Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Politisk hjørne.

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Politisk hjørne. on Fre 14 Sep 2012 - 21:39

På tide med et politisk hjørne som Haya og Hallis kan boltre seg på? cyclops

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Politisk hjørne. on Fre 14 Sep 2012 - 21:41

Er mye gøyere å flette det inn i andre tråder..... må litt tull til for å holde liv i dette minimale forumet....

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Politisk hjørne. on Fre 14 Sep 2012 - 22:01

Ett hjørne?

Skammekroken, er vel der du vil ha oss, tenker jeg... Sad

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Politisk hjørne. on Fre 14 Sep 2012 - 22:16

99Trollerud skrev:Ett hjørne?

Skammekroken, er vel der du vil ha oss, tenker jeg... Sad

Kranglekroken tenker eg.. pig

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Politisk hjørne. on Lør 15 Sep 2012 - 6:54

Men jeg KRANGLER ikke med Haya..

Om man krangler, er man uenige og den ene parten prøver å få den andre til å ender syn?

Det slipper jeg, fordi Haya er en splittet person, som både er enig og uenig på samme tid! I værste fall så har jeg en 50% krangel med ham?
-Han hater verdens kapitalister, men støtter den aller største av dem, Ben Bernanke.
-Han hater folk som ikke vil dele, men glemmer dette når det er hans tur å dele ut.

Igrunn er vi ganske like, ingen av oss liker at en part skal berike seg på bekostning av andre, men Haya har flere unntak fra denne regelen enn meg. For Haya er det helt OK at Apple skor seg på asiatiske slavearbeidere og at verdens pensjonister og arbeidsfolk skal støtte bank-vennene til Bernanke. Det er den største uenigheten mellom oss, jeg vil la mennesket leve fritt, Haya vil bare la de rikeste leve fritt..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Politisk hjørne. on Lør 15 Sep 2012 - 7:20

Tror du skal la være å fortelle hva jeg mener Hollis.... konsentrer deg om å få fram eget budskap...vanskelig nok det.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 16:11

99Trollerud skrev:Men jeg KRANGLER ikke med Haya..

Om man krangler, er man uenige og den ene parten prøver å få den andre til å ender syn?

Det slipper jeg, fordi Haya er en splittet person, som både er enig og uenig på samme tid! I værste fall så har jeg en 50% krangel med ham?
-Han hater verdens kapitalister, men støtter den aller største av dem, Ben Bernanke.
-Han hater folk som ikke vil dele, men glemmer dette når det er hans tur å dele ut.

Igrunn er vi ganske like, ingen av oss liker at en part skal berike seg på bekostning av andre, men Haya har flere unntak fra denne regelen enn meg. For Haya er det helt OK at Apple skor seg på asiatiske slavearbeidere og at verdens pensjonister og arbeidsfolk skal støtte bank-vennene til Bernanke. Det er den største uenigheten mellom oss, jeg vil la mennesket leve fritt, Haya vil bare la de rikeste leve fritt..

Er det bare meg eller er denne haya du beskriver en sosialist av rang? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 17:23

Man kjeder seg i dritværet og vil gjerne krangle litt?

Siste utspillet til Frp-Sandberg var vel at man skulle ha NRK as som skulle reklamefinanieres -og fjerne alle smale programmer...ville ikke bli noen endring (bare litt reklame innimellom) - Statn skulle ha aksjemajoriteten - men private kjøpe seg inn - Statoil-modell.

Jeg har sett flere smale program i det siste; en Nobelprisvinner i matte som ble intervjuet av andre mattegenier - ikke noe Big-brother appell der gitt - men jeg fikk da med meg noen poenger; .eks at når man jobbet sammen på nettet så klarte man på 2mnd å løse matte-problemer som vanligvis tok 10-20 år å løse når geniene satt på hver sin tue.

Et annet program og utviklingen av Silicon-valley - var nok også temmelig smalt; men også her kom det fram at 8 kreative hjerner som jobbet sammen i en flat struktur tilførte verden enormt med teknisk framgang - men de hadde ikke sett mye på TVN, TV2 TV3 osv.

