Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Våre motorsykler

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 11]

226 Re: Våre motorsykler on Søn 11 Aug 2013 - 21:21

Fikk nettopp tilslag på et brukt felgsett til GSen, da kan jeg sko den for rufsete veg i løpet av noen minutter Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

227 Re: Våre motorsykler on Man 12 Aug 2013 - 17:43

Lille Tiger`n min

Bikkja får også plass

Vis Medlemmets Profil

228 Re: Våre motorsykler on Man 12 Aug 2013 - 18:11

Var det ikke den som ble grapsekjørt av han dærre norlænningen? Han hadde den en tur til nord-norge,hørte rare lyder fra motoren,og fant det lurest å bytte den ut i en større sak som tåler litt hardkjør clown 

229 Moppen min on Man 12 Aug 2013 - 20:21

Bilde av moppen min:

Bildene tatt i 2012. Siden den gang har den blitt litt mer skitten, og det er igrunnen det å snakke om.

Kjører den omtrent året rundt, iallfall er det meningen med den Very Happy  Frem og tilbake til jobben, mellom Sotra og Bergen, et helv... strekke med kø herfra til evigheten.

Denne lille tassen her har en vekt som en middels 125, og med 26 esler så går den faktisk greit fremover, til et lite stykke over hundre. Noe fortere enn det er uaktuelt både av tekniske og rasjonelle grunner rabbit 
Ser ikke noe spesielt ut, men er storfornøyd med baiken, til sitt bruk. Den starter hver gang, ekstremt lettkjørt, også på glatten (med piggdekk), og den drar fra en middels bil i normale norske hastigheter. Skjønt, forbikjøringer i hastigheter over 70-80 må planlegges pittelitt...
Har hatt "gøyere" sykler tidligere, men nu for tiden, med 3 små gutter i hus og tilhørende travle dager, er prioriteten å komme seg kjappest mulig til og fra jobben bounce Sleep 

Forresten mange gøye nye smiiiiil her på forumet. Tror jaggu jeg skal plage vettet av folket her lol! flower

PS: Admin/moderator: Jeg mente å legge denne inn under våre motorsykler men eg bommet. Mulig å flytte den til der?

Sist endret av fikse den Man 12 Aug 2013 - 20:40, endret 2 ganger (Reason for editing : Feilplassert, skulle ligge under tråden Våre motorsykler.)

Vis Medlemmets Profil

230 Honda PX 50 on Man 12 Aug 2013 - 20:48

Og som en liten teaser har den observante leser selvsagt sett den fantastiske 1987 modell Honda PX50 i bakgrunnen på et par av bildene. Trenger ikke forklare mye om hvilken moppe dette er, regner jeg med, men en liten historie om akkurat denne er på sin plass:
Denne har tjenestegjort i PST / Oslopolitiets tjeneste, som "følgesykkel" til kronprinsen, den gang han syklet i parkene i Oslo Very Happy  Så den har fått godt stell, iallfall teknisk. Nå er det eldstegutten som skal overta den, under sterk tvil affraid 

Vis Medlemmets Profil

231 Re: Våre motorsykler on Man 12 Aug 2013 - 22:23

KliffArne skrev:Var det ikke den som ble grapsekjørt av han dærre norlænningen? Han hadde den en tur til nord-norge,hørte rare lyder fra motoren,og fant det lurest å bytte den ut i en større sak som tåler litt hardkjør clown 
F.......n, lurt igjen Sad 

Vis Medlemmets Profil

232 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 0:46

TomB skrev:
KliffArne skrev:Var det ikke den som ble grapsekjørt av han dærre norlænningen? Han hadde den en tur til nord-norge,hørte rare lyder fra motoren,og fant det lurest å bytte den ut i en større sak som tåler litt hardkjør clown 
F.......n, lurt igjen     Sad 
Næh, trur ikke det var uyder spm gjorde at han solgte. Etter hva jeg har hørt var det fordi sykkelen var helt uten bånndrag Laughing 

Vis Medlemmets Profil

233 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 8:29

KnutR

Admin
Voodoodoo skrev:
TomB skrev:
Næh, trur ikke det var uyder spm gjorde at han solgte. Etter hva jeg har hørt var det fordi sykkelen var helt uten bånndrag Laughing 
Jeg trodde det var på grunn av rammeskeivheten etter den lille uheldige episoden? pig 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

234 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 12:36

KnutR skrev:
Voodoodoo skrev:
TomB skrev:
Jeg trodde det var på grunn av rammeskeivheten etter den lille uheldige episoden? pig 
Holder en knapp på ulyder, fra en Kawasaki SX.... (Det er makta som rår Evil or Very Mad )

Men nå er det vel dags at Erling selv kommer og dreper diskusjonen med facts...

Vis Medlemmets Profil

235 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 12:39

KnutR

Admin
knutk skrev:
KnutR skrev:
Voodoodoo skrev:
TomB skrev:
Holder en knapp på ulyder, fra en Kawasaki SX.... (Det er makta som rår Evil or Very Mad )

Nei, vi vil da ikke ha noen rørende oppi den gryta her med fakta!?

Lurer forresten på om den digre klædden med sparkel har løsna fra det hølet i tanken enda...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

236 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 13:28

TomB skrev:[/url]

....var det ikke noe med en tiger på tanken? ......nå er det tiger med puddel på tanken....hmmm..

Vis Medlemmets Profil

237 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 13:32

Gjest

Gjest
Haya99 skrev:
....var det ikke noe med en tiger på tanken? ......nå er det tiger med puddel på tanken....hmmm..
Puddel?, er det ikke en bacon frikassè?.

