Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

EU kontroll av MC, here we go again!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 5]

76 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 16:32

Ja! Her var det mye om EU kontroll på MC!

Vis Medlemmets Profil

77 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Tir 11 Sep 2012 - 19:15

Haya99 skrev: - f.eks at den egentlig eies av den russiske Tsarfam. (som forøvrig er døde)....
Vær ikke så sikker på det du, så på TV for noen år siden ei kjærring i Tyskland som påstod ho va Anastasia

Vis Medlemmets Profil

78 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 7:17

Hollis du kan jo kommentere dette:

http://e24.no/makro-og-politikk/bernanke-starter-seddelpressen/20274304

Sentralbanken i US sprøyter inn 240milliarder NOK i mnd for å få fart på økonomien....trykker sedler - men markedene jubler - og dollaren holder sin verdi....

Vis Medlemmets Profil

79 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 9:07

Du kan forsåvidt lese mine kommentarer på E24, men jeg kan godt gjenta dem her..

Som jeg sa sist, la oss se hva matvarer koster rundt juletider, bensinen er på sitt dyreste nivå allerede?

Merk Ben sin klasul om å "stoppe hvis dette gir uheldige virkninger på inflasjonen"?

-Blir spennende å se hvilke virkninger Sentralbanken anser som "uheldige", og hvilke som er "heldige"?

Jeg er av den oppfatning at all inflasjon er uheldig, da det straffer de som er nøkterne og premierer dem som "lever på låte midler". Så det koker igrunn ned til hva slags grunnsyn du har; Forbruke som en greker, eller legge stein på stein, som en tysker?

Dette er kanskje DEN viktigste nyheten siden 1913. Dette vil påvirke oss alle, og min påstand er at det kun er de som allerede har mest, som vinner på dette. Jeg påstår at det er en falitterklæring, når man fortsetter dette sporet etter at QE1, QE2, LTRO, Operation Twist og alle andre finansstimulipakker har feilet. Når dette ikke fungerte, men kun ga økt inflasjon når tiltakene tross alt var begrenset i tid og begrenset i mengde, vil jeg si at det er toppen av naivitet å tro at det vil fungere når dette skal innføres totalt uten begrensinger.

Dette viser også hvem som har makt og myndighet til de virkelig store avgjørelsene i denne verden, så kan Jens og Erna diskutere hvilke skoler som skal få vann i svømmebassengene sine..
-Verden vil tydligvis bedras..

Bare å finne frem hammeren og snekre ferdig hønsehuset, her er det "sjølberga" som er leveregelen de neste par år..

Vis Medlemmets Profil

80 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 9:27

Grunnen til at US kan gjøre dette -og dollaren allikevel holde verdien er at US har et enormt potensial og folk mener de kan takle dette.

Det at de nå finner masse olje og gass internt + at de kan produsere enormt mye mat hvis de vil gjør at US egentlig kan klare seg ganske godt på sikt - det er som en bedrift som har store og sikre inntekter låner penger - de vil få den til god(lav) rente fordi det ansees som et sikkert lån.

Den enorme vekten i 3. verden vil komme US til gode - varer -som iPhone etc. vil bli etterspurt - det kan sammenlignes med Marshallhjelpen - at Europa kom på fote skape et stort marked for US - slik er det også med utviklingen i 3.verden.

Problemene i dagens økonomi skyldes i hovedsak manglende tillit - skapt av sleipe finansfolk -i hovedsak i US (tillit var også hovedproblemet under 30 åras depresjon) - så bedre regler og mer kontroll med finansakrobatene vil føre til en mer stabil vekst i verden - og så får vi håpe at miljøbudskapet etterhvert glir inn slik at veksten blir bærekraftig.

Vis Medlemmets Profil

81 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 9:36

Jeg kan hjelpe deg litt her..

I stedet for å komme med lange utredninger, kan du heller skrive:

"Det vil nå helst gå bra, ja!"

Når du nekter plent på å gå dypere inn i materien enn dette, er det igrunn nok å si at man har trua.. Snodig er det, at du evener å plassere deler av skylden for dagens situasjon hos noen skumle, uærlige bankfolk, men samtidig legger du all din tillit i hendene til Ben Bernanke, verdens mektigste banksjef?

Det er faktisk LATTERLIG å argumentere for at dette vil gi Usa billige lån, når lånene hadde vært GRATIS om STATEN hadde trykket pengene, og ikke latt en privat bedrift som Federal Reserve er, gjøre det for dem?
-Du har jo så vondt av "corporate power", men støtter tydeligvis den aller, aller største, og aller farligste av dem alle, Federal Reserve?

Jeg forstår IKKE logikken din der..... confused

Vis Medlemmets Profil

82 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 9:55

Du forstår jo ingen logikk - det er ditt problem.

Hvis vi skulle gå fra en lånebasert økonomi til en sparebasert - på noen år ville alt bli kaos.

Problemet for Japan er at japsene sparer for mye - hadde de brukt litt mer hadde Japan fått det bedre.

