Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nedsatte fartsgrenser

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 13:37

http://www.dagbladet.no/2012/10/05/tema/bil/motor/klikk/23727590/

Dette her irriterer meg noe jævlig - verden går fortere og fortere - mans norske veier går motsatt vei.
Kjører jeg i 70 på åpen vei - sovner jeg.

0-visjonen er lett å oppna - la alle stå stille....

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 13:51

ja og hvem som styrer dette da tro? det er din kjære jensebløff..

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 14:13

Veimyndighetene ser ut til å være helt en egen verden - uansett styring så tolker de alle regler slik at hastighet må settes ned.

Det er en holdning om at forbikjøringer burde ha dødstraff og at alle burde kjøre i maks 70 - har ingenting med Jns å gjøre - men du kan jo drepe enhver debatt med å skylde alt på Jens.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 15:06

Haya99 skrev:Veimyndighetene ser ut til å være helt en egen verden - uansett styring så tolker de alle regler slik at hastighet må settes ned.

Det er en holdning om at forbikjøringer burde ha dødstraff og at alle burde kjøre i maks 70 - har ingenting med Jns å gjøre - men du kan jo drepe enhver debatt med å skylde alt på Jens.

Det er og blir ledelsen av landet som styrer veiutbygging.. Pr idag så låner vi penger med høy rente for å bygge noen dårlige stubber her til lands, samtidig som vi låner ut penger med LAV rente til veibygging i andre land. Noe er helt på trynet, og det er det dagens regjering som står for! Man kan ikke gi noen andre skylden for det.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 15:30

Finans er en annen diskusjon - hold deg til topic- fartsgrenser!!!

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 15:40

Hehe... veiene våre har ganske mye med fartsgrensene vil jeg si. Med de kjærringpartiene som sitter nå blir det kjærringregler..

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 16:34

Baracuda skrev:Hehe... veiene våre har ganske mye med fartsgrensene vil jeg si. Med de kjærringpartiene som sitter nå blir det kjærringregler..

...kan ikke huske det var fri fart under Willoch eller Bondevik?

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 17:12

Haya99 skrev:
Baracuda skrev:Hehe... veiene våre har ganske mye med fartsgrensene vil jeg si. Med de kjærringpartiene som sitter nå blir det kjærringregler..

Jeg kan huske dagens 70 soner var 80 soner..

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 19:05

Baracuda skrev:
Haya99 skrev:

Hvis Willoch og/eller Bondevik hadde bevilget noen penger til opprustning av veinettet så hadde vi hatt 80 i dag, eller kanskje 90. Men veien fortsatte bare å forfelle da også, merkelige greier i grunnen
Men nå er det jo meningen at det skal bli regjeringskifte om et år, så da blir vel alt i orden

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 19:36

jhn skrev:
Baracuda skrev:
Haya99 skrev:

Hvis Willoch og/eller Bondevik hadde bevilget noen penger til opprustning av veinettet så hadde vi hatt 80 i dag, eller kanskje 90. Men veien fortsatte bare å forfelle da også, merkelige greier i grunnen
Men nå er det jo meningen at det skal bli regjeringskifte om et år, så da blir vel alt i orden

Under willoch hadde vi vel ikke de oljepengene vi nå har eller hva?
Er heller ingen bondevik regjering jeg vil ha...
Og når det forhåpentligvis nå bli regjeringsskifte er det lov å håpe på bedre tider.. at noe som er totalt skakkjørt skal bli bygget opp igjen på kort tid skjønner vel du også er umulig. Jeg jobber i jernbanen, og kan si deg at på veldig mange mil av nettet vårt bruker vi telegraf for å sjekke at strekningen mellom 2 betjente stasjoner er sikker. Altså morse signal gjennom god gammeldag telegraf.. noe som kom i 1870! så å si at Ap som har styrt det meste har fulgt opp..det er å ta feil.. Men nå gikk jeg fra fartsgrense til jernbane.. beklager Razz

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 20:02

PROBLEMET, ved siden av vrangvilje, er ikke at det ikke er penger til å utbedre, men et SÅ sykt stort løft vil pælme den norske kronen i fritt fall, og VIPS - er ikke oljefondet vårt verdt mye lenger.

Den eneste måten vi kunne tatt 2-300 milliarder og tatt et ordentlig løft på infrastruktur, offentlige bygg og annet som trenger opprusting, er å kjøpe ALT fra utlandet. Vi må kjøpe konsulent- og entreprenørtjenester, samt selve arbeidskraften for å gjennomføre det. Det eneste vi kan stille med selv, er å selge disse utlendingene råstoffer til arbeidet.

That's it.

Og det kunne vært gjennomført, om ikke fagforeningene går fullstendig bananas med en gang noen nevner noe slikt - DE skal jo beskytte norske arbeidsplasser, påstår de.
Våkn opp, snøsokker! Dere har ikke nok folk til å ta dere av løpende VEDLIKEHOLD engang, hvordan i helvete kan innleid midlertidig arbeidskraft som ruster opp landet og ØKER infrastruktursmengden (så det blir behov for MER vedlikehold) kunne ta FRA dere arbeid?