Er vel logisk at Sandberg tenker på framtidig rekruttering og vil endre NRK - vekk med kunnskap og mer Big-brother , Idol og hva faen det heter - det er jo temmelig opplagt at folk som ser mye på slikt vil kunne komme til å stemme Frp - de burde forresten vært saksøkt for villendende reklame - Framskrittspartiet??? De står jo for det motsatte - FFD kunne de hete ; Fram For Dumskapen...

...og regnet øser ned..

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 18:16

Du vil ikke klare å starte noen krangel med mæ om Frp/NRK.
Æ finn mange smale programmer på NRK som æ foretrekke framfor big brother og idol og paradise hotel cæsar osv
... og regnet øser ned ... her også

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 19:06

Baracuda skrev:
Er det bare meg eller er denne haya du beskriver en sosialist av rang? Very Happy

Neida. Han er ikke sosialist på ordentlig, han bare vil at alle andre skal være det.

-Hei, vent?! Akkurat DET er vel kanskje det som skal til for å falle inn i kategorien "sosialist"?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 19:13

Haya99 skrev:Man kjeder seg i dritværet og vil gjerne krangle litt?

Siste utspillet til Frp-Sandberg var vel at man skulle ha NRK as som skulle reklamefinanieres -og fjerne alle smale programmer...ville ikke bli noen endring (bare litt reklame innimellom) - Statn skulle ha aksjemajoriteten - men private kjøpe seg inn - Statoil-modell.

Jeg har sett flere smale program i det siste; en Nobelprisvinner i matte som ble intervjuet av andre mattegenier - ikke noe Big-brother appell der gitt - men jeg fikk da med meg noen poenger; .eks at når man jobbet sammen på nettet så klarte man på 2mnd å løse matte-problemer som vanligvis tok 10-20 år å løse når geniene satt på hver sin tue.

Et annet program og utviklingen av Silicon-valley - var nok også temmelig smalt; men også her kom det fram at 8 kreative hjerner som jobbet sammen i en flat struktur tilførte verden enormt med teknisk framgang - men de hadde ikke sett mye på TVN, TV2 TV3 osv.

Er vel logisk at Sandberg tenker på framtidig rekruttering og vil endre NRK - vekk med kunnskap og mer Big-brother , Idol og hva faen det heter - det er jo temmelig opplagt at folk som ser mye på slikt vil kunne komme til å stemme Frp - de burde forresten vært saksøkt for villendende reklame - Framskrittspartiet??? De står jo for det motsatte - FFD kunne de hete ; Fram For Dumskapen...

...og regnet øser ned..

Merkelig at en kar som promoterer Apple og moderne teknologi ved enhver anledning, ikke har fått med seg at man finner tusenvis av timer med "smale" tv-programmer på Youtube og andre internett kanaler??

Selvfølgelig skal man ikke stjele menneskers skattepenger for å lage tv-propaganda som man severer tilbake til folket man akkurat stjal penger fra.. Stalin hadde vel likt tanken, men enhver person med et snev av forståelse for hva som skal være en statlig oppgave forstår at dette er høl i hue..

Sånn går det når DUMME Staten skal forvalte denne gammelkommunistiske modellen:

http://www.klassekampen.no/60723/article/item/null/kunstnere-i-lisensknipe

Hutte-mei-tu..

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 20:02

99Trollerud skrev:

... men enhver person med et snev av forståelse for hva som skal være en statlig oppgave forstår at dette er høl i hue..

...enhver med din forståelse for hva som skal være en statlig oppgave forstår at dette er høl i hue, mener du?

Men æ trur at den digitale tidsalder fremdeles e litt for ung til å overlate all "seriøs" info til You tube, og alt ansvaret for å finne slik info til den enkelte. Det lever fremdeles masse mennesker som ikke bruker denne type teknologi.
Vent 20 år, så kan man avvikle Tv-kanaler av typen NRK og BBC og DR. Eller kanskje ikke ... Tror kanskje det er lurt at all propaganda går en runde gjennom luft før det når en forkvaklet hjerne borti en krok
Hvis alle skal sitte for seg selv å samle litt tilfeldig info og lærdom på nettet, så vil det bli mye vranglære blandt folk. Og mange forskjellige ekstremistgrupper av ymse slag

Det kan være greit at noe blir silet og vurdert av en større statlig (ikke nødvendigvis) aktør. Da e det såpass mange som ser det samme, samtidig, med det samme bakteppet, godkjent av en navngitt redaktør, at det fort ville komme protester om det er fullstendig galskap som blir servert.

