Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Våre motorsykler

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 11 av 11]

251 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 22:13

Hei Fikse.

Så på nyhetene ikveld at de dærre Øygaringane har tapt seg. Hvorfor parterte dere ikke den hvalen,og delte broderlig? Lede den til havs,wtf Suspect 

252 Re: Våre motorsykler on Tir 13 Aug 2013 - 22:41

KliffArne skrev:Hei Fikse.

Så på nyhetene ikveld at de dærre Øygaringane har tapt seg. Hvorfor parterte dere ikke den hvalen,og delte broderlig?  Lede den til havs,wtf Suspect 
Forp... løkruller! Eg som digger hvalkjøtt! Ikke minst å kunne kjøre sprengspydet dypt inn i flesket, og bare nyte smellet og lukten av svidd hval!
Nei, verden går snart under. Når ikke engang strilene viser mot.

Er det rart vi drikker?! sunny 

Vis Medlemmets Profil

253 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 8:46

KnutR

Admin
@Fikse:
Da har jeg kjørt sammen "moppen min" og "våre motorsykler" trådene (ble litt fikling før jeg skjønte hvordan, beklager det).

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

254 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 8:50

KnutR skrev:@Fikse:
Da har jeg kjørt sammen "moppen min" og "våre motorsykler" trådene (ble litt fikling før jeg skjønte hvordan, beklager det).

Vis Medlemmets Profil

255 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 9:03

Angående hval - jeg har jobbet på en fabrikk som produserte tendskruer til hvalharpuner , omtrent hele forrige generasjon var hvalfangere på et eller annet tidpunkt - før de hev seg på flaska (mulig dårlig samvittighet pga at de nesten utryddet hvalen - eller torpedosjokk) .... og jeg eter hvalkjøtt.... så ja verden er blitt bløt .... det var utrolig mange biffer som forsvant der....

Vis Medlemmets Profil

256 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 9:05

KnutR

Admin
TheHaughom skrev:

Skal love deg at det var langt mer enn to hender involvert i det der.
cheers Look - no hands!

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

257 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 9:11

KnutR skrev:
TheHaughom skrev:

cheers Look - no hands!

Vis Medlemmets Profil

258 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 10:20

KnutR

Admin
TheHaughom skrev:
KnutR skrev:
TheHaughom skrev:

cheers Look - no hands!

Vis Medlemmets Profil

259 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 12:33

Litt spanking på en Onsdags formiddag må til king 
Såhh, KnutR, det er MIN feil at DU har lært noe i dag?

Igrunnen en ganske god følelse, når jeg tenker meg om tongue 

Vis Medlemmets Profil

260 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 13:52

KnutR

Admin
fikse skrev:Litt spanking på en Onsdags formiddag må til king 
Såhh, KnutR, det er MIN feil at DU har lært noe i dag?

Igrunnen en ganske god følelse, når jeg tenker meg om tongue 
Din feil at jeg har lært noe, og din feil at TheHaughom får litt spanking.
Sånn i ytterste konsekvens Wink

Uansett, Fikse, nå ligger mopeden din i riktig tråd!

Vis Medlemmets Profil

261 Yamaha FZX700 Fazer on Ons 14 Aug 2013 - 14:26

Takk for trådflyttingen KnutR. Og ikke bekymre deg for Haugagutten, han liker sånt han pig 

Glemte jo nesten å vise fram baiken som p.t. står bortgjemt i garasjen, i påvente av litt fritid:

1986 modell, førstegangsregistrert i US, derfor 700cc i stedet for 750. Ellers nokså lik de som er solgt som ny i Norge. Ble lite solgt, både pga ekstremt høy pris samt et design/bruksområde som ikke helt traff markedet den gang.
Dette er forløperen til Vmax, og "grunnleggeren" til motoren som står i FZ-serien til Yamaha. Nesten uendret konstruksjon siden 1985 og fram til ca 1998, da fabrikanten gikk fra 20 til 16 ventiler. 20 ventiler på denne, rundt 90HK og godt med trekkraft. Visstnok meget trimmevillig, uten at jeg har savnet kraft når jeg har kjørt den. Lav vekt og nokså kjørbar sykkel, bortsett fra litt feil dimensjon på hjulene (15" bak, 16 framme).

Vis Medlemmets Profil

262 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 14:38

FZX er en flott sykkel, ikke så mange av dem her hjemme nei. I US heter den vel Fazer?

Men, motoren er nok hentet fra FZ 750, og ikke omvendt. FZ 750 kom i 1985, mens FZX mener jeg først kom i 1986. Det samme gjelder V-Max/FZX, V-max kom først, FZX året etter.

rabbit

Vis Medlemmets Profil

263 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 15:07

fikse skrev:Takk for trådflyttingen KnutR. Og ikke bekymre deg for Haugagutten, han liker sånt han pig 
Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

264 Re: Våre motorsykler on Ons 14 Aug 2013 - 15:12

mortal skrev:FZX er en flott sykkel, ikke så mange av dem her hjemme nei. I US heter den vel Fazer?

Men, motoren er nok hentet fra FZ 750, og ikke omvendt. FZ 750 kom i 1985, mens FZX mener jeg først kom i 1986. Det samme gjelder V-Max/FZX, V-max kom først, FZX året etter.

rabbit
Jepp, stemmer det at den også heter Fazer i US, og ymse andre markeder (østen?). Det står bare "Fazer" på sykkelen, men i den originale håndboken blir den omtalt som FZX700 Fazer.

Slik jeg har lest historien, så ble motoren faktisk utviklet for bruk først og fremst i denne, og den ble egentlig bygget tidligere enn både FZ og Vmax, helt tidlig på 80-tall). Målet med FZX-en var å lage ikke bare et råskinn, men _det_ råskinnet. Men konkurrentene kom de i forkjøpet, og prosjektet ble lagt dødt. Om de alt da planla å bruke motoren i FZ, det vet jeg intet om.

Så bygget de Vmax-en, og som sikkert mange husker så var jo det en kanon sykkel, så lenge en holdt seg til å kjøre rett fram og ikke trengte å bremse affraid  Ikke akkurat oppskriften på en salgssuksess, men Yamaha fikk da iallfall vist at de klarte å lage "det råeste". Interessant forgasseroppsett på Vmax-en forresten Laughing 

Slik har jeg altså lest historien, på en nettside som jeg synes å huske omhandlet disse hektiske og spennende årene av japansk MC-historie (ikke bare Yamaha lagde mye gøy den gangen). Men finner jeg siden igjen nå? Neeeeida!

Uansett, motoren var noe i nærhet av en revolusjon den gang, og satt vel egentlig standarden for flere konstruksjoner i nyere tid: Lavt tyngdepunkt, og smal motor pga plassering av dynamo, vannkjøling, avansert topp i 2 deler, uten vippetøy... En konstruksjon som står seg fremdeles idag.

Vis Medlemmets Profil

265 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Sep 2013 - 9:36

Her er et par billeder av bussen min elephant 

Hyggelig liten veloppdragen busselure drunken

Et par profilbilder hører med.

Vis Medlemmets Profil

266 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Sep 2013 - 13:00

Ekspressbuss?? Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

267 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Sep 2013 - 13:32

99Trollerud skrev:Ekspressbuss??  Twisted Evil 
Klart. Skjelden i rute, men alltid før tiden! Laughing