Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Rally Colombia 2012

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Rally Colombia 2012 on Søn 22 Apr 2012 - 1:29

Etter å ha sutra meg til noen "seriøse tråder" tenkte jeg å legge ut turen kjerringa og jeg skal på i sommer,
Vi reiser fra Oslo 25.08 via New York til Bogota. Vi tar en natt i Bogota, for så å reise videre nordover til Santa Marta Cartagena. Rallyet starter først 29.08 (det er ett opplegg) så vi blir nøtt til å sløve noen dager langs den Karibiske kyst (jeg overlever sikkert.) Turen går fra Santa Marta til Tayrona ikke mange milene, men for en fantastisk plass i følge bildene jeg har sett på Google. vI fåri en hvile dag her som skal nytes, turen går videre langs den karibiske kyst til Tolu deretter skal vi svinge inn i iandet gjennom Mendellin hvor vi får en ny hviledag inkludert ett party, for så videre ferd til Bogota, Turen er på 140 mil og går over 12 dager ikke de helt store avstandene, men jeg tror det er blir opplevelse uansett.
Når jeg har vært medlem her på "ikke bike.no" over en uke skal jeg klare å legge inn kart over ruta,

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Rally Colombia 2012 on Tir 24 Apr 2012 - 13:14

custom 95 skrev:Etter å ha sutra meg til noen "seriøse tråder" tenkte jeg å legge ut turen kjerringa og jeg skal på i sommer,
Vi reiser fra Oslo 25.08 via New York til Bogota. Vi tar en natt i Bogota, for så å reise videre nordover til Santa Marta Cartagena. Rallyet starter først 29.08 (det er ett opplegg) så vi blir nøtt til å sløve noen dager langs den Karibiske kyst (jeg overlever sikkert.) Turen går fra Santa Marta til Tayrona ikke mange milene, men for en fantastisk plass i følge bildene jeg har sett på Google. vI fåri en hvile dag her som skal nytes, turen går videre langs den karibiske kyst til Tolu deretter skal vi svinge inn i iandet gjennom Mendellin hvor vi får en ny hviledag inkludert ett party, for så videre ferd til Bogota, Turen er på 140 mil og går over 12 dager ikke de helt store avstandene, men jeg tror det er blir opplevelse uansett.
Når jeg har vært medlem her på "ikke bike.no" over en uke skal jeg klare å legge inn kart over ruta,

Høres ut som en fin tur. :)

Du kan prøve å legge inn ruta nå,hvis du vil. Hvis jeg har gjort ting riktig,så er den begrensningen borte nå.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

3 Kart over ruta on Tir 24 Apr 2012 - 14:53

Da skal vi se om Kliffarne er ett IT geni
http://maps.google.no/maps?saddr=Santa+Marta+-+Magdalena,+Colombia&daddr=Tayrona+National+Park,+Magdalena,+Colombia+to:Cartagena,+Bol%C3%ADvar,+Colombia+to:Tol%C3%BA+-+Sucre,+Colombia+to:Caucasia+-+Antioquia,+Colombia+to:Medell%C3%ADn+-+Antioquia,+Colombia+to:Doradal,+Puerto+Triunfo+-+Antioquia,+Colombia+to:Bogot%C3%A1,+Colombia&hl=no&ie=UTF8&sll=11.24959,-74.18145&sspn=0.022519,0.038581&geocode=FbanqwAdthSU-ynNdW6VbvX0jjGmkfkBL1VyUg%3BFaBFrAAddIKU-yEviNvL3CNXSA%3BFYl_ngAdUal_-yk3ACZrkyX2jjEkNtcDzSMX8w%3BFWlnkQAdO-p--ykhEdygdANZjjHQbMBlOL5tmA%3BFeXQeQAdAIqE-yndrcu54m5bjjEK_zYAgKA4mw%3BFRUnXwAdn9B--ynb3VJO7yhEjjFyrHCSw9Yvcg%3BFYwFWgAdVqqL-yntSl9v_0ZBjjEa33FOsrsOLg%3BFSgpRgAdR7GV-ykpy6Yt_Zs_jjEUOaMgVWOdIw&oq=bogota&mra=ls&t=m&z=6
Jepp cheers