Æ trur også det e viktig at denne kanalen ikke er privateid og reklamefinansiert, i allefall ikke et enkeltmannsforetak, da ville tanker om egen vinning fort styre programutvalget.

Men alt dette forutsetter at man har et minimum av tro på at myndighetene har nogenlunde hederlige og ærlige hensikter, og ikke er ute etter å flå deg for så å styre pengene til den russiske tsaren og hans etterkommmere

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 20:15

Hele innleggets forsøk på logisk resonnement fallr i grus i siste setning, nettop fordi det er eldgamle eurpoeiske adelsfamilier som faktisk kontrollerer hele verden. Det blir litt feil når man ønsker å få servert "fakta" fra de samme folkene som alltid har servert sin side av virkeligheten med argumet om å ikke få inn vranglære?

Vi har levd alle våre dager med historisk og økonomisk vranglære, det er veldig synd at vi har fått såpass mye av det at vi frivillig ønsker oss mer?

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 20:37

99Trollerud skrev:Hele innleggets forsøk på logisk resonnement fallr i grus i siste setning, nettop fordi det er eldgamle eurpoeiske adelsfamilier som faktisk kontrollerer hele verden. Det blir litt feil når man ønsker å få servert "fakta" fra de samme folkene som alltid har servert sin side av virkeligheten med argumet om å ikke få inn vranglære?

Vi har levd alle våre dager med historisk og økonomisk vranglære, det er veldig synd at vi har fått såpass mye av det at vi frivillig ønsker oss mer?

...jasså - er det den russiske tsarfamilien igjen? ....den interressen for politikk er virkelig ikke sunn for deg Hollis - hold deg til gamle krossere..

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 20:47

99Trollerud skrev:Hele innleggets forsøk på logisk resonnement fallr i grus i siste setning ...
Fan, at man aldri kan lære å stoppe i tide Mad

99Trollerud skrev:
... nettop fordi det er eldgamle eurpoeiske adelsfamilier som faktisk kontrollerer hele verden. Det blir litt feil når man ønsker å få servert "fakta" fra de samme folkene som alltid har servert sin side av virkeligheten med argumet om å ikke få inn vranglære??
Litt i overkant konspiratorisk, synes du ikke?
Men som sagt, det forutsetter at man har en viss tiltro til at menneskene bak disse kanalene er nogenlunde anstendige mennesker
99Trollerud skrev:
Dette er jo et definisjonsspørsmål som ikke æ skal påstå at æ har den eneste og riktige definisjonen på.
Synes forsåvidt du også kunne vært litt mere ydmyk mtp egne analytiske evner. Litt mindre bastant på en måte

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 21:10

jhn skrev:
Synes forsåvidt du også kunne vært litt mere ydmyk mtp egne analytiske evner. Litt mindre bastant på en måte

Men det blir jo bare tull? Å alltid ha rett, men likevel avstå fra å være bastant? study

-Nei, det blir å be om formye, Jhn..

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 21:18

99Trollerud skrev:
jhn skrev:

Men det blir jo bare tull? Å alltid ha rett, men likevel avstå fra å være bastant? study

-Nei, det blir å be om formye, Jhn..
Joda, æ ser den. Glem det e du snill
... siste setning no også ... fan!

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 21:33

Her er en link med alle "Kongelige" i Europa:

http://www.btinternet.com/~allan_raymond/Russian_Royal_Family.htm#4.912

Artig lesning under den norske delen;

Olav was born at Appleton House Sandringham, England and given the title and name of Prince Alexander Edward of Denmark, he assumed the name Olav in 1905 when his father became King of Norway.

Så? Disse korrupte folka hadde allerede tenkt å plassere "Olav" (eller skal vi si Alexander Edward?) i Danmark, men pga at "noen" måtte overta Norge sånn helt plutselig og uventet, endte de opp her i stedet..

Disse folka skal man IKKE stole på at har andre intensjoner enn å mele sin egen kake, og kaken vil de helst spise i England.. Fysj a'meg for noen folk... No

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 21:46

Selv ei blind høne osv....