Ap-demagogikk.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

12 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 20:06

Baracuda skrev:
Under willoch hadde vi vel ikke de oljepengene vi nå har eller hva?
Er heller ingen bondevik regjering jeg vil ha...
Og når det forhåpentligvis nå bli regjeringsskifte er det lov å håpe på bedre tider.. at noe som er totalt skakkjørt skal bli bygget opp igjen på kort tid skjønner vel du også er umulig. Jeg jobber i jernbanen, og kan si deg at på veldig mange mil av nettet vårt bruker vi telegraf for å sjekke at strekningen mellom 2 betjente stasjoner er sikker. Altså morse signal gjennom god gammeldag telegraf.. noe som kom i 1870! så å si at Ap som har styrt det meste har fulgt opp..det er å ta feil.. Men nå gikk jeg fra fartsgrense til jernbane.. beklager Razz
Om du vil ha Bondevik eller ikke, spiller ingen rolle ... du får han neppe uansett. Laughing
Men det viser jo at det ikke nødvendigvis hjelper med regjeringskifte.
Ja, jeg skjønner også at det ikke går fort å rette opp gamle synder, men alle opposisjonspartier har jo hatt veibygging som ett av sine store mantra, så da kunne man i det minste vente seg et lite forsøk på opprustning ... men neida.
Det er så forsvinnende få kroner av statsbudsjettet som er flyttbare, og så mye som kreves for å få veiene opp på en ønsket standard, at det neppe vil skje i vår levetid, uavhengig av regjering.
Med sammenhengende borgerlig regjering i ... la oss si 20 år, så vil det ta bare 37 i motstning til 40 år å få skikk på veiene

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 20:45

Haya99 skrev:

Men JEG kan huske at Bondeviks kortesje svinekjørte på den nye E18 i Vestfold etter åpningssermonien.. Nesten dobbelt så fort som 70km/t!

-Kanskje du skal bli Krf'er?

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Nedsatte fartsgrenser on Fre 5 Okt 2012 - 22:27

Dere er noen lobotomerte idioter hele gjengen -og klarer ikke forså poenget !!!

En vel som var bra og hadde 90 eller 80 - er plutselig blitt en 70 vei - den har ikke blitt dårligere , bilene har blitt bedre - men hastigheten skal ned uansett - de bruker til og med penger på å gi veiene dårligere kapasitet - før tre felt - nå to - og nedsatt hastighet + at det koster penger.

Så bygger de midtdelere overalt - som ved en ulykke kan korke alt så til og med ambulanser ikke kommer fram - og som ellers gjør at den største sinka bestemmer farten for alle andre.

Dette er ikke politisk styrt - men av byråkrater i Vegmyndigheter og sikkert med hjelp av "forskere" i TØI - jævla fanatikere hele bunten.
Men det hjelper heller ikke at det er tradisjon her i landet å utnevne Samf. ministere som har mer greie på sau enn biler - og som oftest ikke har lappen engang.

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 1:23

Haya99 skrev:Dere er noen lobotomerte idioter hele gjengen -og klarer ikke forså poenget !!!

En vel som var bra og hadde 90 eller 80 - er plutselig blitt en 70 vei - den har ikke blitt dårligere , bilene har blitt bedre - men hastigheten skal ned uansett - de bruker til og med penger på å gi veiene dårligere kapasitet - før tre felt - nå to - og nedsatt hastighet + at det koster penger.

Så bygger de midtdelere overalt - som ved en ulykke kan korke alt så til og med ambulanser ikke kommer fram - og som ellers gjør at den største sinka bestemmer farten for alle andre.

Dette er ikke politisk styrt - men av byråkrater i Vegmyndigheter og sikkert med hjelp av "forskere" i TØI - jævla fanatikere hele bunten.
Men det hjelper heller ikke at det er tradisjon her i landet å utnevne Samf. ministere som har mer greie på sau enn biler - og som oftest ikke har lappen engang.
Kæm i helvete e den største idioten. Du e jo en smule inkonsekvent her, først sier du at det ikke e politisk styrt, for så å delvis skylde på samf.ministeren. Jåsskuk

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 1:40

Om en hadde brukt noen av de milliardene som røres bort under fanen "bistand" til veg&vedlikehold så hadde vi hatt europas beste veistandard.
Men når styrende myndigheter mener det er mer bærekraftig å bruke pengene på økologisk mat i Afrika eller skogplanting i Brasil der kongens svoger er en av de største innen skogsdrift så blir det som det blir. jocolor

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 2:50

Voodoodoo skrev:Om en hadde brukt noen av de milliardene som røres bort under fanen "bistand" til veg&vedlikehold så hadde vi hatt europas beste veistandard.
Men når styrende myndigheter mener det er mer bærekraftig å bruke pengene på økologisk mat i Afrika eller skogplanting i Brasil der kongens svoger er en av de største innen skogsdrift så blir det som det blir. jocolor
Det e jo litt avhengig av hvem/hva det skal være bærekraftig for. Det e jo helt helt klart mere bærekraftig for skogen i Brasil og drive med treplanting der enn å bygge veier i Norge. Æ trur ikke noen, heller ikke norske myndigheter, mener det e bærekraftig for norsk samferdsel å plante regnskog. Det trur vel ikke du heller at de mener?
Æ ser ikke så veldig negativt på å hjelpe folk i Afrika med noe matnyttig, men om de økologiske greiene du tenker på er matnyttig vet ikke æ, får håpe det.

