Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Våre motorsykler

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 11]

51 Re: Våre motorsykler on Lør 9 Jun 2012 - 21:33

110-TAYLORnoMADEn jeg kjøpte meg en støtte fra bursig.com og,så nå står den i støtta uten hjul og venter på nye dekk.Prøve pireli supercorsa sp etter som vi ikke får kjøre med dekkvarmere med senior mc.Og det blir mye kaldriving med sc dekka.Sattser på at de blir fortere varme og tåler flere varme sykluser

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Våre motorsykler on Ons 13 Jun 2012 - 21:51

Gjest

Gjest
Rå lekker farge combo tongue

53 Re: Våre motorsykler on Ons 20 Jun 2012 - 15:26

Min nye Haya, foreløpig med std. Torpedoen men dette skal endres.

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Våre motorsykler on Ons 20 Jun 2012 - 15:39

Velkommen til klubben av de innerste kjennere .....

...men må vel tas noen grep for å få litt trøkk i den ... albino

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Våre motorsykler on Ons 20 Jun 2012 - 17:42

Haya99 skrev:Velkommen til klubben av de innerste kjennere .....

Harryhandel i Piteå Shocked

Neida, jeg skal bruke den til det den duger best som. Traust sporttourer.. lol!

Hvordan går det forresten med busa'n din?
Blir det i det hele tatt satt noen rundetider på acr med den sykker'n igjen??

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Våre motorsykler on Tor 21 Jun 2012 - 22:55

Grattis med fin moppe,Vododododo. Synd at bakenden er så stygg affraid

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

57 Re: Våre motorsykler on Tor 21 Jun 2012 - 23:37

KliffArne skrev:Grattis med fin moppe,Vododododo. Synd at bakenden er så stygg affraid

Samma det, jeg ser jo aldri den ænivei.

Registrerer at Haien ikke responderer på spørsmål om rundetider med karbongrisen...

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Våre motorsykler on Tor 21 Jun 2012 - 23:48

Voodoodoo skrev:
KliffArne skrev:Grattis med fin moppe,Vododododo. Synd at bakenden er så stygg affraid

Samma det, jeg ser jo aldri den ænivei.

Det gjør forsåvidt ikke jeg heller clown

Voodoodoo skrev:
Registrerer at Haien ikke responderer på spørsmål om rundetider med karbongrisen...

Det blir ingenting med han,siste unnskyldningen var visst en toppakning eller noe rabbit

59 Re: Våre motorsykler on Tor 21 Jun 2012 - 23:54

Hehe han har jo en fin fin banesykkel også som han kjøpte. Burde da kunne få flytta karbonfelgene over på den Wink

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Våre motorsykler on Fre 22 Jun 2012 - 7:15

Det blir nok rundetider på Busan etterhvert - men når/hvor er litt i det blå - så vi får se....

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Våre motorsykler on Man 25 Jun 2012 - 22:16

Jeg får vel legge ut noen av mine også:

KTM 990 Adventure, 2007

Yamaha SRX-6, 1986

Yamaha IT 490, 1983

Moto Guzzi 850, 1974

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Våre motorsykler on Man 25 Jun 2012 - 23:45

mortal skrev:Jeg får vel legge ut noen av mine også:

Moto Guzzi 850, 1974

Denne var et ordentlig smykke!!! Fet! cheers

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Våre motorsykler on Man 9 Jul 2012 - 23:23

Gjest

Gjest
Haya99 skrev:Velkommen til klubben av de innerste kjennere .....

Er lite vits med trøkk som en ikkje får på veien.
Nei du skulle heller ha spart deg tid og sansynligvis penger å bere kjøpte ZZR1400 2012 Twisted Evil

64 Re: Våre motorsykler on Tir 10 Jul 2012 - 19:36

GSXR1000K9 skrev:
mortal skrev:Jeg får vel legge ut noen av mine også:

Moto Guzzi 850, 1974

Denne var et ordentlig smykke!!! Fet! cheers

Ja,likte den derre. Hvor får man tak i en shabby sånn en til en overkommelig pæng? rabbit

65 Re: Våre motorsykler on Tir 10 Jul 2012 - 21:37

Åssen i hevete skal man sitte på en sånn -den er så lang at man må ligge over tanken og kneskålene blir stekt på sylinderne ....og åssen får man svingt det droget der??

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Våre motorsykler on Tir 10 Jul 2012 - 23:30

Når man snakker om sola....http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=35970291

http://finncdn.no/mmo/2012/7/vertical-6/10/1/359/702/91_565806903.jpg

Er denne verdt prisforlangende?

Må være flott å varme beina bak de sylindrene der,eller.. rabbit

67 Re: Våre motorsykler on Tor 12 Jul 2012 - 11:59

Hyggelig at flere liker Guzzi her, både min og generelt. :)

Den du linket til, KliffArne, (eller snarere forsøkte å linke til, for linken fungerte jo ikke... rabbit ) er nok verdt pengene, og nå er den solgt også ser jeg. Jeg har faktisk kjørt den der en gang, den lå ute for salg for et par år siden også. Prisnivået på gamle Guzzier ligger i det området der og oppover, avhengig av modell. Under 30.000 for en grei big-twin kommer du neppe her hjemme.

For 750 Sport må du regne med å betale mer enn 100.000,- for en originalsykkel. Le Mans MK1 og V7 Sport er også dyre. Har sett priser på €18.000 for disse modellene...