...du har rett Hollis - disse jæ... innvandrerne infiltrerer oss - men nå er Frp på saken - så da blir det nok årnings:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10046594

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Politisk hjørne. on Ons 3 Okt 2012 - 22:42

Haya99 skrev:Selv ei blind høne osv....

...du har rett Hollis - disse jæ... innvandrerne infiltrerer oss - men nå er Frp på saken - så da blir det nok årnings:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10046594

Er det ikke vondt å se hvordan realiteten er nå? Dere synker i popularitet! Neste år er det ute med dere! (forhåpentligvis) Du ser ikke at dere har gjort litt vel mye tull de siste åra og blitt upopulære? Folk vil ikke ha dere.. folk VILLE heller ikke ha dere, men dessverre så teller noen stemmer mer enn andre..

Hva har du å si i ditt altvitende forsvar hvis den dagen kommer at borgelig styrer landet på en mye bedre måte enn rødstrømpefeministene ? Tipper du uansett ikke vil vri rundt det rødsprengte hodet ditt..men er lov å håpe :)

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Politisk hjørne. on Tor 4 Okt 2012 - 7:57

Haya99 skrev:
...du har rett Hollis - disse jæ... innvandrerne infiltrerer oss - men nå er Frp på saken - så da blir det nok årnings..

Endelig ser vi litt god, gammeldags hersketeknikk fra Haya?! En stund lurte jeg på om du hadde mistet evnen? -God å se at du fremdeles har teknikken inne, hvorfor holde seg til sak, når man kan stigmatisere person? -Fungerer jo så uendelig mye bedre!

Saken med meg er at jeg ikke har noe imot innvandring. Jeg har noe imot nasjoner. Altså stikk motsatt; Jeg vil heller kaste "våre" korrupte ledere, enn mennesker på "grasrotnivå", men Haya har visst vanskeligheter med å forstå dette. Antagelig bevisst.

Haya er en svoren motstander av "Corporate Power", det høres så riktig ut, for det store, stygge næringslivet undertrykker jo vanlige folk, må vite? Ikke vil de betale skatt heller, må vite? Dårlig sosial adferd fra disse store næringsliv-toppene er årsaken til menneskers ulykke verden over, må vite..
-For hele verden skralter, med unntak av ett lite land, og da er det klart at om vi hadde fått hele verden til å oppføre seg som gode, norske sosialister, ville verden blitt kurert på "no time"?

Det kjedelige er, at virkelighet og teori sjelden stemmer. At å bra se på halve bildet har en tendens til å la noen viktige elementer slippe kritisk lys. Corporate Powers er vel kanskje der Haya bommer værst. Han tror at verdens problemer skyldes Pepsi og Coca-Cola, samtidig som han mener at Obama og Federal Reserve Bank skal redde verden. Da har man som sagt ikke sett det store bildet, og nettop derfor er det litt vrient å diskutere slike saker med lettvektere som Haya..
-Og for å gjøre saken værre, så beundrer Haya Obama så høyt at han aldri vil finne på å tenke en eneste negativ tanke om Ham..

Obama ER en snill og god sosialist som skal redde Usa og verden ved å ta fra de rike og gi til de fattige. End of story!

http://www.opensecrets.org/pres08/contrib.php?cid=N00009638

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Politisk hjørne. on Tor 4 Okt 2012 - 9:55

http://www.youtube.com/watch?v=IWDJEc92d38

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Politisk hjørne. on Tor 4 Okt 2012 - 10:25

99Trollerud skrev:
.

http://www.opensecrets.org/pres12/index.php

Disse to listene sier det meste - Romney kun de største og værste bankene - Obama 2 store universitet og kunnskapsindustri -
morsomt å se Hollis analyse av dette?

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Politisk hjørne. on Tor 4 Okt 2012 - 10:46

Haya99 skrev:
99Trollerud skrev:
.

http://www.opensecrets.org/pres12/index.php

Disse to listene sier det meste - Romney kun de største og værste bankene - Obama 2 store universitet og kunnskapsindustri -
morsomt å se Hollis analyse av dette?

Så du YT videoen over? (Nei, du gjorde vel ikke det, du foretrekker som kjent VG og NRK?)

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Politisk hjørne. on Tor 4 Okt 2012 - 11:16

Hvis du ikke gidder å gi en beskrivelse av innholdet gidder ikke jeg se det du linker til - det er en regel.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next