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Rally Colombia 2012 on Tir 24 Apr 2012 - 17:08

custom 95 skrev:Da skal vi se om Kliffarne er ett IT geni
***-verdens lengste link-***
Jepp cheers

Nu, nu...du VET at et per-tre stykker har klart det der før deg?
:p

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

5 Re: Rally Colombia 2012 on Tir 24 Apr 2012 - 17:10

custom 95 skrev:Turen går fra Santa Marta til Tayrona ikke mange milene, men for en fantastisk plass i følge bildene jeg har sett på Google.
Ja, det der blir man jo ikke bitte-litt misunnelig på...neeeeeidaaa...

GOD TUR! Skriv blogg! Very Happy

6 Re: Rally Colombia 2012 on Tir 24 Apr 2012 - 19:04

Ahh, cheers Santa Marta bounce Æ tilbragte en gang i tida 5-6 uke i Santa Marta. Æ kom sjøveien, så noe mc-kjøring var det vel aldri snakk om, men veldig mye annet artig.
Tur & Treff og Fest & Baluba

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Rally Colombia 2012 on Tir 24 Apr 2012 - 21:21

Haeggis skrev:
custom 95 skrev:Turen går fra Santa Marta til Tayrona ikke mange milene, men for en fantastisk plass i følge bildene jeg har sett på Google.
Ja, det der blir man jo ikke bitte-litt misunnelig på...neeeeeidaaa...

GOD TUR! Skriv blogg! Very Happy
Takker, gleder meg som en unge til jul. Blogg blir det ikke, men skal forsøke å legge ut noen bilder med noen komentarer underveis sunny

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Rally Colombia 2012 on Ons 22 Aug 2012 - 9:42

Etter en lang sommer å ha sett den ene etter den andre dra på ferie er det endelig min tur, bare noen få dager med jobbing til så, førstkommende lørdag går flyet 11:30 til New York med flybytte der til Bogota, Lander i Bogota ca 21:00 lokal tid bounce Reiser videre med fly til Santa Marta søndag kl 15:30 drunken
Jeg skal tenke på dere her hjemme nå når høsten starter clown
1-3 September vil jeg være i Cartagena legger ved en bildelink slik at dere kan se at jeg sikkert har det bra cheers Cartagena
Skal forsøke og legge ut noen bilder å komentarer underveis albino

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Rally Colombia 2012 on Ons 22 Aug 2012 - 11:06

Finansieringa av en slik tur er vel nada problema... afro

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Rally Colombia 2012 on Ons 22 Aug 2012 - 11:47

Haya99 skrev:Finansieringa av en slik tur er vel nada problema... afro
Har jo vurdert på ta med noen små blomster jeg kan ha i drivhuset på hjemturen geek

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Rally Colombia 2012 on Ons 22 Aug 2012 - 12:35

Kan vel ikke komme tomhendt hjem,derfra Suspect

God tur,kos dere pirat

12 Re: Rally Colombia 2012 on Ons 22 Aug 2012 - 13:37

KliffArne skrev:Kan vel ikke komme tomhendt hjem,derfra Suspect

God tur,kos dere pirat
Kjenner jeg kjerringa rett så sliter jeg vel med å holde vekt reglene for bagasje på hjemveien pig

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Rally Colombia 2012 on Ons 22 Aug 2012 - 19:15

Serriøst? Du har med deg eget drivhus på turen?!?!? Heftig...

Okke som; goood tuuur!!!!! :-D

14 Re: Rally Colombia 2012 on Fre 7 Sep 2012 - 7:20

Nå venter vi på rapport,med bilder bounce

15 Re: Rally Colombia 2012 on Fre 7 Sep 2012 - 12:13

custom 95 skrev:.... Reiser videre med fly til Santa Marta søndag kl 15:30 drunken
Aahh, Santa Marta. Var der 5-6 uker en gang i tida. Time of my life.
Det e ikke usannsynlig at æ blir å tenke litt på dæ også