Er ikke noe feil med å låne penger - hvis du klarer forpliktelsene - da er det best med en svak oppgang i økonomien - da vil ting gå av seg selv. En sparer som sitter på en jordlapp og ikke bruker penger er egentlig en unyttig borger - han bidrar ikke.

Vis Medlemmets Profil

83 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 10:02

Det er ingen ting som heter en "sparebasert" økonomi.

Det ordet fant du opp selv, og det gir ingen mening, med mindre du er villig til å forklare betydningen?

En som sitter på en jordlapp, har mest sannsynlig ryddet denne jordlappen for å skaffe seg og sin familie mat. Men OK, jeg er enig, han bidrar ikke til noe mer enn å forsørge sin familie, uten å svindle andre. Slikt står det ikke respekt av, nei..

Vis Medlemmets Profil

84 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 10:50

jeg går jo ut fra at man har et snev av evne til å tenke selv - dvs mer en 3 hjerneceller i funksjon; ...... sparebasert øko betyr at du først sparer 1,8mill kr. så kjøper du deg en leilighet cash.

Vis Medlemmets Profil

85 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 10:59

Haya99 skrev:jeg går jo ut fra at man har et snev av evne til å tenke selv - dvs mer en 3 hjerneceller i funksjon; ...... sparebasert øko betyr at du først sparer 1,8mill kr. så kjøper du deg en leilighet cash.

Det er her du bekrefter at du ikke forstår systemet. Det er umulig å spare først, når pengene oppstår ved låneopptak.

Jeg klarer ikke å komme noen vei med deg, du BÅDE støtter Fractional Reserve Banking, Goldman Sachs og Federal Reserve, OG du støtter folkets makt mot "Corporate Powers" og drømmer om en sosialistisk hverdag hvor verdier skal deles og fordeles..

Jeg skal forsøke å si dette på en pen måte; Du har scitzofreniske tendenser. Men se det positive i det, du kan ha dobbelt så mange virkelighetsoppfatninger som resten av oss..

Vis Medlemmets Profil

86 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 11:03

Nå må jeg av gårde å hente min nyervervede rust-klump av en Lambretta, men jeg har gitt deg litt eksponering på E24, sorter etter "nyeste først" og se om du finner noen tråder du vil delta i?

Vis Medlemmets Profil

87 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 11:22

99Trollerud skrev:Nå må jeg av gårde å hente min nyervervede rust-klump av en Lambretta, men jeg har gitt deg litt eksponering på E24, sorter etter "nyeste først" og se om du finner noen tråder du vil delta i?

Ser at jeg har fått 2 "liker" allerede....

Vis Medlemmets Profil

88 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 11:27

99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:jeg går jo ut fra at man har et snev av evne til å tenke selv - dvs mer en 3 hjerneceller i funksjon; ...... sparebasert øko betyr at du først sparer 1,8mill kr. så kjøper du deg en leilighet cash.

Det er her du bekrefter at du ikke forstår systemet. Det er umulig å spare først, når pengene oppstår ved låneopptak.

Jeg klarer ikke å komme noen vei med deg, du BÅDE støtter Fractional Reserve Banking, Goldman Sachs og Federal Reserve, OG du støtter folkets makt mot "Corporate Powers" og drømmer om en sosialistisk hverdag hvor verdier skal deles og fordeles..

Jeg skal forsøke å si dette på en pen måte; Du har scitzofreniske tendenser. Men se det positive i det, du kan ha dobbelt så mange virkelighetsoppfatninger som resten av oss..

"når pengene oppstår ved låneopptak" - de første pengene var jo gull eller sølvstykker som ble brukt som byttemiddel lenge før konseptet med lån/renter oppsto. Hvis du baserer hele din virkelighetsforståelse av økonomi på dette så er det ikke rart det går litt i ball....

At du antyder at jeg er gal .... i motsetning til "deg og resten av dere" ... er jo ganske sterk kost - men en må vel se hvem som snakker her...

Vis Medlemmets Profil

89 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 12:29

Haya99 skrev:Grunnen til at US kan gjøre dette -og dollaren allikevel holde verdien er at US har et enormt potensial og folk mener de kan takle dette.
"Holde verdien"?!?!
Uten kunstig pustehjelp ville dollaren stupt langt fortere enn den allerede har gjort...

Haya99 skrev:Det at de nå finner masse olje og gass internt + at de kan produsere enormt mye mat hvis de vil gjør at US egentlig kan klare seg ganske godt på sikt - det er som en bedrift som har store og sikre inntekter låner penger - de vil få den til god(lav) rente fordi det ansees som et sikkert lån.
Eventuelt en bedrift som er så stor og truende at ingen TØR la være å hjelpe dem.
Husk at USA har som formål med sin militære overlegenhet å sørge for at ingen TØR si dem i mot.
Dette er uttalt av han derre voldelige soppen de hadde som "forsvars"-minister under Bush II

Haya99 skrev:Den enorme vekten i 3. verden vil komme US til gode - varer -som iPhone etc. vil bli etterspurt - det kan sammenlignes med Marshallhjelpen - at Europa kom på fote skape et stort marked for US - slik er det også med utviklingen i 3.verden.
Den enorme veksten i den 3. verden vil KNUSE USA, så den vil rett og slett ikke bli noe av. USA har bygget sitt forbrukssamfunn på billig produksjon i og utbytting av fattige regioner.

