 80 år elns. Uten bankenes lureri ville utviklingen i verden gått i krabbefart sammenliknet med det vi har hatt med Juks&Bedrag-økonomien, så alt er ikke negativt. Ikke for oss som fikk spise kaka..

Det kjipe er at kaka skal betales av de som fødes nå. Og de vil ikke få samme glede som vi fikk. De som vokser opp nå vil spørre oss hva faen vi dreiv med.. De vil lure på hvorfor vi ikke stoppet i tide. Hva skal vi svare?
-Sorry! Vi visste ikke hva vi dreiv med??
Nå har hverfall jeg forklart dere hva vi driver med, så nå er ikke DET en holdbar unnskyldning lengre? Nå som dere forstår systemet, skal dere ha store baller for å stille dere bak det, tatt i betraktning prisen de unge må betale for vårt liv i luksus?

...og sånn går nu dagan.. Sann.. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

57 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Ons 5 Sep 2012 - 22:12

99Trollerud skrev: Jeg er motstander av en sentralstyrt økonomi, den er alltid gjennomkorrupt. Hver og en av oss skal selv bestemme over sin arbeidstid, sine penger, sine eiendeler. Jeg er motstander av enhver form for statsdannelser.

Det er det grunnleggende.

Hvem har sentralstyrt økonomi? Sovjet hadde .....ikke vesten .- regjeringene setter opp visse regler (for få) men det meste er rein privatkapitalsme og korporate power.

I praksis kan vi bestemme egen arbeidstid (men du tjener mindre hvis du jobber lite) vi bestemmer over egne penger og våre eiendeler. Er dette noe nytt????

Motstander av statsdannelser - so what !!??? Dette er ny rekord i svada - "det er grunnleggende" - først noe bak mål feil - så noe helt opplagt og tilslutt sprøyt - hjelper ikke å være mot statdannelser når dette er noe vi må forholde oss til i minst 1000år til....

Det er faen meg godt vi diskuteter på nett - for jeg er redd jeg ville vridd hodet rundt på deg hvis du var i nærheten når du uttalte dette.

Vis Medlemmets Profil

58 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tor 6 Sep 2012 - 6:13

Haya har vært i tenkeboksen, og klarer ikke å la denne dø ut. Han får poeng for volum, men ikke for innhold.

Haya99 skrev:
Hvem har sentralstyrt økonomi? Sovjet hadde .....ikke vesten .- regjeringene setter opp visse regler (for få) men det meste er rein privatkapitalsme og korporate power.

Hvis du seriøst mener at Keynes er "ren privatkapitalisme", da har du en laaaaaaang vei å gå før du er i nærheten av å forstå hvordan samfunnet tikker og går.

I verden idag er alle regjeringer Keynes-tilhengere. Uten unntak. Man har kun Keynes, eller Liberalisme / Kapitalisme. Men siden sosialistkommunistene har undergravd definisjonen av "kapitalisme" og gitt den en mening som ikke er i samsvar med hva kapitalisme er, fordummes debatten. Slik som vi ser så tydelig her..

Haya99 skrev:
I praksis kan vi bestemme egen arbeidstid (men du tjener mindre hvis du jobber lite) vi bestemmer over egne penger og våre eiendeler. Er dette noe nytt????

Huff og huff.. Nei, Haya.. Du bestemmer IKKE over egne penger. Ikke mens du lever, og jaggu skal Staten mene noe om pengene dine etter at du er død også.

Du kan IKKE spare pengene i madrassen om du vil. Nei, du må rapportere til vår kjære Stat hvor mye du besitter, skulle det skje at du klarte å spare deg opp en liten formue, hvem kommer da og skal ha "sin andel"? -Du vet veldig godt svaret. Du visste at du tok feil da du skrev dette, likevel kunne du ikke la være?

Eiendelene dine skal du også oppgi til Staten. De skal takseres, de skal sertifiseres, de skal forsikres, de skal gjennom EU-kontroller.. (SE; -tilbake på topic!) De kan beslaglegges i tilfelle krig eller uro, og det er også eiendeler som er ulovelig å inneha.