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Rally Colombia 2012 on Fre 7 Sep 2012 - 12:38

jhn skrev:
custom 95 skrev:.... Reiser videre med fly til Santa Marta søndag kl 15:30 drunken

Hehe,det er ting som tyder på at alsheimeren har banket på,jhn Twisted Evil Bla deg oppover noen innlegg clown

17 Re: Rally Colombia 2012 on Fre 7 Sep 2012 - 13:30

KliffArne skrev:
jhn skrev:

Hehe,det er ting som tyder på at alsheimeren har banket på,jhn Twisted Evil Bla deg oppover noen innlegg clown
Embarassed Uffda, slett ikke bra. Det va jo et eller annet langt der inne bakom panna som reagerte når æ skreiv innlegget, men ... Laughing
Men til mitt forsvar, så e det ganske lenge sida æ skreiv det forrige innlegget

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Rally Colombia 2012 on Man 10 Sep 2012 - 19:11

KliffArne skrev:Nå venter vi på rapport,med bilder bounce
Embarassed Kom hjem i dag, tanken var der flere ganger, men kald øl, noen kopper med rom og salsa dansing på strandgatene om kvelden trakk mer en en å sitte med dårlig internett oppkobling og laste opp bilder drunken
Ett lite stemningsbilde fra Covena

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Rally Colombia 2012 on Man 10 Sep 2012 - 21:25

custom 95 skrev:
KliffArne skrev:Nå venter vi på rapport,med bilder bounce
Embarassed Kom hjem i dag, tanken var der flere ganger, men kald øl, noen kopper med rom og salsa dansing på strandgatene om kvelden trakk mer en en å sitte med dårlig internett oppkobling og laste opp bilder drunken
Ett lite stemningsbilde fra Covena

Så du var inne og lusket,så trodde du allerede var kommet hjem for noen dager siden.

Håper du ikke bare tok sånne kjedelige motorsykkelbilder,du klarte vel å lure noen fine jenter inn i kameraet også pig

20 Re: Rally Colombia 2012 on Man 10 Sep 2012 - 23:42

KliffArne skrev:---lure noen fine jenter inn i kameraet pig pig Evil or Very Mad clown pig geek pig pig affraid
Inn i kameraet faktisk. Enten er jentene der nede veldig små og kameraet hans sinnsykt stort, eller han har mange kamera og et stort utvalg meget skarpe kniver...
Det er noe slikt du skisserer her?

Jeg bare nevner det, altså! afro

Håper å få høre mer fra turen din.

Seriøst kjørte dere i jungelen og rundt om med de syklene der?! Eller har jeg lagt litt for mye i ordet "Rally"?

21 Re: Rally Colombia 2012 on Tir 11 Sep 2012 - 8:41

Haeggis Fixed Line skrev:
KliffArne skrev:---lure noen fine jenter inn i kameraet pig pig Evil or Very Mad clown pig geek pig pig affraid
Inn i kameraet faktisk. Enten er jentene der nede veldig små og kameraet hans sinnsykt stort, eller han har mange kamera og et stort utvalg meget skarpe kniver...
Det er noe slikt du skisserer her?

Jeg bare nevner det, altså! afro

Håper å få høre mer fra turen din.

Seriøst kjørte dere i jungelen og rundt om med de syklene der?! Eller har jeg lagt litt for mye i ordet "Rally"?
Jeg er trøtt som en ræv, men skal gå gjenom bilde materialet og legge det ut etter hvert.
Ja vi kjørte stort sett custom sykler, (Rally = Treff med kjøring) men det var veier av dårlig kvalitet, en dag hadde vi 18 mil på grusveier (7 timer Shocked ), med høl digre som kratere til tider ellers var det det asfalt med mye dårlig dekke.
Jeg fikk låne en gammel virago 750 utstyrt med fremflyttersett på fotvilerene noe som til tider var ganske slitsomt (= null avlasting på ryggen)
Veiene rudt kysten i karibien var stort sett ganske rette med lite kupering, mens resten gikk opp og ned i Andesfjellene med høyder over 3000 m over havet og fantastiske svinger bounce
Har også tatt opp en del film som må redigeres før det kan legges ut.