238 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 13:58

Jeg tror bildet lyver. Jeg tror det er AJ (fra det andre forumet) som spaserer forbi motorsykkelen, og ser mot fotografen i det bildet blir tatt?

Vis Medlemmets Profil

239 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 17:49

99Trollerud skrev:Jeg tror bildet lyver. Jeg tror det er AJ (fra det andre forumet) som spaserer forbi motorsykkelen, og ser mot fotografen i det bildet blir tatt?
I mangel av aktiv moderator må jeg bare gjøre min borgerplikt og arrestere deg for slike utsagn:

Nå synes jeg du er ordentlig stygg mot bikkja. Makan....Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

240 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 18:09

pelsen skrev:får vel legge ut et par sykkelbilder, denne har jeg bygget selv på en vinter for tre år siden.
Har kalt den T110RR, en modell som ikke Triumph har laget. Triumph lagde noen få T100RR på 50-tallet, det var en dirt-track racer for us-markedet. Så det er dirt-track som er temaet, ikke bobber.
Motoren er ikke en gammel svett Triumph 650, annet enn blokka. Nourish 750 kit og ARD magnet sørger for linken til racerbanene, denne stikker avgårde når man åpner de to 36 mm Dellortoene. 
Tanken er Tempo Standard 150, modifisert og passer ikke på tempon lenger.

Denne her var flott! Cool 

Vis Medlemmets Profil

241 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 18:14

Trontoppen i tåke, 1.666 moh:

Vis Medlemmets Profil

242 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 19:07

Gammelgutt skrev:
Haya99 skrev:
Puddel?, er det ikke en bacon frikassè?.
Gamlegutten har rett, skal se om jeg finner en premie bounce 

Vis Medlemmets Profil

243 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 19:09

KnutR skrev:
knutk skrev:
KnutR skrev:
Voodoodoo skrev:
TomB skrev:

Lurer forresten på om den digre klædden med sparkel har løsna fra det hølet i tanken enda...
Nå begynner jeg, å bli virkelig bekymret Crying or Very sad 

Vis Medlemmets Profil

244 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 19:38

TomB skrev:
KnutR skrev:
knutk skrev:
KnutR skrev:
Voodoodoo skrev:
TomB skrev:

Nå begynner jeg, å bli virkelig bekymret   Crying or Very sad 
Det skal du ikke være.Han brukte sjikkeli sparkel kjøpt på Biltema. Så det hullet i tanken er det du skal være minst bekymret for.

245 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 19:42

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
TomB skrev:
KnutR skrev:
knutk skrev:
KnutR skrev:
Voodoodoo skrev:
TomB skrev:

Nå begynner jeg, å bli virkelig bekymret   Crying or Very sad 
Det skal du ikke være.Han brukte sjikkeli sparkel kjøpt på Biltema. Så det hullet i tanken er det du skal være minst bekymret for.
Neinei, sparkelen holder.
Det du VIRKELIG skal bekymre deg for er hjulboltene. De fikk'n av meg. Gamle greier jeg hadde liggende fra en RD. De var litt tynne, så vi fora opp med gaffeteip.

Vis Medlemmets Profil

246 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 19:52

99Trollerud skrev:Jeg tror bildet lyver. Jeg tror det er AJ (fra det andre forumet) som spaserer forbi motorsykkelen, og ser mot fotografen i det bildet blir tatt?
Hehe,den var litt morsom,trollis'en. Du glimter til innimellom king 

247 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 20:57

Ettersom det er fare for erstatningsansvar som følge av griseri utover tastaturer i de tusen hjem, er jeg usikker på om jeg tør legge ut bilder av mine vakre, vakre sykler...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

248 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 21:01

Nesten på den PX`en burde stå i monter?

Lurer på hva som ble konklusjonen din på gaffelolje-eksperimentene dine? Har et nytt sjølsøkke-prosjekt som trenger en seriøs gaffel-overhaling.

Vis Medlemmets Profil

249 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 22:01

Haeggis Amateur Line skrev:Ettersom det er fare for erstatningsansvar som følge av griseri utover tastaturer i de tusen hjem, er jeg usikker på om jeg tør legge ut bilder av mine vakre, vakre sykler...
Ikke tenk på det Haeggis de fleste har ikke tastatur lenger det går i touch & splat screens nå clown

Vis Medlemmets Profil

250 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 22:10

Monter ja.. Hehe, nei, den får da være til bruk. Han maler så fint, den motoren. Fascinerende lite mekanisk støy (men så er den bare kjørt 5.300KM).

Ja, det gaffelprosjektet ja... Nei, har aldri kommet så langt. Men når et såpass merke som Hyperpro anbefaler å gå for lavere nivå og tykkere olje, så vil jeg tro det har noe for seg? Jeg skal iallfall prøve det når jeg får muligheten. Driver p.t. å smører Presidenten for å få hanket inn en "Streetbox" fra Hyperpro (bakdemper og fjører/olje), så om/når det går i box blir det jo naturlig nok et oljebytte framme. Og det trengs! Hadde meg en litt lengre tur med baiken nå i aften, og det originale demper/fjør-greiene er i mine øyne noe med det svakeste Honda har laget. Fyttegrise så det svaier og gynger og svikter når en presser stakkeren gjennom svingene bounce

Når jeg tenker meg om så har jeg lekt meg litt med oljenivå på gaflene på NX-en. Og joda, nivået har forbausende mye å si. Bare noen beskjedne mm (f.eks 10mm) merkes tydelig. Hadde jeg vært deg: Prøv deg fram. Har hørt at Hyperpro også anbefaler 40-olje til andre japsebaiker, så det kan ha noe for seg. Trur eg? tongue 

Sist endret av fikse den Tir 13 Aug 2013 - 22:37, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next