Haya99 skrev:
Motstander av statsdannelser - so what !!??? Dette er ny rekord i svada - "det er grunnleggende" - først noe bak mål feil - så noe helt opplagt og tilslutt sprøyt - hjelper ikke å være mot statdannelser når dette er noe vi må forholde oss til i minst 1000år til....

Jeg forstår at man må "forholde seg til" statsdannelser. Jeg sier jeg er motstander av statsdannelser fordi statsdannelser har EN misjon, og KUN den ene;
-Staten er den folkemengden en sentralbank kan kreve skatter fra! Så enkelt er det!

Staten er ikke en hyggelig gjeng middelaldrede menn som har som mål å hjelpe folket lokalt?

Det er vanskelig å se dette i Norge, fordi vi har det så bra. Der du virkelig ser feilslåtte statsdannelser er i midt-østen, på balkan, og nå EU.. Nasjoner (og unioner) skapes for å få kontroll på inntektsmulighetene fra disse landområdene, INGEN TING annet er av betydning.
-Google Cecil Rohdes og sett deg litt inn i hvordan "The British Empire" har drevet hazard med verdensfreden et par hundre år?

Altså: Stater er til for de rike, ikke for de fattige..

Haya99 skrev:
Det er faen meg godt vi diskuteter på nett - for jeg er redd jeg ville vridd hodet rundt på deg hvis du var i nærheten når du uttalte dette.

Godt å få en advarsel, så jeg kan holde meg på betryggende avstand neste gang våre veier krysses....

Vis Medlemmets Profil

59 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tor 6 Sep 2012 - 7:43

Hollis: du ser ikke skauen - bare trærne - og i tillegg har du satt dem på hodet. Du vrøvler og tar feil i selve utgangspunktet for forståelse av samfunnet- såpass at jeg ikke tror du mener det du skriver - og hvis du gjør det bør du søke hjelp.

"-Staten er den folkemengden en sentralbank kan kreve skatter fra! Så enkelt er det!" herregud - er det mulig???? Du er skvatt gal!

Og de fleste forstår at for at du skal få vann i springen - avløp for dassen og strøm til Maccen - må du være endel av noe større -og at du må bidra til fellesskapet.- men ikke Hollis - for ham er alt en konspirasjon av Sentralbanken -som egentlig eies av den Russiske Tsarfamilien.....

Vis Medlemmets Profil

60 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tor 6 Sep 2012 - 8:12

Du kan jo fortsette å fornekte sannheten, ingen kan nekte deg det.

Var vel Ayn Rand som sa at "Man kan selv velge om man vil være ignorant, men man kan ikke unngå konsekvensen av å være ignorant"?

Forøvrig tror jeg denne debatten er ved veis ende. Nå får vi glede oss til Draghis tale senere idag, og se hvordan børsene reagerer etterpå?

Vis Medlemmets Profil

61 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tor 6 Sep 2012 - 9:58

....så hvis børsen går ned er det et bevis på at du har rett?

Vis Medlemmets Profil

62 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tor 6 Sep 2012 - 10:07

Nei. To ting kan skje;

Finanshayene stoler på Draghis plan, og børsene går opp, eller så stoler de ikke på ham, og ergo går de ned..

Men KONSEKVENSEN av Draghis plan er det som er min kjepphest; Går børsene opp, er min påstand at dette er forvarselet på en økende inflasjon. Idag får vi se hvordan markedenes første reaksjon er, til jul eller til påske får vi se hva makrell i tomatsaus koster.

Klarer SuperMario å få børsene opp, uten at vi får en redusert kjøpekraft et halvt års tid senere, DA har jeg tatt feil, og skal gi deg en forbeholden unnskyldning.