850 T5 Polizia er en modell du kan få tak i billig. Ingolf Schubert har sykler inne som selges for €1.850 til €2.200. http://www.smotos.de/fahrzeuge.html Dette kan være et greit utgangspunkt om man skal bygge om sykkelen.

king

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Våre motorsykler on Tor 12 Jul 2012 - 21:55

[IMG=http://img526.imageshack.us/img526/1305/yy11971.jpg][/IMG]

Meg og min 2011 R1.
Kjøpt helt orginal og satt på scorpion slipons, leo vince y-pipe(cat. fjernes)
Flashet ECU,One seat cover,fjernet fothvilere bak, greggs custom flushmounts,motodynamics baklys med integrert blinklys,R1 skiltholder,sotet dubblebubble(som ikke var sååå dubble likevel)

Godt fornøyd med sykkeln! :)

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Jul 2012 - 14:55

Haya99 skrev:Åssen i hevete skal man sitte på en sånn -den er så lang at man må ligge over tanken og kneskålene blir stekt på sylinderne ....og åssen får man svingt det droget der??
Jeg har visst oversett provokatøren Haya99 her... rabbit
Langt drog ja? Akselavstanden på denne er 1470 mm, mens din Hayabusa faktisk er 15 mm lenger. Guzzien er ekstremt lav, det er det som gjør at den ser lang ut. Og den veier ikke mer enn en original Hayabusa heller, men effekten er jo litt annerledes... Men sammenlign gjerne med en Suzuki fra 1974, det var vel GT 750 som var toppmodellen dette året? I det selskapet er jeg ikke i tvil om hvilken som har de beste kjøreegenskapene... Ikke er den langt unna i effekt heller.
king

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Jul 2012 - 15:44

mortal skrev:
Haya99 skrev:....og åssen får man svingt det droget der??
Langt drog ja? Akselavstanden på denne er 1470 mm, mens din Hayabusa faktisk er 15 mm lenger.

Hehehe,jeg venter i spenning bounce bounce

71 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Jul 2012 - 22:41

Men svinger den bra da?

Guzzi er noe av det bedre hvis man skal på gammelt ræl - de ser jo barske ut - synd det er så beskjedne motorer på dem - ytelsesmessig... tongue

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Våre motorsykler on Fre 13 Jul 2012 - 23:22

For å være ærlig, Haya, så vet jeg ikke. Jeg har bare tjuvkjørt litt på veien med min så langt, har ikke registrert den ennå. Har time i slutten av juli, så da håper jeg den går gjennom. :) Men jeg regner ikke med at dette er noe lettsvingte greier nei, det må nok jobbes litt for å kjøre fort med dem.

Det er litt beskjeden effekt i dem ja, man kjøper ikke dette for å konkurrere mot GSX-R/R1/S1000RR etc. Men effekt er ikke alt her i verden, jeg kjører gjerne ensylindra effektsvake sykler også jeg, det er noe eget med det også. Og jeg er ikke spesielt glad i rekkefirere, liker én- eller to sylindra maskiner best.

king

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Våre motorsykler on Lør 14 Jul 2012 - 9:41

Godt jeg ikke er bitt av "klassisk sykkel syndrom " enda.... elephant

...det med at folk ikke liker R4 maskiner irriterer meg noe jævlig What a Face - det baseres mye på fordommer tror jeg - konstruksjonen er jo det mest geniale innen mc-vedenen uten tvil; ved å manipulere litt med boring og slaglengde kan man jo lage den motokarakterestikken man ønsker - og ha moderate ytelse eller ekstremytelse etter ønske - racing eller touringpreg. Og de to ekstra sylinderne gjør at ingen i praksis slår den på ytelse. Exclamation

Og de er enkle og greie å skru på....etter det jeg har sett.... og en veltrimmet R4 fra 1000ccm og oppover har jo deilig lyd fra dyp brumming til infernask brøl.... affraid

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Våre motorsykler on Lør 14 Jul 2012 - 11:39

Nå hvorfor er en R4 "det mest geniale innen mc-verdenen"?

Mye som er genialt der ute, og mye som har blitt som det har blitt grunnet lover og reguleringer?

Er ikke en totaketer, med sin geniale enkelhet et bedre konsept, om man skal være ærlig? Wankel-motorer er geniale, men uenighet om hvordan ccm skulle beregnes satte en stopper for den, ingen produsenter kunne bruke penger på å utvikle en motor som kanskje ikke ble godkjent til racingbruk?

Jeg ser ikke hvorfor en R4 er mer "genial" enn noe annet, det er vel mer ett kompromiss når alle parametere er tatt med, som gjør en R4 til en bra løsning? Men kompromisser har nå en gang forsaket noe på veien, man får ikke ultimate løsninger av å inngå kompromisser..

In your face.. tongue

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Våre motorsykler on Lør 14 Jul 2012 - 12:11

Nå kan jo R4 være totakt også - men foretrekker klart 4-t av mange grunner....

R4 er et kompromiss ja - som alt annet - nevn en motorkonstruksjon som har alt og ikke er et kompromiss.

Det vi diskuterer her er antall sylindre på en 4-takts mc motor -og hvordan de er plassert. Vi har heller ikke ubegrenset ressurser - et kompromiss de fleste må forholde seg til ikke minst den komromissløse herr Hollerud. What a Face
Kostnaden er vel det som gjør R4 til en vinner - beviset er jo at de fleste av dagens mc motorer over 500cc er nettopp R4 - det er en konsekvens av at det er den optimale konstruksjonen. bounce

Det er opplagt at 4 syl gir mer effekt enn 1-2 0g 3 på samme ccm - men 5-6-8 syl ville kunne gitt mer effekt.

Effekt er et viktig kriterium i min vurdering av en motor.

Det har jo vært laget flotte R6 motorer - men de blir for brede på tvers i en sykkel - og V- motorer blir mer kompliserte. Basketball

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next