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 5:37

Jåsskuk er da et virkelig sterkt ord? -Haya er litt inkosekvens, og litt farveblind politisk, men er han virkelig en jåsskuk? Hmmm...

Min bil går (seriøst) ikke mye fortere enn 70, så fartsregler er ikke det jeg bryr meg aller mest om i disse dager. Men det hender jeg blir litt forundret over logikken; Når Operatunellen er stengt i et løp, og trafikken i begge retninger kjøres i det ene, er fartsgrensen 50 km/t..
I øvrige norske mørke, trange og smale tuneller er det som regel 80 som gjelder?

-TØI og Samferdselsministere med god greie på sau må ha veldig lite tiltro til Oslogrytas jevne bilister?

For å gi et lite stikk til n'Haya, så er det med glede jeg observerer at du støtter Frostadtingloven. Det er altså fremdeles noen glør igjen av dine liberale flammer fra ungdomsårene. Kan håpe at flere vil våkne til liv etterhvert! alien

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 10:37

99Trollerud skrev:For å gi et lite stikk til n'Haya
Fetter'n til m'Fufu?

20 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 10:39

jhn skrev:Det e jo helt helt klart mere bærekraftig for skogen i Brasil og drive med treplanting der enn å bygge veier i Norge.
Det helt klart mest bærekraftige for skogen i Brasil ville vært om svoger'n til kongen og andre Jåskuker der nede hadde latt være å hugge den ned i første omgang...

21 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 11:07

99Trollerud skrev:Jåsskuk er da et virkelig sterkt ord? -Haya er litt inkosekvens, og litt farveblind politisk, men er han virkelig en jåsskuk? Hmmm...
Nææ, synes du det? Jåsskuk e et ord på linje med kraftuttrykk som skøyer og tullebukk o.l. Idiot e ganske mye værre. Æ kunne jo ikke kalle han en hestkuk, det e jo nærmest en hedersbetegnelse
99Trollerud skrev:
Min bil går (seriøst) ikke mye fortere enn 70, så fartsregler er ikke det jeg bryr meg aller mest om i disse dager. Men det hender jeg blir litt forundret over logikken; Når Operatunellen er stengt i et løp, og trafikken i begge retninger kjøres i det ene, er fartsgrensen 50 km/t..
I øvrige norske mørke, trange og smale tuneller er det som regel 80 som gjelder?

-TØI og Samferdselsministere med god greie på sau må ha veldig lite tiltro til Oslogrytas jevne bilister?
Æ e heller ikke enig i alle fartsgrenser, bare for å slå det fast, før jåsskuken våkner.
60 km/t e ganske vanlig i norske tuneller, men heller ikke uvanlig med 80.
Vi har noen tuneller her i nærheten, med varierende hastigheter, noen med 60 og noen med 80. Det har aldri vært noen ulykker i noen av de, men i den beste tunellen har det vært 70 i 12 år, som et "prøveprosjekt" for å få ned ulykkestallene.
Det ser ikke ut til at vi klarer å få ulykkestallene under 0, men gir ikke opp enda, vi prøver stadig.

Meen, synet på Oslogrytas jevne bilist deles vel av mange Laughing

Men en ting som slår mæ i disse fartsgrensedebattene:
Det hevdes jo hardnakket at norsk veistandard ligger milevis under Sverige og Danmark og Albania, for å nevne noen som har greie fartsgrenser.
E det ikke da naturlig at vi har litt lavere fartsgrenser enn våre naboer?
Hvis æ ikke huske feil, så har vi 34 drepte pr mill mens Sverige har 35, ganske identisk. Danmark litt høyere, 40 kanskje. De har vel også litt høyere fart
Det indikerer vel at vi har ca samme forholdet mellom fart/veistandard som Sverige

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Nedsatte fartsgrenser on Lør 6 Okt 2012 - 16:28

Haya99 skrev:Dere er noen lobotomerte idioter hele gjengen -og klarer ikke forså poenget !!!

Nå er det vel knapt en jævla av de politikerne som styrer som har gjort ett ærlig dags arbeid og har relevant utdannelse i forhold til den jobben de er satt til å gjøre..... sier seg selv at det går strake veien til helvete med 3 generasjon pratmaker som styrer landet Mad

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]