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Rally Colombia 2012 on Tor 20 Sep 2012 - 8:55

En liten fil snubb når vi kjører i Andes fjellene, svingene i Andes var helt knall, men kjærringa ville ikke filme når de beste svingene var. Lite med damer denne gangen også. Skal se hva jeg får stjært fra andre, siden det var kjerringa som hovedsaklig har tatt bildene, har ikke damer blitt prioritert Shocked
Kan sees her

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Rally Colombia 2012 on Tor 20 Sep 2012 - 10:48

Fett! Very Happy

...vet ikke hvorfor, men jeg hadde en innbilling om at veiene var dårligere enn det der.
Det ser jo strøkent ut Very Happy

24 Re: Rally Colombia 2012 on Tor 20 Sep 2012 - 11:39

Haeggis Fixed Line skrev:Fett! Very Happy

...vet ikke hvorfor, men jeg hadde en innbilling om at veiene var dårligere enn det der.
Det ser jo strøkent ut Very Happy
Det var mye bra, men som her i Norge var det noen jævlige kratere.
I begynelsen av filmen strekker road captainen ut høyre fot for markere dårlig dekke.
Når han gjorde det var vi nøye med å legge oss i sporet hans, jeg hadde ett treff i ett krater som gjorde at kjerringa fikk en skikkelig smell i nakken.
Dette var den dagen som avslutningsfesten ble holdt så hun orket ikke å være med på den bounce drunken

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Rally Colombia 2012 on Lør 22 Sep 2012 - 16:27

vi landet i Bogota 25.08 kl 21:00 lokal tid etter ca 20 timer på reise, Colombia ligger 7 timer etter oss.
Yamaha Custom club Colombia som arangerte turen møtte oss på fly plassen El Dorado i Bogota hvor de sørget for transport til hotelet. Vi var rimelig sigene etter reisen så vi tok bare en tur på takterrassen hvor vi tok noen tynne for å sove på.
Vi våknet kl 04,30 lokal tid så det var bare å dusje og vente på frokost, etter frokost tok vvi en liten tur ut i bogota for å ta ut litt lokal valuta (10000 pesos = ca 30 Nok)dette ble min første dag som millionær Very Happy
Mens vi gikk og sugde inn inntrykkene i Colombia så vi at det var mye fattigdom og med alle advarslene fra de lokale var det områder vi holdt oss unna.
Denne bergingen fikk oss til å lure hvem som skulle vært berget.
[img][/img]
Dagen etter tok vi fly til Santa Marta hvor vi ble møtt av noen andre fra arrangør klubbem som sørget for transport til hotellet. dette lå ca 8 km sør for Santa Marta kalt Rodadero.
Hotellet var egentlig leilighets hotell så kjerringa (Nina) og jeg delte 1 leilighet hvor det var to soverom i leiligheten med Henriette og Per.
De første dagene gikk med til bading, soling og se seg omkring i Rodadero og Santa Marta.
Dette bildet er fra resturangen vi brukte til å spise frokost på, men denne gangen tok vi middagen der med 5 av 6 Norske.
[img][/img]
Når resten av følget kom ble det veldig mye bråk med disse mc folkene, de festet og drakk drunken men heldigvis dro de til Tayrona Park dagen etter.Fordelen med å komme litt tidliger var at man fant ut at Tayrona Park innebar ett par timer trasking gjennom jungelen, sove i hengekøyer, en helvetes masse mo(shitoer) og loppe bitt, så vi Norske valgte å bli ett par dager til i Rodadereo, mens resten av følget ble eti opp av ymse kryp med der tilhørenede renne ræv ute i bushen.
Så de 2 dagene resten av følget var borte koste vi oss i rodadero med bading og soling.
I og med at aircondition var satt på 26 grader var det grise kaldt så vi holdt oss unna leiligheten.
[img][/img]
I og med at det er etterspurt etter bilder med noe annet en kjedelige motorsykler legger jeg inn ett bildet av en av de Colombianske deltagerne.
[img][/img]
Og ikke minst ett bildet av Robin fra England som ser noe sulten ut Very Happy
[img][/img]

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next