Vis Medlemmets Profil

63 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 0:19

Genialt! endelig en samfunnsøkonomisk diskusjon som tar noe av de bakenforliggende mekanismene frem i lyset..jadda-sikkert sprø jeg også som ikke kjøper rødgrønnspillet. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

64 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 0:43

Å, du er langt fra alene affraid
Jeg var selv en gang Ap-gutt/mann, har aldri vært innom blått, og tør si at jeg stemmer Venstre neste gang.
Mest fordi jeg må bidra til at Jens og gjengen forsvinner, men også fordi jeg opplever Venstre som det minst ille av alle vondtene å velge i på tinget. Moderate og liberale.
Og kronargumentet til mange Ap'ere om at de ikke er styringsvant holder ikke - Venstre har vært i regjering flere ganger enn Ap What a Face rendeer

Sånn, da skle vi ENDA litt mer ut. Sidespor er alltid fint, ja.

drunken

65 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 0:54

Ut i fra Trolleruds argumentasjon, så handler det i grunnen ikke så mye om rødgrønt eller ikke, men mere om politikere eller ikke politikere

Vis Medlemmets Profil

66 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 1:00

Drømmen er jo en verden med mindre frihandelsstater, gjerne ned på bynivå, uten politikere! Fri til å handle hva de vil med hvem de vil når de vil. Alle driver EKTE verdideling...ikke utveksling av monopolpenger.
Aaah...fin-fin drøm. :)

67 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 1:07

Man skulle jo tro at såpass lang tid etter ankelbruddet hadde de værste smertene gitt seg, og du var begynt på nedtrapping, men ... Shocked

Vis Medlemmets Profil

68 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 1:12

Jeg har aldri prøvd Nedtrapping...
Er det bra?

Er det illegalt eller noe du får på Apoteket?
Hva hjelper det for, evt. mot?

69 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 7 Sep 2012 - 1:21

Det e litt oppskrytt, så ikke tenk mere på det.
Men i korte trekk så hjelper det for mye artig og mot mye dritt.
( Question trur det blei riktig)

Vis Medlemmets Profil

70 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 9:44

Her er en kar som skulle vært headhuntet hit,seriøst:

http://tripletau.blogspot.com/2010_04_01_archive.html

Trollerud,du har i oppgave å hente han inn bounce Om han sier at han ikke har motorsykkel,så betyr det ingenting. Dette er jo IkkeBike rabbit

71 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 10:14

KliffArne skrev:Her er en kar som skulle vært headhuntet hit,seriøst:

http://tripletau.blogspot.com/2010_04_01_archive.html

Trollerud,du har i oppgave å hente han inn bounce Om han sier at han ikke har motorsykkel,så betyr det ingenting. Dette er jo IkkeBike rabbit

Han er ikke Frepper på miljøvern i alle fall:

http://tripletau.blogspot.no/2007/09/drivhusgasser-for-dummies.html

...men han glemmer et lite poeng ifht å brenne fossilt brensel ; fotosyntesen...

Så spørs det om vi vil "politisere" Bike-Anarchy mer enn det er nå ... ok for meg virket hakket lurere enn Trollis iaf....

Vis Medlemmets Profil

72 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 11:22

http://www.peterwarren.no/

Hvorfor ikke høre litt på en kar som har levd hele livet innenfor finans-sirkuset?

-Men han er vel en ultra-pessimistisk svartmaler i Hayas øyne, han også.. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

73 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 11:44

99Trollerud skrev:http://www.peterwarren.no/

Hvorfor ikke høre litt på en kar som har levd hele livet innenfor finans-sirkuset?

-Men han er vel en ultra-pessimistisk svartmaler i Hayas øyne, han også.. Rolling Eyes

Faktisk så kjenner jeg han littergrann.... tror han har mc....driver med kampsport...

Finner ikke belegg for noe av vrøvlet ditt på hans blogg.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 15:03

Haya99 skrev:
Finner ikke belegg for noe av vrøvlet ditt på hans blogg.

Dette må skyldes;
1) Du har ikke lest?
2) Du har ikke forstått?

Eventuellt begge?

Vis Medlemmets Profil

75 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 15:53

Jeg har lest litt jo - og følger med på hva finansaviser skriver - og hva Warren sier - ofte.

Men du kan vel vise meg hvor han skriver om Sentralbanken? - f.eks at den egentlig eies av den russiske Tsarfam. (som forøvrig er døde)....

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next