Haya99 skrev:Problemene i dagens økonomi skyldes i hovedsak manglende tillit - skapt av sleipe finansfolk -i hovedsak i US (tillit var også hovedproblemet under 30 åras depresjon) - så bedre regler og mer kontroll med finansakrobatene vil føre til en mer stabil vekst i verden - og så får vi håpe at miljøbudskapet etterhvert glir inn slik at veksten blir bærekraftig.
USA er styrt av disse akrobatene du her sier du vil til livs!
Bernanke er den absolutt verste av dem - og du mener HAN skal redde USA og den vestlige verden?
Nei, ærlig talt - er du full?

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

90 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 17:18

Slapp av, det går så bra så Cool

Vis Medlemmets Profil

91 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 17:22

Haya99 skrev:

I hele dag har jeg angret på at jeg kalte deg Maya77, de tror du er ei litta berte, og behandler deg deretter. Hadde jeg kalt deg Redneck.Karlsen, hadde du nok fått hardere medfart.. rabbit

Vis Medlemmets Profil

92 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 17:48

99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

... jeg kalte deg Maya77
HAHAHAHAHAHAHAHA!
With verry norsk aksent, fritt etter Thor Heyerdal; "...and then we reached the weat-end sossestrøk and there we met this sardin called Huiauatu-uitautatu, and we called her Maya for short..."

93 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Fre 14 Sep 2012 - 21:33

Sa vel tidligere at skjær i sjøen for Gnore var lav oljepris - etter å ha sett historien om oljeselskapene - de 7 store - på NRK så er jeg ikke redd for det lenger - hver gang olje blir for billig finner de på en krig eller noe - som gir fart på våpensalget og oljeprisen - og Gnore er jo i begge bransjer. Destabilisere Saudi er vel neste - da blir vi rike da....

Den opptrappinga vi ser nå pga filmen - passer oss bra - vil holde oljeprisen høy med mye trøbbel - skulle ikke forundre meg at den filmen var del av en plan.

Vis Medlemmets Profil

94 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Søn 16 Sep 2012 - 6:02

http://www.youtube.com/watch?v=co-C7oKHhLA&list=UUKNT8BDOkXegtCD9OghepWA&index=1&feature=plcp

Vis Medlemmets Profil

95 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Søn 16 Sep 2012 - 7:50

Jeg gidder ikke se en slik vid på over 1 time - hvis du mener det var noen poenger det må de skrive det din latsabb...

Vis Medlemmets Profil

96 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Søn 16 Sep 2012 - 9:19

Haya99 skrev:Jeg gidder ikke se en slik vid på over 1 time - hvis du mener det var noen poenger det må de skrive det din latsabb...

De snakker om hvor vanskelig det er å sette i stand gamle Lambretta-scootere, og hvor enkelt det ville vært å velge en AC50 istedet, om man vil ha utløp for sine kreative sider. Større motorsykler advarer de på det sterkeste imot, de mener det er fare for at prosjektene tar helt av, at kostnadene overstiger all fornuft og at man må proffejonell hjelp til å redde prosjektene som er blitt "too big to fail", som man populært kaller dem i disse dager..

Vis Medlemmets Profil

97 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Søn 16 Sep 2012 - 22:17

Er ikke mange Lamretta å se - og har aldri vært det i Gnore - Vespa derimot - ser de over hele verden - selv de gamle fra 60-tallet er i bruk mange steder. Etter at min A100 havarete og ble solgt som god fisk - skaffa jeg med en 64 Vespa 125 -som jeg seinere vraka...veldig praktisk med plass til en 7-8 murere i siderommet og ei kasse mellom beina og ei bak på brettet + to store slamper i tillegg....

Vis Medlemmets Profil

98 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Søn 16 Sep 2012 - 23:02

...men ville den kommet gjennom en EU-kontroll?

(dette er bare for å minne dere på at dere er på vei så langt fra off topic at dere snart er ON topic. Vil dere ha DET på dere?)

99 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 8:56

ON igjen - nei fyda!

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2470676.ece

Kina investerer i EU-banker - så de er med på å redde systemet slik det er idag - og det oppstår en sterkere gjensidig avhengighet som
bidrar til å stabilisere økonomien.

Vis Medlemmets Profil

100 Re: EU kontroll av MC, here we go again! on Man 17 Sep 2012 - 9:48

PROBLEMET - er jo at du og alle andre überkonservative wannabepolitikere ønsker å ivareta dagebs system. Et pill råttent og høyst urettferdig system, utviklet for å holde de svakeste langt nede pg en liten elite trygt bevart på toppen.
Det merkelige, synes jeg, er at dere som kjemper hardest for å la ting være som det er, ikke synes å fatte at DERE også holdes nede og ikke har en snøballs sjans i helvete til å bli en del av den eliten dere så hardt kjemper for å forsvare.
Litt som middels inflytelsesrike vasaller som gjør ALT for å støtte sin despotiske slottsherre (sett i middelalderperspektiv)...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next